Jeg har haft let mug på min vallak i flere år. Ikke noget han har været plaget af, men jeg synes nu alligevel det var synd. Dyrlægen afprøvede diverse kure på ham (salver, penicillin, etc.) men intet virkede. Dyrlægen foreslog derfor, at jeg prøvede noget alternativt.
Jeg blev fra anden side opfordret til at prøve slangegift (Lachesis dråber) som han fik 2 gange dagligt i ca 8 uger. Der går nogle dage førend midlet begynder at virke, da det skal gennem fordøjelsessystemet først. Du skal derfor stadig holde benene tørre og så rene for sår/mug som muligt indtil problemet er løst.
Mug'en er forsvundet fra min vallak og er ikke kommet igen. Om det er et mirakel der er sket, eller om dråberne rent faktisk virkede ved jeg ikke, men jeg vil da prøve igen om nødvendigt.
Dråberne købes i Matas og koster ca. 70-80 kroner. Lachesis er fortyndet slangegift og skal efter sigende virke mod infektioner i kroppen - også i overfladen (huden).
Jeg vil selvfølgelig meget gerne høre om du prøver det af, og om du også får effekt af det.
Held og lykke
Britta