..det er dog første gang nogen har kaldt mig det??
*pæne sko med officershæl vokser omgående ud under fødderne på mig og en enkeltradet perlekæde springer frem af det rene ingenting*
Glenn, dog!
Hvor kan du finde på det??
Men ja.
Jeg orienterede Jan om, at han var til debat herinde. Ligesom jeg ville have gjort det overfor en hvilkensomhelst anden person, hvis jeg ellers læste indlægget og kendte deres mail-addy.
Så kan du lægge hvad du vil i det - og i, at Jan åbenbart har valgt IKKE at kaste sig på hovedet ud i striden.
Som Lohmann også gør opmærksom på, så var det nok nemmere at få et svar fra Jan, hvis du postede spørgsmålet direkte til ham, istedet for at "slå det sammen" med et - iævrigt ganske relevant - debatemne.
Om jeg er ligeglad med, om min smed er faglært??
Tjah..Godt spørgsmål.
Nu er mine hestes fødder heldigvis sunde og lige og fuldstændig ukomplicerede - ingen af dem går med sko, heller - og mit svar afspejler dette faktum.
Jeg benytter p.t. en ufaglært smed, som jeg er yderst tilfreds med - bl.a fordi han konsekvent er så rolig og rar ved hestene, noget jeg af og til har savnet hos tidligere (faglærte)smede..
Havde jeg derimod heste med komplicerede fødder, som måske krævede sær- og/eller sygebeslag, så ville jeg nok se mig om efter en faglært smed (der vitterlig HAVDE en relevant uddannelse og ikke "bare" var faldet ind under "frit lejde ordningen" med svendeprøve uden "rigtig" læretid..)
HVIS jeg - med mine nuværende heste - skulle vælge en ny smed, så ville jeg nok indledende forhøre mig rundt omkring hos andre i lokalområdet FØR jeg slog op i diverse registre..
Mine erfaringer med at tage den første den bedste faglærte smed i et givet lokalområde en nemlig ikke udelt gode - desværre.
med venlig hilsen
atengstedtSÅ kom der billeder af ALLE de 5 brune på min præsentation!!!