Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ude om natten, hvornår?
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 12:44
Jeg er pludselig kommet i en lidt uvant situation.
Jeg har jo købt ny hest Fighter, som er en araber/Polak og han har faktisk ikke ret meget vinterpels.
Min "gamle" hest Chess plejer at stå ude om natten temmelig tidligt på foråret(dog ikke endnu), for han er vant til at gå ude i regn og blæst uden at fryse.
Men her forleden dag da det regnede hele dagen, stod Fighter helt og bævrede af kulde. Det havde jeg aldrig prøvet før. Jeg ved faktisk heller ikke, hvordan hans fold forhold har været før. Chess går jo bare ude i alt slags vejr, men hvad nu hvis Fighter slet ikke er vant til det?

Hvornår ville det være tilrådeligt at lade dem begge gå ude om natten? Bør jeg vente en måneds tid mere end jeg plejer af hensyn til Fighter?
De har ikke noget skur, kun et læbælte af birketræer.

De går begge med dækken.

Selv uden rytter
vil en hest altid være en hest
men en rytter uden hest
er blot et menneske
Stanislaw Jerzy Lec
0
0
Svar på denne tråd

man
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 12:50
siger at stald heste normalt kommer ud for natten d.1/5
det brugte vi også da vi havde vores heste inde om natten.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

1. maj
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 12:51
1. maj kan du godt lade hestene gå ude hele døgnet rundt. Så er risikoen for kolde temperaturer minimal.

Han skal nok holde varmen til den tid.
0
0
Svar på denne tråd

april/maj
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 13:32
hej, jeg plejer at vente til april/maj hvor temperaturen om natten er ikke kommer under 10 grader
Hilsen Julie

"sig ikke alt du ved, men vid altid hvad du siger"
Mattias Glaudius

*nye billeder*nye billeder*
0
0
Svar på denne tråd

1. maj
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 13:43
er det ikke fra 1. maj til 1. november at de ifølge lovgivningen må gå ude uden læskur?
Jeg satser på vores kommer på døgnfold omkring 1. maj.
0
0
Svar på denne tråd

juni
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 13:51
vores kommer føst ud om natten fra 1. juni, så er vi HELT sikre på at de ikke fryser eller noget (de fleste af hestene på centret er klippet)

og så kommer de ind igen i august eller september alt afhængigt af vejret....

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

gå efter temperaturen!
Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 17:47
Jeg har det som regl at temperaturen ikke må komme under 5 grader. Så kan de begynde at komme ud. Dog har mine dækkener på om natten indtil der er omkring de 10 grader.

men det kommer jo som du selv er inde på også an på hvordan dine nye hest har det om´kring folden. Det nytter jo ikke noget at du smider den ud hvis den fryser. Så må den jo have lidt flere dækkener på...

hvad har den på nu??

-miki-
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer an på vejret...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 09:07
Jeg bestemmer det ikke udfra datoer, men helt og addeles efter vejrforholdene. De kan jo være meget skiftende fra år til år, så jeg kigger efter vejrudsigterne og lukker dem så på sommerfold, når vejret siger plusgrader om natten rimelig stabilt...

Så mit bedste råd er hold øje med vejrudsigterne... Og ja så ska du nok vente lidt længere end normalt, når hypsen er så tyndpelset...

Knus Tine :-D

Hvis I har lyst til at se min dejlige haflingerhoppe, så tag et smut ind på min præsentation. Læg evt. en hilsen i min gæstebog :-D

Haflingerhingst søges til bedækning: få mere information her: Bedækning søges, markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

På fold hele tiden
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 18:20
har vi gjort det, ligeså snart nattefrosten er væk.
Mvh. Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil" B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider