Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø - tilvænning??
Forfatter: 
Dato:  21-02-2003 20:31
Ja, så har I fået mig og et par stykker andre overbevist. Og vi har nu fundet et sted vi kan købe små høballer.

Inden vi nu går igang med at give hø'et, er jeg nødt til lige at høre om man skal vænne hesten ligeså langsomt til hø, som med alt andet foder???

Hvor mange af jer vander jeres hø?

Kan hesten få for meget hø, ligesom med f.eks. halm?

Tak for de altid gode svar...
0
0
Svar på denne tråd

Re: [FODR] Hø - tilvænning??
Forfatter: 
Dato:  22-02-2003 08:23
Hvis hesten ikke har tildens til fedme, kan den æde lige så meget hø den orker - det sparere på kraftfoderet og giver glimrende fordøjelse, god beskæftigelse, og så er der bedre økonomi i at fodre med hø, da en FE hø er billigere end det meste andet foder ( med undtagelse af halm, men det er heller IKKE foder - kun strøelse). Hvis høet er af god kvalitet plejer jeg ikke at vande det ( min fjordhest spiser ca ½ af de små baller i døgnet) - du vil opdage, at når de får hø nok, bliver deres hestepære mørkegrønne - næsten sorte , i stedet for den brune farve de har når de kun får halm. Jeg vil ikke mene at hø kræver samme tilvænning som andet foder - det er faktisk det eneste den er født til at spise - nemlig græs i en eller anden form.
Du bliver glad for dit valg, når du ser hvad godt det gør ved din hest:
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-02-2003 12:46
hejsa

det var da dejligt at høre - at bare èn har fået øjnene op får HØ ;-) det bliver din hest glad for.

jeg har aldrig set eller hørt om en hest, der har fået for meget hø. efter min mening er det et super og meget vigtigt grundelement i en god fodring.

mvh line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-02-2003 00:18

Jeg har hørt om en hest med kolik, der blev dyrlæge ordineret på alt det hø den gad æde, fordi det var godt for mave- tarmsystemet.

Hilsen
Else.

:-D "Man lugter ikke af hest, man dufter!"

{> "Kærligheden er uden vilje. Den falder lige så godt på en lort, som på en lilje!"

Billeder af mine hyppere.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider