Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lige flyttet idag.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 22:14
Hejsa herinde

Hjælp, jeg har ondt af min kære hest!

Idag har jeg haft ham i en uge. Tirsdag, sidste uge blev han kørt til en stald, hvor han skulle stå i spiltov, red ham et par gange dernede -gik fint.

Igår dyrlæge til handelsundersøgelse og forsikring, tog ca. 1 time.

Idag gik vi over til det nye sted vi skal være, (har fået en boks). Han kommer ind i boksen, efter at have været på vej med mig og en anden. Bliver uvenner med sidekammeraterne, flyttes et kort øjeblik i en anden boks, mens vi finder ud af hvilken han bedst kan stå i, og flyttes så over i denne.

Han er fuldstændig oppe at ringe, pruster, og skæver -og jeg er grædefærdig, sådan har jeg nu ikke set ham før.

Mit spørgsmål...

Bør jeg ride ham i ridehuset imorgen formiddag? Grundet arbejde har jeg ikke mulighed for at tage ud til ham senere, eller bør jeg vente?

Vær sød at hjælpe mig.
JeanetteE {>love makes the world go on {>
0
0
Svar på denne tråd

--
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 22:19
Normalt ville jeg sige at du bare skulle ride ham og lade være med at behandle ham anderledes end alle andre dage.
Men der er sket meget i hans liv på kort tid, så giv ham lidt tid til at falde til og lære både dig og de andre heste at kende.
Han skal lige have lov til at finde sin plads i hierakiet og det hele skal blive hverdag igen :-)

Hilsen Tina

En ting, der bliver opnået med vold, kan man kun beholde med vold.
- Mahatma Gandhi -

Jeg søger dygtig halvpart. Læs her
0
0
Svar på denne tråd

gør følgende:
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 23:27
Den første dag det nye sted skal du ikke gøre andet end at vise hesten området. Træk en tur med den, vis den alt det nye, hyg om den og fortæl den, at `her er der godt at være´.

At den opfører sig `mærkeligt´, er der ikke noget mærkeligt i, for i dens verden gælder det om at `holde på sit´, og når det hele er nyt, og den har fået en boks, hvor den skal bo, er det ganske naturligt, at den vil sige til alle andre heste: `Hold snottet ude af min boks, og lad være med at glo på mig!´

Er det lige så slemt i morgen (men det regner jeg nu ikke med) så bliv hos den et godt stykke tid. Ikke inde i boksen og heller ikke lige ude foran, men vær i nærheden og `kom forbi´ med mellemrum, så den ved, at `mor er her´!

Prøv det.

Mange hilsner. Johannes
0
0
Svar på denne tråd

Tak begge to
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 23:36
For jeres svar.
Svært når man ikke rigtig kender sin hest endnu, så er det nu dejligt at få andres ideer og viden med sig!!
JeanetteE {>love makes the world go on {>
0
0
Svar på denne tråd

Vente...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 21:20
Jeg synes altid man lige skal give hesten 2-3 dage til at falde til ro på og lære stedet at kende inden man sætter sig op og rider. De hest er tydeligvis stresset og den bør få lidt fred!

Hygge hilsner - Lise ;-)

Ungdommen - er den største sammensværgelse (citat: Michael Strunge)
0
0
Svar på denne tråd

det tager tid
Forfatter: 
Dato:  14-03-2003 10:47
Hej Jeanette

Et miljø-skift er altid hårdt for hesten, også selv om man som ejer synes, at man giver den bedre vilkår.

Jeg har selv en hest, som hos den forrige ejer stod 23 timer i boksen. Hos mig fik han frie forhold på folden hele dagen.

Hesten reagere meget voldsomt, og var i et halvt års tid en pestilens at håndtere. Knækkede tove og karabin-hager, fordi han ikke ville være inde alene, og drønede ud af stalden.

Da det halve år var gået, faldt han til ro, og begyndte at stole på, at han nok skulle se vennerne igen.

Så giv det tid.

Hilsen Dixonfan
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider