Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lucerne og koldbod
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 18:47
Jeg har fået at vide at man skal begrænse mængden af lucerne til koldblodsheste. Er der hold i det? Det skulle være fordi der er for meget mineral (eller var det protein) i og det skulle give problemer med skæl. Men jeg er ikke helt sikker :-)

Så kan jeg give min tinker lucerne? Og feder lucerne?

Hilsen Tina

En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold.
- Mahatma Gandhi -

Nye billeder af Badullen på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Lucerne.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 19:45
Jeg har godt nok aldrig hørt, at man skal begrænse lucerneforbruget til koldblods:-) Jeg kan ikke helt se meningen med det.

Lucerne er tørret græs skåret i småstykker, så om det feder? Tja, det gør det jo nok, men jeg har ikke oplevet nogle problemer med overdrevent fedme (han er kun overvægtig, fordi han ikke har været brugt i længere tid) hos min. Det er godt at bruge som supplement til hø (det skulle ikke fede så meget som hø) eller hvis man benytter halm til stråfoder. Det tager desuden også længere tid for hesten at spise, så det er også godt, hvis man har en hest, der grådigt kaster sig over sit foder.

Så vidt jeg husker kan man give op til 5 kg. Lucerne om dagen til en hest (hæng mig ikke op på dette, da jeg ikke har tjekket indholdsfortegnelsen i et stykke tid).

Jeg har været glad for at fodre med lucerne, men hesten er ved at være lidt træt af det, så nu er jeg igang med et foderskift væk fra lucernen.

MVH
Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Nej
Forfatter: 
Dato:  23-03-2003 23:16
Lucerne er ikke græs der er skåret i småstykker.

Læs evt her på DanGrønts side: Lucerne til heste - Hvad er Lucerne

Lucerneplante
Billedet er lånt helt uden tilladelse fra CRC
Mvh PiaR
Uden appetit skal man hverken spise eller elske.

Orv
0
0
Svar på denne tråd

??
Forfatter: 
Dato:  24-03-2003 18:32
Athos får lucerne i samme mængde som de øvrige heste (ponyer) i stalden. Der er en dyrlæge der har sine heste opstaldet på gården, og jeg 'tror nok' at hun havde sagt til hvis Athos ikke måtte få det lucerne.

Det er godt når det går bedre, men det er bedre når noget går godt.
0
0
Svar på denne tråd

Light
Forfatter: 
Dato:  25-03-2003 13:50
Hej Tina
Ellers kan du få Lucerne Ligt.
Jeg bruger desuden O Grass til mine, det er afskåret græs med lidt melasse i´, fordi hø rationerne er ved at være 'lidt smalle.' ;-)

Venlig Hilsen
Lucky

Der er altid vejarbejde, på vejen til succes. 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider