Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

at være eller ikke at være
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 19:14
mit spørsmål er ang.beslagsmede
er folk ligeglade med om de er udlærte eller ej
ang.jan kroog.
en dame fortalte mig at hun sendte nogle tråde til jan som jeg har skrevet.
tør han ikke komme frem og tilbagevise mine såkalde påstande eller gemmer han sig bare,da han er formand for de ikke reg.smede.mener jeg at det ville være på
sin plads,at vis han er sin plads værdig.
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] at være eller ikke at være
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 19:37
Hvorfor spørger du ham ikke selv? - Hans mail adresse er at finde i hans brevkasse.
0
0
Svar på denne tråd

Re: en dame???!?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 20:31
..det er dog første gang nogen har kaldt mig det??

*pæne sko med officershæl vokser omgående ud under fødderne på mig og en enkeltradet perlekæde springer frem af det rene ingenting*

Glenn, dog!
Hvor kan du finde på det??
;-D

Men ja.
Jeg orienterede Jan om, at han var til debat herinde. Ligesom jeg ville have gjort det overfor en hvilkensomhelst anden person, hvis jeg ellers læste indlægget og kendte deres mail-addy.

Så kan du lægge hvad du vil i det - og i, at Jan åbenbart har valgt IKKE at kaste sig på hovedet ud i striden.

Som Lohmann også gør opmærksom på, så var det nok nemmere at få et svar fra Jan, hvis du postede spørgsmålet direkte til ham, istedet for at "slå det sammen" med et - iævrigt ganske relevant - debatemne.

Om jeg er ligeglad med, om min smed er faglært??
Tjah..Godt spørgsmål.
Nu er mine hestes fødder heldigvis sunde og lige og fuldstændig ukomplicerede - ingen af dem går med sko, heller - og mit svar afspejler dette faktum.

Jeg benytter p.t. en ufaglært smed, som jeg er yderst tilfreds med - bl.a fordi han konsekvent er så rolig og rar ved hestene, noget jeg af og til har savnet hos tidligere (faglærte)smede..

Havde jeg derimod heste med komplicerede fødder, som måske krævede sær- og/eller sygebeslag, så ville jeg nok se mig om efter en faglært smed (der vitterlig HAVDE en relevant uddannelse og ikke "bare" var faldet ind under "frit lejde ordningen" med svendeprøve uden "rigtig" læretid..)

HVIS jeg - med mine nuværende heste - skulle vælge en ny smed, så ville jeg nok indledende forhøre mig rundt omkring hos andre i lokalområdet FØR jeg slog op i diverse registre..

Mine erfaringer med at tage den første den bedste faglærte smed i et givet lokalområde en nemlig ikke udelt gode - desværre.

med venlig hilsen
atengstedt

SÅ kom der billeder af ALLE de 5 brune på min præsentation!!!
0
0
Svar på denne tråd

atengstedt
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 21:18
Håber at skoene med officershæl er "bidsel-sko" - det vil da passe fint herinde - og være yderst ladylike ;-)

Men til noget helt andet. Det er da fint at Jan er informeret om at han er "til debat" - med det FORPLIGTER ham ikke til at komme og kaste sig ud i forsvarstaler eller debatter! Ofte kan tavshed også være talende..

Hygge
£isbeth & Baloo
"Have a heart that never hardens,
a temper that never tires,
and a touch that never hurts."
(Charles Dickens)
0
0
Svar på denne tråd

Re: £isbeth
Forfatter: 
Dato:  17-02-2003 21:40
Jamen NATURLIGVIS er det da bidsel-sko.
;-)

Et klædeligt Hermés tørklæde med diverse seletøj og afhuggede hestehoveder har nylig materialiseret sig om mit nypermanentede hår og er nu prikken over i'et
:-D

(I mit tilfælde måske snarere "bollen over å'et..)

med venlig hilsen
atengstedt

SÅ kom der billeder af ALLE de 5 brune på min præsentation!!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] at være eller ikke at være
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 10:39
Jeg kan kun gå ind for at bruge en uddannet smed, men kun hvis han/hun ved, hvad der skal gøres, og i øvrigt har en acceptabel omgang med hesten (og helst også med mig, men jeg kan vælge at være tunghør, hesten kan ikke bare ignorere fx en urimelig afstraffelse).

Jeg synes, at det er fint, at Glenn vil forsvare sin stand, men jeg synes, at det er under lavmål AT BLIVE VED med at køre rundt i sagen i diverse tråde på diverse fora.

Hvis Jan har en uddannelse som beslagsmed fra Sverige, så er han uddannet beslagsmed. Dermed er sagen ikke længere. Hvorvidt HN så bør/skal/er forpligtet til at bruge en registreret beslagsmed med ankenævn og forsikringer i ryggen - ja, jeg synes faktisk, at det spørgsmål skulle stilles til HN, altså folkene bag HN, og ikke til brugerne. Jeg kan kun se disse tråde som et forsøg på at sætte Jan i miskredit.

Jeg kender i øvrigt intet til Jan, hverken som smed eller person, men jeg synes ikke, at det er rimeligt, at man nærmest lyncher en person i stedet for at gå i dialog med personens "arbejdsgiver", hvis man føler, at personen ikke har den rette baggrund for at udføre sit arbejde.

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

jeg fatter ikke at du gider blive ved!
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 11:14
jeg har skam også skrevet til jan, og han skrev tilbage at han gad ikke en gang bekymre sig om det.

Helt ærligt glenn... hvad får du ud af det her??? får du afløb for din jalousi? eller prøver du at få fat i jans kunder på denne måde? - bliv dog voksen

;-D Karina82 ;-D

>o< Skyd ikke med elastik når du har badehætte på. og spring aldrig over hvor gærdet er lavest, det er oftest der grøften er dybest >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hallo
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 18:43
Jeg kan simpelthen ikke forstå Jeres måde at reagere overfor Glenn.

Han skriver et spørgsmål til hesteejere,om de bruger en faglært eller ej,og så bliver det vendt til angreb mod Glenn,med lave udsagn som "at han vil stjæle Jans kunder".

Det er der da ingen logik i.

Det er faktisk lidt interessant hvorfor folk reagerer sådan.

Matilde

det er mig
0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål? - så bør han holde sig til det!
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 19:01
Indlæget består af 7 linier:
2 linier har form som et spørgsmål, de sidste 5, ser jeg udelukkende som en slags sivende galle mellem et par riben. Måske han ville få et seriøst svar, hvis spørgsmålet (hele indlæget) virkede seriøst. Aner i øvrigt ikke hvem manden er - han har ingen præsentation og fabler om en "dame", som så heldigvis for os andre, identificerer sig selv. Det virker som en gang indforstået sludder, som det er umuligt for andre at vurderer seriøsiteten af.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hallo
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 19:01
Hvis det var mig der blev debatteret i denne tone, som jeg synes disse indlæg har båret præg af, gad jeg helt ærligt heller ikke bruge energi på at deltage.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hallo
Forfatter: 
Dato:  18-02-2003 19:54
Hejsa!

Hmmm....problemet KUNNE jo være at man havde fået nok af snakken om om reg. smede kontra ikke reg. smede??

Og at man KUNNE opfatte de reg. smedes interesse i emnet som værende med slet skjulte intentioner?

Det KUNNE også være fordi vi nu ved at Glenn, når han starter et emne, ikke efterfølgende giver sig tid til at svare på spørgsmål der bliver stillet ham, i de debatter han selv starter??

Til sidst KUNNE det også tænkes at folk trækker følehornene til sig, hvis de erindrer tonen fra andre tråde med samme emne!

Men Glenn skriver faktisk:

mit spørsmål er ang.beslagsmede
er folk ligeglade med om de er udlærte eller ej
ang.jan kroog.

Så det handler da om Jan??

Men jeg skal gerne svare: Jo, pt. bruger jeg en dygtig reg. smed som jeg er MEGET glad for! Det gjorde jeg også før, men desværre beskar og skoede min forrige reg. smed min hest forkert, så jeg måtte ha' hjælp af Hestens Værn, til at finde en anden!

Men jeg må så indrømme at jeg ikke dengang vidste at man KAN være reg. smed, uden at ha' stået i lære!

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

ang de forskellige landes uddannelser
Forfatter: 
Dato:  20-02-2003 17:03
Her er et link hvor der står noget om de nordiske landes uddannelser.

uddannelser
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider