|
|
| Øl og andre mærkelige ting |
|
|
Jeg havnede lige på en norsk side, hvor jeg læste om øl til hesten.
Man skulle give heste i træning øl, indtil 3 dag før konkurrence. Det skulle styrke hesten.
Det skulle også give hesten en blank pels.
Har i andre eksempler på mærkelige ting, som man putter i hesten?
Husk altid at smile. Det får folk til at undre sig over, hvad du har gang i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [FODR] Øl og andre mærkelige ting |
| Forfatter:  |
Lucky |
| Dato:  |
21-02-2003 15:00 |
|
Hej Rikke
Kan ikke lige komme på andre end det min pony fik engang han havde brudt ud af boksen ( eller rettere, havde selv åbnet den, da han havde luret, at man bare skulle trække ned i låsen og til siden...-og vupti!! så gik døren op)
Han havde spist en halv sæk ren A-vitamin + gulerødder han havde fundet inde i et skab ( hvilket han også havde åbnet!!)
Dyrlægens bedste råd til den lille udbryderkonge var, 2 kg MAGERINE, og tro det eller ej, han spiste næsten op - der kom godt gang i maven, og rask blev han
Venlig Hilsen Lucky Der er altid vejarbejde, på vejen til succes. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: [FODR] Øl og andre mærkelige ting |
|
|
står der øl og ikke ølgær ?
(ølgær er jo bla b-vitamin som gør pels, hud, hår etc skinnende og hurtigtvoksende.)
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øl, æg,syrnet mælk, brune bønner |
Tralle-trold |
21-02-2003 17:47 |
|
Gjennom årenes løb har vi fået mange "mærkelige" råd fra dyrlægene.
Til tynd hest med dårlig pels: 1/2 liter øl og 3 æg morgen og aften i foderet.
Til hest med løs mave/illelugtende møg: 1/2-1 liter sur mælk feks kefir ev youghurt.
Til en hest uden energi/fremdrift 1/2 kg knuste brune bønner til morgensfoder.
1 liter parafin dersom hesten har vært på "tag selv bord" uden eiers tilladelse.
Dett er råd fra norske dyrlæger.
Fra en gammel dyrlæge i Hobro fikk vi beskjed om at give ponnien 1/8 dl lugtfri bensin mod involdsorm. Dette gjorde vi ikke da det stod på flasken "farlig at inhalere"{> Den perfekte ponny har ingen bestemt farge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Øl, æg,syrnet mælk, brune bønner |
Stine (Robyn) |
21-02-2003 18:04 |
|
Hi,hi - for mit vedkommende ville det nok ende med at jeg selv drak alle øllerne..!
Venlig hilsen Stine Vi elsker fordi han elskede os først. 1. Johannesbrev 19, A præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Øl, æg,syrnet mælk, brune bønner |
Kir |
22-02-2003 06:45 |
|
Har læst at nomaderne gav deres dyrebare araberheste æg og tørret kamelkød. Fordi de skulle have det bedste.
Så i en fjernsynsudsendelse om et araberstutteri i saudiarabien, der fik avlshopperne dadler og kamelmælk hver aften.
Ikke det vi regner for hestemad, men sundt er det jo - trods alt.
Bella fik en gang a-38 for diarre. Det virkede.
med venlig hilsen  Kir  pigen med fjordhesten  *Hesten er dit spejl. Den prøver aldrig at smigre dig. Den spejler dit temperament. Den spejler også din usikkerhed. Bliv aldrig irriteret på en hest; du kan ligeså godt lade dig irritere af dit spejlbillede.* (Rudolf G. Binding)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Varieret foder! |
Marianne S |
22-02-2003 09:16 |
|
Man kan da fodre heste med mange ting! Jeg ville nu ikke give min hest øl, men gerne ølgær. Jeg har svært ved at forestille mig, at spiritus skulle være godt for en hestemave, men der er andre gode ting i øl, som er udmærket.
Vore heste har altid fået mange ting udover deres almindelige foder.
Lucerne, melasse, rødbeder, gulerødder, rodfrugter, rosiner/svesker/dadler, æbler og anden frugt, solsikke/sesamkerner, nødder, bær, bønner, yoghurt eller andet surmælksprodukt, tangmel, hyben, hvidløg, dicalciumfosfat, elektrolytter (hjemmelavede) og så selvfølgelig alle mulige urter, jeg har altid haft 3-4 fsk. blandinger til dem ad gangen.
Min parole er : så varieret et foder som muligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: margarine |
|
|
Og så spørg jeg bare lige....... HVORDAN FÅR MAN 2KG. MARGARINE NED I HESTENS MAVE?
Husk altid at smile. Det får folk til at undre sig over, hvad du har gang i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Else Gadgaard |
24-02-2003 00:25 |
|
Øl er smadder godt at vaske dem i, for at få en blank pels her og nu.
Men vil man bevare den blanke pels (Også vinterpels) Så har jeg en god opskrift.
Kolik: Så får mine en pakke margarine, og hjælper det ikke, ja så må dokter dyr ud og give salte.
MEN det er heldigvis kun sket for mig een gang, at jeg har haft en hest med en snert af kolik.
Nu får de dagligt Aloe Vera i deres drikkevand.
Hilsen Else. "Man lugter ikke af hest, man dufter!" "Kærligheden er uden vilje. Den falder lige så godt på en lort, som på en lilje!"Billeder af mine hyppere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lucky |
24-02-2003 23:11 |
|
Hej Rikke
Det spiste den skam selv  Så helt dumme kan de ikke være, han må åbentbart have vidst at det manglede, eller forsat have været ekstrem sulten
Venlig Hilsen Lucky Der er altid vejarbejde, på vejen til succes. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|