Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Aloe Vera kontra ....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 14:00

Det er vist ikke gået nogens næser forbi, at en del Aloe Vera forhandlere har deres gang herinde i Røgt & Pleje forummet.
Aloe Vera bliver foreslået som virksom mod stort set enhver slags sygdom, og til ethvert foderproblem.

Nu er det ikke sådan, at jeg betvivler Aloe Vera'ens gavnlige virkninger på organismen, hos såvel mennesker som dyr - men jeg synes nu alligevel det lugter lidt for meget af intensiv reklame for en produktserie, som umuligt kan være virksom mod/for så mange ting, hos så mange forskellige heste.

Når vi snakker om urter/naturmedicin, er det sådan, at der lægges vægt på, at forskellige heste fordrer forskellige behandlinger. Man kan godt sige, at en urt eller urteblanding generelt er gavnligt for dit eller dat, men der vil altid være undtagelser - tilfælde, hvor en urt eller urteblanding ikke har den ønskede effekt, fordi heste, li'som os mennesker, ikke er ens og ikke reagerer ens på en påvirkning af forskellige stoffer.

Denne erkendelse savner jeg hos Aloe Vera fortalerne ?

En anden ting er, at jeg får en lidt dårlig smag i munden over de intense reklamekampagner herinde, når man kender til Forever Living's opbygning, der ligner pyramidespil så meget, at man tror det er lyv, sådan et foretagende kan få lov at eksistere i dagens Danmark.
I korte træk fungerer det sådan, at hvis man registrerer sig som forhandler, får man dels sine egne varer billigere, og dels tjener man procenter på salget hos de forhandlere, man selv hverver.
Det er så åbenbart kringlet således, at det er lovligt - og fred så være med det, hvis ikke det var fordi man kan observere herinde, hvor mange der ryger lukt i "fælden" - især yngre mennesker. Og det er jo med fuldt overlæg, uden tanke for at de, der havner i nederste/yderste led, er de der aldrig vil tjene synderligt meget - hvis overhovedet noget.

Lad mig endnu en gang slå fast, at jeg ikke tvivler på Aloe Vera'ens gavnlige virkninger på mange ting - men jeg tillader mig altså at lange ud efter forretningsmetoderne, som jeg bestemt ikke bryder mig om. Og jeg tillader mig at sætte spørgsmålstegn ved, at Aloe Vera skulle virke så godt, som det påståes - mod alt, for alt, hos alle heste ...

Jeg har også lavet en lille beregning, for sammenlignelighedens skyld.
Tager vi Aloe Vera drikkejuicen, som jeg har fundet på nettet til 242,- kr. for 1000 ml, ser det således ud:

Dagsdosis for én hest: 40 ml
1000 ml rækker altså 25 dage til én hest
Pris pr. dag: 9,68,- kr./pr. hest.

Til sammenligning kan man give en målrettet urtebehandling for ca. det halve, hvis man køber sine urter de rette steder.

Og så er det tilladt at spørge sig selv:
Hvad er mest naturlig føde for hesten ? Urter eller Aloe drikkejuice ?

Ligeledes sætter jeg STORT spørgsmålstegn ved brugen af Aloe Vera som vitamin/mineral-tilskud ! Det er også gentagne gange blevet anbefalet herinde, uden nogen som helst form for dokumentation for Aloe Vera'ens indhold af de forskellige vitaminer og mineraler (angivet i g, mg og I.E pr. kg/liter).
Jeg synes, det er meget modigt, hvis man tør stole på, at hesten er dækket ind ved given dagsdosis af et produkt, man ikke kender indholdet på ...
Og betragter man igen prisen på 9,68,- kr./dagligt ... det er en ordentlig sjat penge at betale for usikkerhed ...

Det vil glæde mig usigeligt, om mine spørgsmålstegn og fordomme kunne manes i jorden af Jer, der forhandler produkterne og har forstand på dem - så det håber jeg, I kan og vil gøre.

Men stiller man ikke spørgsmålstegn ved noget, bliver man aldrig klogere.

I håbet om en saglig og konstruktiv debat om ovenstående spørgsmål.

/Tanja B

Female By Nature - COWGIRL By Choice!
0
0
Svar på denne tråd

godt indlæg
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 14:04
Jeg har svært ved at finde noget at tilføje, men har også ofte undret mig over alle de problemer Aloe-et-eller-andet kan afhjælpe. Det minder nærmest om et religiøst mirakel :-P

glad for at du tager debatten op Tanja B - og spændt på svarene...

Ane

mere om Le trec
0
0
Svar på denne tråd

Rigtig godt indlæg
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 14:27
jeg har tit siddet og funderet over de samme spørgsmål? Især dem med henblik på dokumentation for hvad det præcis er at Aloe Vera indeholder?

Min sag er den at min hest har sarcoider. I et forsøg på at "afskaffe" dem hoppede jeg da også på Aloe Vera vognen. Mest fordi at jeg synes jeg vil prøve ALT.

Aloe Vera er jo frygtelig opreklameret, så det må jo virke på nogen ting. Nå, men pointen i dette er at Aloe Vera produkterne sådan set, ifølge mig, er gode nok til visse ting, men jeg synes ikke forhandlerne virker særlig fagligt kyndige.

Da jeg fortalte om min hests sarcoid problemer fortalte de straks at aloe vera havde hjulpet så mange heste med vorte problemer osv. osv. Men deres baggrund for at sige alt dette var bare en lille seddel ( brochure ) som de havde og som enhver kunne have skrevet for dem.
Jeg forklarede så også damen der solgte det at sarcoider mere er en form for hudkræft end alm. vorter - og det var da godt nok heldigt, at jeg fik sagt det. For minsanten om det ikke også stod på sedlen at Aloe Vera også var yderst effektivt mod kræft..

Da jeg så fortalte damen at jeg rent faktisk HAVDE prøvet aloe vera ( havde købt det samme produkt et halvt år tidligere på nettet og damen snakkede jeg med på et dyrskue ) og at det ikke havde hjulpet særlig meget - ja, så var det HELT SIKKERT fordi at jeg havde brugt det forkert.

Når jeg ser tilbage på det hele er jeg glad nok for at have prøvet aloe veraen, men jeg må nok sige at jeg ikke ville have prøvet, hvis det var hende dyrskue damen, der skulle have solgt det til mig. Eller jeg tror måske mere jeg ville være blevet meget skuffet hvis når jeg havde opdaget det ikke virkede, da hun "lovede" gul og grønne skove..

Men som Tnaja også har fat i, så er det vel nok så som så med sælgernes egentlige viden om produkterne og hvad de kan helbrede, når der finder sådan en stor "rekruttering" af sælgere sted. Det må vel også samtiddig betyde at der ikke stilles særlig store krav til folk for at de kan blive sælgere og derfor kommer det hele nok til mest af alt at ligne en enorm pengemaskine.

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

Trættende
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 14:42
Aloe-vera er et godt produkt, ingen tvivl om det!

Men som kosmetolog finder jeg det egentlig ret trættende at gå på HN efterhånden.

Jeg kan ikke nævne hvor mange gange jeg er blevet tilbudt at blive forhandler af aloe-vera, og det er nu engang ikke derfor jeg logger ind her på siden.

De fleste beskeder i min GB fortæller om produktet, spørger om jeg vil blive forhandler -henviser til links MV.

Har ligefrem overvejet at pille den sætning "Jeg er uddannet kosmetolog", ud fra min præsentation.

Så opfordring......Lad nu være.

JeanetteE, som ikke er kosmetolog/hudterapeut i fritiden, men nyder sine heste, datter og mand!! {>love makes the world go on {>
0
0
Svar på denne tråd

Super indlæg
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 15:05
Jeg sad lige selv og tænkte præcis det samme og overvejede faktisk at skrive om det... HVORFOR er det lige, at et hvilket som helst problem kan løses med Aloe Vera - hvorfor er medicinalindustrien egentlig så veludviklet, når nu Aloe Vera klarer det hele - og hvad skal vi egentlig med dyrlæger, når vi nu bare kan smøre kræet ind i Aloe Vera ind- og udvortes??? Ikke mindre belastende er det at skulle se et "Brug Aloe Vera-indlæg" i snart sagt hver eneste tråd her på heste-nettet - jeg kunne som de øvrige her godt tænke mig at se noget dokumentation/undersøgelsesresultater HVER GANG, der beviser, at Aloe Vera hjælper mod lige netop dette problem... Ellers kunne diverse forhandlere måske godt lige trække snuderne lidt til sig???

Mvh. MaikenH

Købes:
Kieffer/Caprilli dressur, sort, 17", smal/medium, udskiftelig bom - ikke Kieffer Master
Passier Young Winner, sort 16" - evt. Stübben Artus, Siegfried eller Juventus 16/16,5"

0
0
Svar på denne tråd

Super indlæg
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 15:05
Jeg sad lige selv og tænkte præcis det samme og overvejede faktisk at skrive om det... HVORFOR er det lige, at et hvilket som helst problem kan løses med Aloe Vera - hvorfor er medicinalindustrien egentlig så veludviklet, når nu Aloe Vera klarer det hele - og hvad skal vi egentlig med dyrlæger, når vi nu bare kan smøre kræet ind i Aloe Vera ind- og udvortes??? Ikke mindre belastende er det at skulle se et "Brug Aloe Vera-indlæg" i snart sagt hver eneste tråd her på heste-nettet - jeg kunne som de øvrige her godt tænke mig at se noget dokumentation/undersøgelsesresultater HVER GANG, der beviser, at Aloe Vera hjælper mod lige netop dette problem... Ellers kunne diverse forhandlere måske godt lige trække snuderne lidt til sig???

Mvh. MaikenH

Købes:
Kieffer/Caprilli dressur, sort, 17", smal/medium, udskiftelig bom - ikke Kieffer Master
Passier Young Winner, sort 16" - evt. Stübben Artus, Siegfried eller Juventus 16/16,5"

0
0
Svar på denne tråd

min historie
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 15:34
Min lille solstråle historie ang. aloe vera, er at min hest ikke har kunnet komme sig efter sit fald i vinters i boksdøren.

Hun har været til kiopraktor og får 10 ml D-flex dagligt. Hun blev ved med at være halt. Imunforsvaret var heller ikke ret godt, så hver morgen havde hun snot i næseborene.

Hun er nu kommet på en 5 dags aloevera kur, hvor hun får 2 dl dagligt. Hun har også fået sine magnetgamacher på igen.

Sjovt nok, er hun vågnet helt op, måske lidt for meget. Hendes næsebor er næsten helt tørre og hun halter meget lidt.

Jeg stod, som jeg plejede, her i morges og kiggede på hende ude i folden. Det var som om, at hun omgivet af et varmt lys, mens de andre heste bare grå og "gik i et med tapeten".

Nu vare det nok ikke længe inden hun er ride klar igen.

Jubi! :-D

Husk altid at smile. Det får folk til at undre sig over, hvad du har gang i.

0
0
Svar på denne tråd

Giver jer ret!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 16:43
Kan kun give jer ret. Så sent som idag spurgte jeg om det kunne være rigtig at en hest kunne få kolik hvis melassen blev taget fra den.
Med det resultat at jeg fik svaret at det var godt at give den Aloe Vera hvis den havde haft kolik.

Jeg er næsten glad for alle svar jeg får,, men nu var det jo ligesom ikke det jeg spurgte om....

Jeg har selv taget Aloe Vera i 4 måneder på grund af nervøs/løs mave, men har desværre ikke haft nogen effekt endnu. Så det er ikkr fordi jeg bare stiller mig på bagbenene over dette produkt.
Men giver de andre ret. Det er ved at være irriterende at der altid er en der skriver at man bare skal bruge det mod dit og dat.

Sjovt nok er der jo héller ikke nogen der har prøvet at forsvare det endnu...

Hvor er alle fortalerne lige pludselig henne????

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ER de dog???
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 17:15

Fremragende Debat der er i gang her.... sq godt initiativ.

Var selv v at flå hård ud af hovedet den anden dag, hvor jeg spurgte et konkret spørgsmål vedr. Echinacea, hvor jeg straks blev gjort opmærksom på at Aloe Vera var godt!
Fint, men nu ikke lige det jeg spurgte om, hvilket jeg gjorde opmærksom på.... men dælme om de ikke blev ved?!

Hvis noget påstår at Aloe er godt for kræft, så send dem venlig til mig, og lad mig rive hovedet af dem.... bogstavelig talt.
Jeg har lige mistet min stedfar pga. kræft, som ved gud grød har prøvet alskens ting inden for den alternative verden.

Som Tanja B siger, nogle ting er gode til nogle mennesker og visse symptomer, men det hjælper altså ikke på alle mennesker eller dyr.

Men jeg bliver virkelig aggressiv når jeg hører tit uvidende mennesker reklamere for noget de i bund og grund slet ikke har en grundlæggende viden om!
SÅ blir´ jeg gal!!

I nødens stund er man villig til at ofre uanede mængder af penge, og får man så taget "måsen" af en latterlig forhandler der lover guld og grønne skove, ja så.....

Stopper nu, inden jeg får kørt mig selv helt op i skyerne....

Men igen, fremragende debat, og ser frem til nogle svar fra forhandlerne der ellers nok plejer at være på banen.

Mvh
Janni

SÆLGES: Nandu,hvid strudseart,han....1.500 kr. el. bud.
0
0
Svar på denne tråd

Lige landet!!!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 17:20
Vi er først lige kommet hjem fra arbejde.

Hvis i lægger mærke til det så siger vi aldrig at det kan kurere/helbrede div. sygdomme, men at det muligvis kan have en god effekt på div. ting.

Vores viden har vi fra en dyrlæge, der har skrevet en bog om Aloe Vera og så alle de gode og positive tilbage meldninger vi får (som feks. Rikke's).

Vi siget til folk, at hvis der ikke er den ønskede effekt inden for 90 dage så kan de få deres penge retur.

Vi har læst div. bøger om Aloe Vera og har derfra vores viden, men vi lover ikke noget. Ellers er det kun fra mund til mund. Det er ikke noget man skal gå i lære for at finde ud af, man skal bare læse en hel masse og tale med forskellige dyrlæger/læger o.lign. Aloe Vera er også en del af dyrlæge studiet, så alle dyrlæger kender til det - nogle er for og andre er imod lige som mennesker.

Det er helt korrekt at det ikke kan hjælpe alle mennesker og dyr, men det kan kemo og div. midiciner heller ikke.

Det er et 100% rent naturprodukt lige som alle andre urter vi kan bruge til os selv og vores dyr.

Det eneste der kan ske ved at prøve det er at man får det bedre eller også er der ingen effekt. Det kan man jo kun selv bedømme.

Jeg har solgt Aloe Vera til mange mennesker og mange hestefolk til div. ting og har til dags dato kun fået godt tilbage meldninger, men der kommer nok en dag hvor der er en der ikke har den ønskede effekt af produkterne og så tar' jeg det med.

Jeg var lige så skeptisk som alle jer der ikke har prøvet det, indtil jeg så hvor godt mine heste fik det!!!

Mie Doktor :-)<
http://www.doktor.ridesiden.dk
0
0
Svar på denne tråd

hvor er beviserne?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 17:26
Det har også irriteret mig de sidste par dage at Aloe Vera bliver fremstillet som om at det virker mod alt lige fra sur stråle til psykiske problemer og det tvivler jeg meget stærkt på. Især da der som regel ikke bliver nævnt nogle videnskabelige beviser i forbindelse med de "gode råd". Men jeg vil da med glæde ændre mening hvis der er nogen der kan give mig nogle håndfaste beviser?

Marlene

- opstaldning søges i nærheden af Aalborg Ø / Vejgaard -
0
0
Svar på denne tråd

Beviser.
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 18:54
Prøv at gå til boghandleren og køb bogen "DET VIGTIGSTE OM ALOE VERA - VIRKNING OG DOKUMENTATION" AF DR. Peter Atherton.

Så kan du læse om Aloe Vera'ens dokumentationer!!!

0
0
Svar på denne tråd

Dokumentation ?
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 19:34

Well, så må jeg blande mig igen ...

Jeg kan finde oplysninger om, at Aloe Vera er godt for brandsår, eksem og evt. andre hudlidelser.
Snakker vi indvortes, så virker Aloe Vera afførende !!! og må ikke bruges under graviditet, idet det kan fremkalde abort !!!

Har man husket at gøre opmærksom på disse forhold, når man har anbefalet Aloe Vera til gud-ved-snart-ikke hvilket formål ?
Nej, det mener jeg ikke, man har ...

Jeg er udmærket godt klar over, at man som forhandler ikke må bruge ordene "at helbrede", "at kurere" - men det er altså, hvad der direkte bliver sagt i flere tråde.
Der står ikke hver gang "Aloe Vera kan MÅSKE hjælpe" - nej, der står "Aloe Vera er godt til", "Aloe Vera er godt for" osv.

Og jeg mener bestemt ikke, det er uvæsentligt at gøre opmærksom på bivirkningerne. Der er da ingen fornuft i at anfefale Aloe Vera juice til hopper i fol ... og det er med garanti sket herinde, fordi det ikke bliver nævnt ...

Hvorfor skal Aloe Vera hæves op over andre naturtilskud ? Snakker vi urter, findes her også et utal, der kan fremkalde abort på forskellig vis - men det oplyses der om.
Hvori ligger forskellen ?

Endvidere har jeg flere gange set Aloe Vera anbefalet til diarré .... det hænger jo heller ikke sammen, når Aloe Vera virker stærkt afførende og af samme årsag kun må indtages i små mængder ...

Og så vil jeg da lige indskyde, at dokumentation i form af én bog ikke rigtigt holder vand .... som forhandler må man vel ligge inde med uanede mængder af dokumentation - og hvorfor skal det hemmelighedsholdes ?

Jeg mener bestemt ikke mine spørgsmål i starten af tråden er blevet besvaret - snarere tværtimod ...

/Tanja B

0
0
Svar på denne tråd

Aloe Vera
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 19:52
Hejsa.

Jeg vil først starte med at sige, at jeg IKKE forhandler Aloe Vera, for så er det ligesom på plads.

Som sagt i tidligere indlæg, med frygt for at få hovedet revet af!!! Får min 8 årige nevø Aloe Vera, han har leukemi. Lægerne på kræft afdelingen er taget med på råd, og har sagt god for det. Aloe Veraen er med til at genopbygge hans immunforsvar, han har faktisk været konstant indlagt med feber. Nu har bøtten heldigvis vendt sig.
Aloeen kan selvfølgelig alene ikke kurere ham, men den gør at han lettere står sygdoms forløbet igennem, da det styrker immunforsvaret, samt opbygningen af blodlegemerne går hurtigere end ellers. BEGGE punkter som er ekstrem væsentlige for leukemi patienter.

Jeg tager det også selv mod dårlig mave/tarm system og det er også blevet bedre.

Jeg har aldrig før hørt om det til heste før nu.

I har spurgt efter hvad der indeholder, jeg sidder med min flaske her, så jeg vil lige skrive det ind:

vitaminer:
vitamin A, B1, B2,B3,B5,B6,B12,C,E, folsyre, niacin, beta,carotin, cholin.

mineraler:
calcium, kalium, magnesium, natrium, kobber, jern, zink, mangan.

Aminosyrer:
lysin, threonin, valin, methionin, isoleucin, phenylalanin, thryptophan, arginin, asparaginsyre, serin, glutaminsyre, glycin, alanin, cystin, tyrosin, histidin, prolin, hydroxyprolin, leucin.

Ensymer:
oxidase, catalase, amylase, bradykinase, cellulase, lipase, alliinase, phosphatase, creatine-phosphokinase, dehydrogenase, SGO-transaminase,SGP-transminase.

Mono- og polysaccharide:
acemannan, arabinose, galactose, glucose, mannose, rhamnose, xylose, hexuronsyre, glucuronsyre, galacturonsyre, cellulose.

Steorole:
campesterol,lupeol, beta-sitosterol

Aminosukker:
glucosamine, galactosamine

Herudover:
æblesyre,lignin, sapogenine

Puha sikke en smøre, jeg aner desværre ikke, hvad det halve af det betyder, så ved tvivlsspørgsmål må i spørge en af dem der forhandler produktet.
Men nu der da mulighed for at se hvad det rent faktisk indeholder.

Livde :-P
0
0
Svar på denne tråd

-
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 20:34
Aloe Vera virker ikke stærkt afførende, der er kun en af mine kunder der har fået lidt tynd mave og det er pga. alle de affaldsstoffer der var i hendes krop (hun vejer 140 kg.).

Aloe Vera virker rensende og styrker mave- tarmsystemet - så ja, hvis din krop er fuld af en masse L... så kan du få tynd/lind mave.

Jeg har kunder det har fået styr på deres linde mave pga. Aloe Vera, men jeg har også kunder der har haft svært ved at komme af med afføringen og nu ikke har problemer mere.

Hopper i fol må gerne få Aloe Vera, bare ikke i den første tid omkring 5-6 måned kan man godt give dem det, da det styrker både mor og barns immunforsvar.

0
0
Svar på denne tråd

M.h.t.dokumentation
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 21:15
Godaften alle

Hvis vi skal diskutere, og ikke mindst SE dokumentation for Aloe Vera`s helbredende/lindrende egenskaber, mener jeg, at vi bør holde os til den videnskabelige del af samme.Selvfølgelig er de erfaringer, som folk kan "smide på bordet" også værd at erfare, men det ville være langt mere interessant, at læse om de faktiske og beviste data.

Videnskabelig dokumentation, skal for at kunne anerkendes som samme, bl.a. være undestøttet af forsøg.Forsøg, som skal være meget nøje regelstrukturerede, minituiøst beskrevne og udført af et laboratorie, som er anerkendt indenfor sit gebet.Altså et laboratorie, som har een eller anden form for "akredittering" fra f.ex. et statsligt organ eller en anerkendelse, opnået via årelang forskning udvikling og uomtvistelig dokumentation.

Findes det??

Hilsen Jette
0
0
Svar på denne tråd

Videnskabelig dokumentation
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 21:55

Netop, Jette .. det er videnskabelige beviser, der skal på bordet.

Det er ganske let, videnskabeligt at måle indholdet af aktiv-stoffer - for slet ikke at tale om vitamin/mineral-indholdet.
Nu kommer Livde med en laaang liste, men igen er der ikke angivet måleenheder pr. kg/liter, og så er det jo faktisk temmelig ubrugeligt.

Det undrer mig anseeligt, at hver gang jeg går Jer Aloe Vera folk på klingen, så smyger I Jer udenom ?
Hvis I vil tages seriøst, og Jeres produkter ditto, må I saf'sus'me' komme ud af busken og svare konkret på de stillede spørgsmål.

At foreslå folk, at anvende et udokumenteret produkt som vitamin- og mineraltilskud er i mine øjne forkasteligt. Ligesom det foragrer mig, at der ikke bliver oplyst om bivirkninger.

At Aloe Vera virker afførende og kan forårsage kramper og irritation i spiserør og tarme, er oplysninger man finder ved simpel søgning på info om Aloe Vera (og man behændigt undgår de mange hundrede sider med Forever Living produkterne). Det er altså åbenbart almen viden hos alle andre end de, der forhandler Forever Living Aloe Vera produkterne ....

/Tanja B

0
0
Svar på denne tråd

Tanja B
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 22:11
Hejsa.

Jeg kan desværre kun oplyse dig om de ting der står på min flaske(der står ingen måle enheder), da jeg som sagt ikke er forhandler af produktet.

Der var nogen der efterlyste indhold, og det er desværre det eneste bidrag jeg har, mente det var bedre end ingenting.

Jeg kan heller ikke sige for eller imod til brug af heste, da jeg ikke har prøvet det. Men til mig selv har det været godt.

Livde :-P
0
0
Svar på denne tråd

til livde
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 22:35
det var mig der efterlyste indholdet. Men jeg tænkte sådan set også mere på nogle mængdeangivelser, så man kunne sammenligne det med noget andet. Bl.a. sagen om at bruge det som mineral tilskud ville da være nemmere at afgøre hvis man kunne sammenligne det med hvad hesten har behov for pr. dag.

Men tak for deklarationen

Mvh
Jenny

"mirakelkur eller erfaringer med SARCOIDER søges"
0
0
Svar på denne tråd

Det er også det at....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2003 23:43
Selve aloe-vera produktet er et godt produkt!!

Det som gør mig irriterret, er mere at det altid bliver sneget ind, i næsten hver eneste tråd der tages op herinde.
Synes forhandlerne virker desperate.....Og det er seriøst rigtig irriterrende at blive bombarderet hele tiden med deres diverse produkter. Indimellem grænser der sq til chikane.

Ja i skal finde forhandlere for at tjene flere penge, det i sig selv er jeg egentlig hamrende ligeglad med.

Men snart alle med aloe-vera, der har opdaget mit erhverv, har henvendt sig i min GB, og vil ha mig til at forhandle deres produkter. Når jeg pænt siger nej tak, følger links mm, om hvorfor jeg "bør" gøre det.

Det er chikane, og jeg gider det ikke. Har fan´me svært ved at acceptere dette.

Endnu engang...Tag vores opfordring alvorligt, vi er ikke på HN for at blive forhandlere, eller kun at høre på Aloe-vera historier! Mister troværdigheden til jer, kan i virkelig ikke se det??

JeanetteE {>love makes the world go on {>
0
0
Svar på denne tråd

Aloe Vera
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 02:21

Hvor er det dejligt at se, at der også er nogen der priser Aloe Veraen herinde.
Det gør det meget nemmere, at skrive det her.

Jeg vil nemlig lige spørge om nogen ting:

Er der noget forkert i, at man gerne vil hjælpe andre???

Hvad så med dem, der kommer med navne på det man kan købe ved detailhandlere igen og igen, er det ikke også gentagelser???

Er det i orden, fordi det er en kendt handlesmetode, hvor der er exportører, importører, grosister og detailhandler, der lige skal skumme fløden, inden at i kan købe det i dyre domme???

Hvad tror i ikke det ville koste, hvis i skulle kunne købe det ude i forretningerne???

Hvorfor er nogen mennesker såå hurtige til at nedtale noget og her mener jeg lige Team Marketing, som de lige har glemt, at sætte sig ordentligt ind i???

Hvorfor er noget forkert, bare fordi at det er flexibelt, eller sagt på en anden måde har en lang rækkevide???

Hvorfor er mennesker bare såååå ræd for noget nyt, eller gammelt, som i dette tilfælde Aloe Vera, der har været kendt i over 4000 år???

Er der nogen herinde der kan sige sig fri, overhovedet, for ALDRIG nogen sinde, at have købt varer på internettet, fra en distibutør???

Hvorfor skal den s.... jantelov altid i brug???

Hilsen
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!"

Kærlighed er uden vilje, den falder lige så godt på en lort som på en lilje.

TILSALG
1 New Forest hoppeføl
1 Shetlænderblanding
0
0
Svar på denne tråd

Ikke janteloven
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 08:02
Else, det har ikke noget med janteloven at gøre, det har noget med bondefangeri at gøre.

Aloe Vera anbefales til HVAD SOM HELST - og det kan jo ikke passe at det kan kurere alt fra nedgroede negle til cancer - og samtidig fungere som mineraltilskud.

Der er intet i vejen med AV jeg har selv med succes brugt det til nogle fordøjelsesproblemer - MEN hvad der er noget i vejen med er forhandlernes ensidighed, I kan ikke indse, at sommetider er AV det bedste, sommetider er noget andet det - der findes uendeligt mange kosttilskud på hylderne og sjovt nok er det AV man kan købe hos Matas mig bekendt ikke dyrere end det, I sælger.

Jeg anbefaler da til tider noget, man kan købe i helsekostbutikker, men jeg går aldrig ind på hver eneste tråd for bevidstløst at anbefale samme produkt til alle lidelser.

Forresten så blev en bestemt alternativ behandler bevidstløst foreslået under alle indlæg, og det blev behandlet på samme måde som jeres indlæg - en henstilling om at slappe lidt af.

Og det er jo bare det, vi beder jer om, at lægge de der aggressive salgsmetoder lidt på hylden, hvad det end hedder, så synes jeg det er pyramideselskabs lignende - og jeg ER selv blevet kontaktet med henblik på at blive sælger, men da jeg kunne tjene adskillige gange mere på at sælge alt muligt andet på en mindre smagsløs måde, ja, så valgte jeg det fra (og jeg vil lige indskyde, at jeg ikke længere sælger helsekostprodukter) - så jeg ved lidt om, hvordan det foregår.

Men det må I sådan set også selv om, men gider I ikke at lade være med at reklamere for AV i hvert eneste røgt og pleje indlæg - det er SÅ enerhverende.

Hvis I så havde dokumentation ud over en enkelt bog - men det har I jo ikke omend jeg ikke har det fjerneste imod AV.
0
0
Svar på denne tråd

Pyramidespil???
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 08:27
Hoooold da lige op for en diskussion!!
Eller skal man måske nærmere kalde det en mindre hetz baseret på manglende viden om hvordan tingene egentlig hænger sammen - baseret på hvordan man TROR det fungerer.

Hidser I jer lige så meget op når f.eks. L'oreal for 12. gang samme dag viser en af deres reklamer på fjernsynet??
Reklamer der lover at man kan få smukkere hår, ingen spaltede spidser, sætte håret uanset hårtype/-længde o.s.v. o.s.v. - dette bare ved at bruge deres "fantastiske" produkter, der i øvrigt er fyldt med diverse mere eller mindre giftige tilsætningsstoffer.

Skal vi ikke lige prøve at forholde os nogenlunde objektive og få lidt facts på bordet?

Hvis vi nu kigger lidt på opbygningen af en ganske almindelig dansk virksomhed, vil det typisk se således ud: I toppen sidder en direktør med en høj gage.
Under ham/hende er f.eks. fire topledere med en god gage.
Under hver af disse er måske 5 afdelingsledere med en rimelig gage.
Atter herunder er der en lang række menige medarbejdere, med en gage som man med lidt sparsomhed kan leve for.
Ingen af disse mennesker kan nogensinde komme til at tjene mere end dem der sidder i en "højere stol" end dem selv!!

Hvis vi nu skal holde dette op mod TanjaB's beskrivelse af pyramidespil - ligner dette så ikke temmelig kraftigt??

Er der nogen der beskylder alle disse helt almindelige danske virksomheder for pyramidespil??

Network Marketing, som f.eks. Forever Living Products, Coca Cola, Microsoft og flere andre store, højt anerkendte virksomheder benytter sig af, er umiddelbart bygget op på samme måde - forskellen er bare at man sagtens kan risikere at blive "overhalet indenom" indtjeningsmæssigt af en person der er mange led under en selv.
Forskellen er at i Network Marketing er alle lige!!
Det afhænger udelukkende af hver enkelt's arbejdsmæssige indsats.

Pyramidespil drejer sig netop om at tjene en frygtelig masse penge på kort tid, ved at "bondefange" andre mennesker til at indskyde en stor portion penge, under påskud af at de vil få det mange gange igen - dette sker som regel kun for dem der sidder øverst i pyramiden.
Derfor er pyramidespil ulovligt i Danmark.

I Forever Living Products er der ingen krav om køb - hverken første gang eller sidenhen.

M.h.t. produkterne er det da rigtigt at de bliver nævnt mange gange og også somme tider på et lidt uheldigt tidspunkt - hvor der ikke er blevet spurgt om hvad der kunne hjælpe mod et eller andet problem, men om et specifikt produkt.
Der er jeg helt enig i at vi skal holde snuderne for os selv hvis ikke der bliver stillet et åbent spørgsmål.

Derudover kan jeg nævne at FLP har patent på koldstabilisering af Aloe Vera gelen og IKKE som så mange andre A.V. producenter bruger bladet og desuden ødelægger næringstofferne ved at tørre eller varmebehandle planten.
FLP's gel er iflg. uvildige laboratorieundersøgelser "I al væsentlighed identisk med den friske bladgel".

Vi forhandlere er alle tilfredse brugere og ikke bare sælgere der forsøger at tjene en masse penge.
Da vi selv har haft en række gode resultater med diverse skavanker, kan vi selvfølgelig ikke holde vores mund når der er nogen der har et problem hvor vi mener at A.V. har en mulighed for at hjælpe.
Og det kan faktisk hjælpe i utrolig mange tilfælde og til meget forskellige problemer FORDI:
Det er udrensende, styrker immunforsvaret, er smertelindrende, er celleopbyggende/-fornyende, regulerer syre-base balancen, er antikoagulerende, er betændelseshæmmende, styrker helingsprocesser, er blødgørende/fugtighedsbindende, er svedhæmmende, er penetrerende.
Dette hjælper kroppen til at helbrede sig selv i utrolig mange tilfælde.

M.h.t. den "stærkt afførende virkning" er det i bladet disse meget afførende stoffer sidder - og FLP bruger IKKE bladet som fyldstof, kun den rene gel.

Håber dette har kunnet belyse nogle spørgsmål.

Mange hilsner
Nete Lauersen

0
0
Svar på denne tråd

Reklame reklame reklame
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 09:20
Det er den konsekvente brug af aloe vera reklame herinde som jeg har mest imod.

Det er meget muligt at aloe vera er et glimrende produkt - men der er mange andre glimrende produkter.

Når der herinde spørges til et eller andet produkts egenskaber, føler jeg, at det er belastende og uønsket reklame, at få at vide at man bare skal bruge aloe vera! Det er ren reklame, det er ikke et svar på spørgsmålet.

Jeg er ved at uddanne mig til hestemassør, men det betyder IKKE at jeg altid svarer at hesten bare skal have massage, faktisk er det meget sjældent at jeg reklamerer for mig selv, og når jeg gør det så er det på Markedspladsen (eller Opslagstavlen)... det er nemlig dér reklamer hører til.

Hvis jeg skulle købe et mineral tilskud til min hest, så er det ikke nok at det inderholder calcium, kalium, magnesium, natrium, kobber, jern, zink, og mangan. Jeg skal vide HVOR MEGET af hver der er i, ellers kan jeg ikke se om produktet kan balancere med min foderplan. I øvrigt findes der mange ganske glimrende mineral og vitamin tilskud på markedet som godt kan finde ud af at fortælle i hvilken mængde de enkelte mineraler og vitaminer forefindes.

Hvorfor ikke reklamere for chokolade?
Chokolade er godt når man er forkølet, indtil videre har jeg overlevet mange forkølelser og det er sikkert KUN fordi jeg æder kilovis af chokolade når jeg er syg!
...eller hvad?

Sundancer

..The harder you fall, the higher you bounce..
0
0
Svar på denne tråd

Ærlighed
Forfatter: 
Dato:  11-03-2003 20:02
Jeg er endnu en af dem der er sikker på at Aloe Vera da er et fint produkt - men som er INDERLIGT træt af reklamerne for det!

Jeg nægter at tro på at dette ene produkt kan hjælpe på alt mellem himmel og jord - bedre end andre produkter. JO - i visse tilfælde er AV nok det bedste, andre gange er det urter, eller måske dyrlægens kunstigt fremstillede midler der er det bedste mod netop det der plager ens hest. Jeg savner en kritisk sans hos dem der bevidstløst reklamerer for AV.

Derudover savner jeg at de der reklamerer for det også ærligt skriver i HVERT eneste reklameindlæg at de selv er forhandlere af produktet. Faktisk mener jeg at det er almindelig anstændighed at man fortæller hvis man reklamerer for en vare man selv vil komme til at tjene på!

Hvis jeg skriver rosende om Askhim urter, om en massør, rideudstyrsforretnign eller om en sadlemager - så er det ud fra de erfaringer jeg har gjort mig med denne - og uden at ejg på nogen måde selv har noget at tjene på det. Debatforaene er her bl.a. for at vi kan udveksle erfaringer - men de er skam ikke lavet for at give gratis reklameplads til nogen!!

Jeg ved jo godt at forhandlerne også selv har erfaring med produkterne, men igen - jeg nægter at tro på at de har erfaringer med at benytte dem mod alle de dårligdomme hvor det bliver anbefalet.

Ud over det, mener jeg at det er absolut forkasteligt at gå ind og sende "reklameindlæg" i enten beskedcenter eller i gæstebøger., Bliver det gentaget, vil jeg gerne have besked, hvis det er noget der har et større omfang, vil jeg tage det op internt hvad vi kan gøre.

Som alle andre forretningsdrivende har Aloe Vera forhandlerne mulighed for at få en annonce på HN - og man kan jo også benytte sin signatur til at reklamere for sin hjemmeside elelr for et produkt. Der hvor det overskrider grænsen er når man går ind og reklamerer direkte mod nogen der spørger om specifikke råd - og unden at gøre KLART opmærksom på sin økonomiske interesse i det råd man giver!

£isbeth & Baloo
Vor utvungne Tone er behagelig,
men den må underbygges med Takt
Emma Gad
0
0
Svar på denne tråd

Det er godt....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 08:39
Aloe Vera fra FLP er godt, det kan jeg skrive under på.

Jeg kan ikke se hvad man skal med alverdens videnskabelig dokumentation, så længe der er bruger der kan fortælle at det viker.
Det kræver selvfølgelig den meget grimme ting at man skal stole på et andet menneske...

Selvfølgelig er den træls med for meget af det, men det er altså lidt svært som bruger at holde igen, når man nu har så mange gode oplevelser med det :-)

Mvh
Annette - som bruger Aloe Vera hver dag, og som meget nødig vil undvære det.
Hjemmeside - Bemærk ny domæne
0
0
Svar på denne tråd

Tanja, skam dig!!
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 09:11
Jeg har lige af ren nysgerrighed været inde for at se hvilken person det egentlig var der startede alt dette.

Og se om ikke det var selveste Tanja Bromley som absolut ikke havde noget problem med at få os Aloe Vera forhandlere til at rejse den lange vej fra Korsør til Bornholm, for at have en stand ved, samt sponsere en række gaver til Baltic Sea open sidste år.
En færd der kostede os RIGTIG mange penge.

Det er fint nok at man giver udtryk for det trælse i at blive ved med at læse om Aloe Vera, og jeg har også givet udtryk for at jeg synes det er forkert at nævne det ved hver eneste tråd der bliver taget op under røgt og pleje. Der skal helt klart være underbygget af en hvis seriøsitet og ikke bare kastes ud som et universalplejemiddel.

Det er også ok at man SPØRGER til noget man ikke ved hvordan fungerer, i stedet for at hælde en masse L... ud af ørerne fordi man TROR at det er et undergrundsforetagende.

Men det jeg stejler lidt over er det for mig at se lidt dobbeltmoralske i at kunne tage med den ene hånd, mens man hugger og stikker knive ud med den anden.

Det er jeg utrolig skuffet over Tanja, da vi faktisk tog over fordi vi er seriøse og meget gerne ville støtte det I havde fået stablet på benene over på den anden side af Østersøen.

Mange hilsner
Nete Lauersen
0
0
Svar på denne tråd

Hvad har det med hinanden at gøre?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 09:27
Hej Nete!

Jeg syntes du blander tingene lidt sammen.
Fordi Tanja har haft jer over til et arrangement, må hun vel godt ha' en mening om den meget intense reklamering af AV produkter hver gang nogen har et problem?

At AV bliver inviteret til et arrangement og får en stand ved samme, forpligtiger vel ikke arrangøren til for evigt ikke at lade sig irritere af aggressiv markedsføring?

Tanja har jo bare taget et emne op, som har været sagt så mange gange, men i forskellige tråde.

Det er ikke helt fair at sige hun tager med den ene hånd og stikker med den anden! Jeg bryder mig heller ikke om at en forhandler hænger en evt. kunde ud på nettet, hvorimod vi "kunder" nu engang HAR ret, til at tale om produkter og salgsmetoder.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Dorte
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 10:17
Hej Dorte.

Som jeg netop skrev, har jeg intet problem med at man ytrer sig om den (for at bruge dine ord) aggressive markedsføring af nogle produkter.

Tanja starter helt ok med at kommentere den måde hun ser på denne form for markedsføring - men pludselig bliver hun vred og hidser sig op over måden det bliver distribueret på.
Hvis nu hun i stedet havde sagt "jeg stiller mig lidt tvivlsom overfor måden det blev distribueret på - er der nogen der har en dybere indsigt i det?" så havde sagen været en anden.
Starter man en tråd på en mere eller mindre agressiv måde, må man også forvente at der kommer nogle reaktioner fra folk der er blevet stødt - hvilket jeg føler mig i min fulde ret til.

Det jeg ikke bryder mig om er, at man uden at have undersøgt det, på det nærmeste overfalder alle der har med produkterne at gøre og beskylder både producent og forhandlere for at dyrke pyramidespil på bekostning af især unge mennesker....
Noget rent nonsens og et klart udtryk for en fordom, som må bunde i manglende viden.

Dette har intet med "forpligtelser til for evigt at lade sig irritere" at gøre.
Jeg som er forhandler, kunne bare ikke se mig selv i det billede Tanja tegnede, og må vel også som ganske almindeligt menneske have lov til at reagere på et verbalt overfald - eller ytringsfriheden gælder måske ikke mig????

Den der tone med at "kunden altid har ret" , gælder altså ikke på alle punkter i min butik.
Hvis folk overfalder mig, påberåber jeg mig retten til at sige fra.

Der findes forskellige måder at sige ting på!!

Nu er det jo heller ikke ligefrem hvad man kan kalde "sponsorpleje" at svine et firma til og sige "at man tror det er lyv sådan et foretagende kan få lov at eksistere i Danmark" efter selv at have kontaktet os og modtaget præmier.
Derudover synes jeg at vi (min mand og jeg) opførte (og opfører) os som ganske almindelige, pæne handlende uden at jagte folk, det er nemlig ikke vores stil efter et helt langt liv i detailbranchen.

Det er ikke sådan at jeg ligefrem står og hopper for at få lov til at sponsorere noget for Tanja igen.
Og jeg tillader mig at gentage at det skuffer mig at man skal have det kastet i hovedet på den måde fra en man har "hjulpet" og siden aldrig set eller talt med - Tanja bør ikke have noget at være vred på os over, og så forstår jeg ikke hvorfor vi skal generelliseres og svines til.

Hvis jeg havde haft et problem med et firma var jeg gået til firmaet, eller i dette tilfælde til en forhandler, og Tanja ved hvor hun kan finde mig.
Eftersom vi kunne tale sammen sidste år ville vi jo nok også kunne det igen, så det var jo bare at gribe knoglen eller tastaturet for at høre nærmere i stedet for at kaste med de hårde skyts med det samme.

Så Dorte, jeg må indrømme at jeg synes det er helt på sin plads at jeg giver mit besyv med og fortæller andre mennesker hvordan tingene også hænger sammen - Tanja er ikke en kunde jeg "hænger ud" eller bryder tavshedspligten overfor.

Venligst
Nete Lauersen

0
0
Svar på denne tråd

Skam mig ???
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 11:16

Nete, der er vist lige nogle ting, der skal sættes i perspektiv her.

For det første var det ikke MIG, som person, men westernklubben herovre, der modtog præmier og fik besøg af Jeres stand.
For det andet har jeg ikke på noget tidspunkt langet ud efter din person - for før dette mærkelige angreb, syntes jeg faktisk rigtig godt om dig.

At jeg har været bindeled i forbindelse med sponsorering til vores mesterskaber, kan jeg ikke helt se hænger sammen med, at jeg ikke må forholde mig kritisk til noget som helst.

Ja, min tone blev hurtig bister, men hvis du ellers læser mine indlæg generelt, vil du vide, at sådan er mit skrevne sprog, når jeg bliver blot den mindste smule irriteret.
Og irriteret bliver jeg, når det behændigt bliver undgået at besvare mine spørgsmål .. og jeg i stedet får en sludder for en sladder ...

Nej, Nete .. du får mig ikke til at skamme mig den mindste smule. Jeg ku' jo tænke, det nærmere skulle være omvendt ... det er li'som når man i skolegården ikke kan klare sig verbalt - så findes næverne frem ... sådan virker dine sidste indlæg her på mig!

/Tanja B

0
0
Svar på denne tråd

Dokumentation/troværdighed.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2003 13:30
Hvad med morgenhår og dårligt syn, kan Aloe Vera kurere det?

Jeg synes at det er lidt mistænkeligt at "dokumentationen" som der reklameres med er skrevet af en der er med i "FLP" koncernen.
"Dr Peter Atherton is now an adviser to Forever Living Products." (Citat)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-03-2003 19:23
Det er hurtigt klaret!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider