Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kikkertundersøgelse..?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 10:48

Nogle der ved, hvad dyrlægen kan se ved en kikkertundersøgelse i forbindelse med en hostende hest?

Weezer

0
0
Svar på denne tråd

kikkert
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 15:09
Han kan se hele vejn ned gennem luftrørret, hvor han evt. kan se på slimhinderne om de ser normale ud, han kan gå videre ned i lungerne og ligeledes se på om vævet set normalt ud, eller om de er betændte eller irriterede.
0
0
Svar på denne tråd

Endoskopi
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 19:36

Hej..

En endoskopi (kikkertundersøgelse), kan bruges i forbindelse med en undersøgelse af feks. astma, eller hoste, hesten bliver bedøvet/sløvet, somregel finder behandlingen sted på dyrehospitalet, hvor hesten kommer i tvangsboks, derefter bliver et kamera ført gennem næseboret, videre ned i luftrøret, hvor man ser efter slimafsondringer og rødme/irritation. Lungerne kan evt. skylles.

Vi har selv en hostehest, der har været hele turen igennem, masser af binyrebarkhormon, ventipulmin (bronkieudvidende), og hostepulver + selvfølgelig endoskopien. Det hjalp bare ikke, jeg vil ikke hermed sige at behandlingen ikke virker. Men for os virkede den bare ikke. Det var først da jeg hørte om Tove Due, det blev godt, hun er dyrlæge, men samtidig er hun heste akupunktør- og kiropraktor. En behandling, og hesten har det rigtig godt...

Mvh.Anja

smil
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2005 12:37

Okay, tusind tak.

Weezer

0
0
Svar på denne tråd

Hr set det
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 01:23

Jeg har set det ude på Travbanen i dyrlægeklinikken derude. Det var meget afslappet og udramatisk - og det var sjovt at se på (y)

:-) fra Nina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider