Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Travo vs. surelimb
Forfatter: 
Dato:  24-12-2005 14:09

Hej

Jeg bruger surelimb pt., men vil gerne bruge Travo-E da jeg synes at Surelimb støver for meget.

Er næringsindholdet det samme pr. kg. ? Altså er 50 g. travo det samme som 50 g. surelimb eller skal man give mere Travo.

Jeg ved at surelimb er meget koncentreret.

Min hest vejer ca. 466 kg og får 1 kg. Pasture mix + 500 g.lucerne. og pt. 75 g. surelimb. Plus ca. 6 kg. god wrap. Fodret er fordelt på 2 fodringer. Han får kun et kg. Pasture da han er stillestående på pga. skævhed i bækkenet.

Hilsen

Lisa

0
0
Svar på denne tråd

surelimb
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 21:33

jeg bruger også surelimb og tror aldrig jeg vil skifte. Jeg kan se forskel på min ponys pels så snart jeg tager det fra ham eller skifter (har nogle perioder kørt med Leisure Mix i stedet for)

Jeg har hørt at Travo E kan ligge og gøre i maven, det er noget siden jeg har læst det her på hn, måske 6-12 mdr siden men der er en del indlæg her på HN om Travo E hvis du søger efter kl 23

0
0
Svar på denne tråd

Pas på
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:10

Du ka slet ikke umiddelbart samenligne de 2 mineral-blandninger.

Den ene er organisk baseret og den anden uorganisk (Travo).

De har forskellige blandingsforhold, og forskellig koncentration.

Sure-limb er klart det bedste produkt. Men også noget dyrere, men også mere koncentreret. Og så er er surelimb at foretrække når du kører med et foder fra D&H. De passer som regl sammen og er nemme at optimere til hinanden.

0
0
Svar på denne tråd

put vand
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 12:32
eller olie i foderet og blad det sammen - så støver det ikke.
0
0
Svar på denne tråd

surelimb
Forfatter: 
Dato:  29-12-2005 13:42

Hej

Jeg tror også at jeg holder mig til surelimb selvom det er dyrere og støver, men pris og kvalitet hænger nok sammen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider