Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvor ofte rider i
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 14:41

Har lige en del spørgsmål bare sådan af ren nysgerrighed.

1. Hvor ofte rider i?

2. Hvor langt har i til jeres hest/e?

3. Har i ridehus eller er i nød til at ride ude?

4. Hvordan er jeres familesituation?

Jeg rider selv ca. 4-5 gange om ugen, tilgengæld har jeg ca. 10-12 km. til hesten.

Heldigvis er der ridehus der hvor hesten er og dette gør at jeg kan ride om aftenen såfremt det er nødvendigt.

Jeg har så lige en mand og et barn at tage hensyn til så sommetider kan det være mindre jeg når at ride på en uge, da der jo helst også skal være tid til familien og især her i julemåneden kan man godt føle at man "svigter" hesten lidt desværre.

0
0
Svar på denne tråd

altid december fri
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 14:59

hejsa.

Jeg har mine heste hjemme, så de står på den anden side af gårdspladsen. Jeg har ikke noget ridehus, men en udmærket ridebane (også om vinteren, når det er frostfrit) med lidt for sparsomt lys (skal vi have gjort noget ved).

Jeg har over 20 km. til ridehus, men om vinteren kører jeg turen med trailer og hest(e) nogle gange i ugen. Rider hjemme i weekenderne. Det er jo blevet dyrt at køre...

Jeg rider normalt dressur på distriktsplan - men det kan da være temmelig svært at holde det ved lige om vinteren. Om sommeren rider jeg til gengæld hver dag.

Jeg har en samlever, men ingen børn. Hestene er mine børn... Min mand er meget interesseret i hunde, jagt og hundetræning, så han er meget forstående over for det tidsmæssige aspekt i forhold til træning. Det er GULD.

Jeg har fuldtidsjob 8-16, så om vinteren er jeg på arbejde i de lyse timer - egentlig godt træls! Men der skal jo penge til denne lidenskab...

Generelt så har jeg altid holdt december hellig - så både hestene og jeg holder ferie fra ridning i december måned og starter stille op igen i juleferien efter de helligste helligdage...

Med ønsket om en fredfyldt jul og

et spændende godt nyt år!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Mine svar på dine spørgsmål:
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 15:25

1. Hvor ofte rider i?

Jeg rider hver dag, på nær én dag om ugen hvor jeg går på aftenskole. Selvfølgelig sniger der sig en sjælden gang imellem en fridag ind til den lille hest, men det betyder ikke at jeg ikke tager ud til hende! For det første er jeg meget seriøs med min ridning og for det andet er min hest af den type, man ikke bare kan lade stå og så regne med at blive siddende ved næste ridetur.

Hun går på fold hver dag ml. 9-15 cirka.

Jeg har 10 minutter i bil og 15/20 minutter på cykel.

Min hest står opstaldet på et ridecenter med 2 ridehuse samt udendørs baner, så ridning om vinteren er ikke et problem.

Single.

Hilsen Louise & Odessa.

Hjemmeside om Odessa
0
0
Svar på denne tråd

Svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 17:48

1: Jeg rider ca 6 dage i ugen. Forsøger altid så vidt mulig af give ham en fridag. Alt i alt kommer det an på, hvordan han er til træning. F.eks. Har han lige fået en fridag idag, da jeg kunne mærke på ham i mandags at han var lidt træt (vi springer om tirsdagen, så derfor fik han ikke fri i går) Men nu har han også gået 1-1½ time hver dag de sidste 9 dage. Men gennemsnitlig træner vi 6 dage i ugen.

2: Tja, jeg har vel ca 5-6 km derud. Jeg bor inde midt i byen, og rideskolen ligger lige uden for byen, så ca 5-6 km. Men det betyder ikke så meget, da jeg har bil :-D

3: Jeps 2 stks ridehuse: En på 20x60 og en på 20x40 (som bliver brugt i rideskolen) Desuden er der 2 udendørs dressurbaner, en kæmpe udendørs springbane. Og fjorden ligger ca 45 min skridgang fra Rideskolen!

4: Single, så den eneste forpligtelse jeg har er hesten. Og han får al min opmærksomhed :-)

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 18:00

hver dag i terrænet, med enkelte fridage hvis det er nødvendigt.

Jeg har 10 min kørsel til ridehus, brugte det sidste vinter, men ved ikke i år. Har ikke brugt det endnu. Sidste år red jeg dressur, men har lagt det på hylden.

Jeg har 15 km hjem til mine heste, de står hos mine forældre.

Jeg bor sammen med min kæreste og vore labrador.

Bimboe

Glædelig Jul...

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sådan gør og har jeg det...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 20:24

Hesten er købt som turhest og skal derfor kunne stå i en to til tre dage. Ergo rider jeg 4 -5 dage om ugen...satser på det.

Det veksler mellem bane og skov, mark

Har ca. 5 km. til stedet.

Intet ridehus.

Er hos hesten godt 90% af et år...

Hesten har lige stået en uge,...(frost og usikkert føre) men hun er også typen der ikke bliver varm i hovedet...frisk men aldrig uregerlig eller frustreret. Desuden sørger jeg for anden aktivitet end ridning med hende, når tiden er for trang.

Ingen børn...har ikke tid eller lyst.

Har partner gennem snart 12 år. med stor forståelse samt delt glædeved dyrene...dog for jeg ham aldrig op på en hest

Glædelig jul til alle...

Christina Laursen

0
0
Svar på denne tråd

Mine svar
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 21:01

1. Hvor ofte rider i?

Jeg prøver at ride ca hver anden dag

Jeg har ca 15-20 km ud til hestene.

Nej vi har desværre ikke ridehus, men der er en fin ridebane

Jeg er på barsel da jeg har en søn på 5 måneder, min kæreste har et fuldtidsjob+, så når han kommer hjem triller jeg ud til hestene.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

6 dage...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 10:04

Jeg rider ca. 6 dage om ugen, dvs. en ugenligt fridag. Hvis det er muligt en laaang skridt tur 1 gang om ugen, ellers står den på dressur træning.

Der er ridehus der hvor lille hesten står om vinteren, om sommeren har vi "kun" ridebane.

Jeg har 8 km til stalden.

Fuldtidsjob, gift og har 3 hunde.

Glædelig jul til jer alle

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 12:11

1. Hvor ofte rider i?

Ja... lige nu bliver det ikke til så meget. Min hest har stået stille pga. en benskade. Da hun så kom i orden så nåede vi at træne lidt op igen i en 3 ugers tid, så kiksede mit knæ... hm... så lige nu nusser jeg mest... hvor er det træls!

Jeg har omkring 10 km ud til min hest. Kæresten har heldigvis en bil jeg kan låne!

Der hvor Mentha står nu er der ridehus, som jeg så ikke bruger særlig meget. Jeg er sgu mest til noget skovtursridning - det handler jo bare om at være rigtig klædt på!

Jeg bor sammen med min kæreste, som heldigvis er blevet rigtig glad for heste (specielt min..hehe), så han har ikke noget imod at tage med en gang imellem! Skønt!

Det er faktisk lidt sjovt at høre om folks ridevaner...!! God tråd!

Med venlig hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

svarelala
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 12:55

jeg rider normalt 5 gange om ugen. pt kan jeg ikke ride før i næste uge da duke er ømtået og først har smed til i næste uge.

men ellers - 5 gange ugentligt.

bor på mine forældres gård hvor vi har lækker udendørs bane, og dejlig stald og løsdrift.

så forholdene er rigtig gode. bliver der brug for ridehus er der hele fire ridehuse i omegnen perfekt

mine forældre er heste-elskere, så det kunne ikke være meget bedre.

her i min juleferie bruger jeg hver formiddag ude i stalden sammen med min far, det er så hyggeligt

Gonzalez
Montar spring læderstøvler sælges, str. 39, kun brugt 4 gange. Sorte, med smalt skaft og med lynlås bagpå i skaftet. Snøre foran. 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 13:49

1. Hvor ofte rider i? 6 gange om ugen=1 fridag pr. uge...

2. Hvor langt har i til jeres hest/e? 5 min.

3. Har i ridehus eller er i nød til at ride ude? ridehus

4. Hvordan er jeres familesituation? Bor sammen med min far, mor og storebror?

:D <3-min dejlige springer-<3 :D

• 2-day
  • 2-morrow and...
  • 4-ever

:P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D :P :D

Savner dig sq bugger <33

:) :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 00:08

1. Hvor ofte rider i?

Rider 4-6 gange om ugen, alt efter dullens humør og energi. Lige nu bliver det desværre ikke til helt så meget, pga. glatte veje og dårlig udendørsbane.

Jeg har knapt en km. ned til mulerne - Skøønt! Men bliver endnu bedre at kunne have dem hjemme ;-)

Der er ridehus tæt på (ca. 10 min. skridt). Men desværre er vejen ofte glat for tiden, og dullen har desværre ikke lært at stå på sine 4 skøjter endnu

Bor sammen med min kæreste (og hund). Har ikke (og skal heller ikke have) børn.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har 6 heste
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 00:59

hvoraf 3 er mine egne i daglig pleje. Når jeg møder kl 7 står jeg op kl 5. Der fodrer jeg muger ud, lukker heste ud, strøer, uddeler hø og foder så det er klar til jeg igen lukker hestene ind. Jeg kommer somregel hjem fra arb. kl ca 16 hvor jeg tager hestene ind og de æder ders velfortjenete preaftensmad. Ml kl 20 og 21 giver jeg dem deres aftensmad, en time efter lukker og slukker jeg stalden.

jeg rider så snart jeg kan se mit snit til det. Er min bane frosset rider jeg en skridttur på heden ( og meget gerne med følgeskab). Er jeg heldig rider jeg to gange om ugen, og det er jeg ikke tilfreds med!
Vores eget firma wwww.stelbo.dk fylder meget - det er vi glade for. Men vi glæder os til at igen at kunne beskæftige os med gården.

Børn har jeg ingen af . Men jeg har en bonus datter ved navn Lise og hun er 10 år.

Mvh

Mona

0
0
Svar på denne tråd

Et par gange
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 13:43

Ja, lige i øjeblikket er det ikke mig, der springer på ryggen af hyppen pga graviditet.

Men ellers rider jeg 1-2 gange om ugen (terræn-hygge). Har redet noget mere førhen, men har skruet ned for ambitionerne med barn på 2 år (og snart en lille ny), aktiv hund, job, kæreste, videreuddannelse og alt hvad der hører til sådan et helt almindeligt liv.

Har 10 min i bil til stalden

Ridehus er der 15 min skridt derfra, god bane på stedet. Men som sagt tar vi stort set altid i terrænet, helst skoven.

Familiesituationen er nævnt..

Har været heldig at få en rigtig sød part, som også motionerer tyksakken et par gange om ugen. -Men han er den slags der kan stå i både uger og måneder og opføre sig fuldstændig som han plejer, når han kommer ud igen.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

sksksk
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 21:20

Jeg rider ½-1 time 5-6 gange om ugen. Eller rider og rider. Den ene af gangene er han en tur i longen og en anden af gangene bliver han løssprunget, så 3-4 gange om ugen træner jeg dressur med ham..

Jeg har en kort tur ud til ham, kun 4 km.. Det tager jo ikke mere en 7 min. Herligt...

Vi har et lille ridehus heldigvis.. Det er jo ikke til at undvære i vinterhalvåret. Men det er lille, kun ca 36*18 måske lidt mindre, men det er meget bedre end intet. Om sommeren har vi heldigvis vores gode udendørs bane.

Jeg er singel bor dog stadig hjemme endnu, men kun en måned mere ca... Så jeg har kun mig selv at tage hensyn til.

Janne - nu med det bette pjok Apollon
Jeg rider også oldenborg

0
0
Svar på denne tråd

mine svar
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 20:00

1. Hvor ofte rider i?

6 gange om ugen

1,1 km

ude i alt slags vejr

tja...

Pepsi er ikke en sodavand men en pony
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider