Min gamle islænder gjorde det samme. Jeg har det oven i købet på video og min video kan afspille i valgfri (og dermed langsom) hastighed. Jeg havde haft flere til at kigge på når hun gjorde det, men de kunne ikke sige præcis hvad der skete. Så jeg fik det filmet.
Der skete det at hun førte benet frem, men får ikke løftet benet nok og i stedet for at træde normalt med hoven først, så trådte hun på forsiden af kodeleddet. Derfor griber hun selvfølgelig hurtigt ind under sig med det andet bagben. Jeg skal love for at det ser uhyggeligt ud !!!!. Og jeg turde ikke ride hende efter at jeg så det på video. Hun gjorde det ca. 1 gang for hver anden runde på ridebanen.
Det var hovedsageligt det højre bagben hun "fejlede" med, men en gang imellem også det højre.
Og jeg har ikke lyst til at skrive det næste....men gør det alligevel. Hun blev aflivet pga. spat i højre bagben, samt kodesenebenbetændelse i begge bagben (sidstnævnte er også kronisk og kan ses på røntgen).
Jeg synes HELT KLART at du skal ringe til Dyrlæge Jørgen Falk-Rønne og få aftalt en tid til røntgen !!
Og skriv hvad han finder ud af - han er også meget rimelig i pris.
KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot