Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken?
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 14:47
hejsa..

Nu hvor det er blevt varmt om dagen synes jeg det er lidt synd for pruhesten at hun skal have dækken på om dagen, men så er problemet der om natten, de står godt nok inde i en stald hvor det ikke er frostvejr, men de står jo stille der.
Så mit spørgsmål er: er det for koldt at lade hende stå uden? Hun har næsten lige så meget pels som de heste der har stået uden hele vinetren.

Håber i kan hjælpe mig.

Kuns Nina
0
0
Svar på denne tråd

Uden dækken
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 15:08
Hej Nina,

I dag slap den sidste af vore heste for at få dækken på, da hun skulle ud i morges.

Hun havde ellers gået med overgangsdækken de sidste par uger; men i dag skulle det være slut.

Hendes mor startede med at fælde for en måneds tid siden, og en dag jeg havde været ude at ride tur, slap hun for at få dækkenet på, da hun skulle på fold bagefter, da solen skinnede så herligt, og det ikke blæste.

Nu går alle fire uden dækkener - og ingen er blevet syge af det.

Det skal dertil siges, at vore heste har stået uden dækkener i stalden, da vor stald er varm, træk- og frostfri.

mvh
Bente

stutterihoejly som kan lide alle heste uanset race, ej raceren, størrelse og køn! (y)
0
0
Svar på denne tråd

tak
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 15:18
Tak for svaret.
Jeg havde også taget det af hende, men var bange for det var for koldt om morgenen og natten, men jeg har ikke tid til at tage ud og tage det af hende hver morgen.
Men jeg regner med hun kan klare det, temperaturen er ikke under 5 grader.

Knus Nina
0
0
Svar på denne tråd

Det gør jeg!
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 19:18
Jeg syntes også at det er synd for min pruhest at have dækken på når det er så varmt! De kommer alligevl først ned kl 10-11 stykker og op igen kl 15! Så når det er lunt og godt, så tager jeg det ham, men når det bliver aften i stalden får han det på igen - for det er hundekoldt i vores stald!

Er det forkert???Efterlysning
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider