Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ja, beslagsmed!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2001 12:06
hvad med et kursus så man selv kan gøre det? kan det lade sig gøre at tage sådan et?????
0
0
Svar på denne tråd

Re: ja, beslagsmed!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2001 17:44
Ja ja det var heller ikke så tosset endda, men hvor findes de??????

Så kunne man jo f.eks selv ordne "fusserne" på hypperen.
Nu ved jeg fra mig selv af, at da vi skulle have smed til vores jyde, der var der INGEN der ville tage ham, pga. at han var så stor og tung.
Så var man jo fri for at ringe og ringe rundt til smede, bare for at høre at de ikke vil tage ham.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-02-2001 10:35
Min kæreste har kigget vores smed over skulderen når han ordnede vores heste (og spurgt meget), så nu ordner han selv deres "tæer". Men en fil, en hovkniv og en skarp knibtang kan man klare meget selv. Om ikke andet så holde hovene, så man ikke behøver smed helt så ofte.
Skoning er dog noget jeg ville overlade til min smed......(ingen af vores har sko på).
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2001 11:53
Hmm, det kan være fristende at gøre det selv, men man er jo' ikke helt så erfaren omkring hvad de forskellige ting kan være et tegn på. Jeg ved fra min egen hoppe at hun har fået for smalle hove med deraf følgende forbenet dragtbrusk pga. forkert beskæring.

mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-02-2001 17:01
Vi har kun smed en gang årligt til vores heste (Altså dem uden sko). Resten af året ordner min far dem selv. Han har selv alt værktøjet og så har han læst en del om emnet, for ikke at sig at han har været ved at drive vores smed til vandvid med alle hans spørgsmål om dem korrekte benstilling.
Jeg tror ikke der er kursuser for os menige. Desværre for jeg tror de ville være fyldt op med det sammen.

hilsen Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-02-2001 11:46
hvilke bøger kan man så læse om emnet i???
min slider dem nemlig så de er fine for det meste så det var bare lig at file evt flossede kanter af eller skære strålen til?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2001 22:12
Selvfølgelig kan man file og gøre ved selv, men hvis man gør det skævt, bliver benstillingen helt skæv, og dermed også kroppen.

Jeg bruger kun smede som har den statsanerkendte uddannelse som tager 4 år, det som de lærer tror jeg desværre ikke man kan læse sig til eller lære på et kursus.

Jeg har haft dårlige erfaringer med med flere forskellige smede som ikke har den statsanerkendte uddannelse.

Find din uddannede beslagsmed på : www.ds-net.dk klik på forbrugerinfo og vælg find din beslagsmed.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider