Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Frieser-dækken med hals?!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 11:19

Aarg!

For ca 14 dage siden købte jeg et vinterdækken med hel hals til min frieserhoppe da hun er noget kuldeskær og fordi hendes man bliver én stor mudderklump der næsten ikke er til at skille ad!

Så jeg købte somsagt et dækken med hel hals da det skulle kunne afhjælpe begge problemer men halsen (som er fastsyet) på dækkenet "glider ned"! eller rettere så virker det lidt som om hele "ryggen" af dækkenet glider tilbage og så er det li´som om "halsen" er for kort! Når hesten så tager hovedet ned for at græsse så er det helt galt for så dækker halsen kun halvdelen af hestens hals og når den så tager hovedet op sidder dækkenhalsen krøllet sammen midt på den stakkels hestehals!

Hvis jeg spænder dækkenhalsen mere så sidder det så stramt om den stakkels hest at man ikke kan være det bekendt.

Har I haft sådan et problem med jeres frieser og dækken eller er jeg bare uheldig at dækkenet slet ikke har den rigtige pasform til min hypse?

Håber I har lidt erfaringer I vil øse ud af!

Hilsen JP

Alle heste er smukke og specielle

Uanset type,race og herkomst

Man skal bare se den i den rigtige sammenhæng

0
0
Svar på denne tråd

mine friesere bruger ikke dækner
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 13:52

De har en utrolig dejlig pels der ikke behøver dækner.

De er kortpelsede og korthårede men hårlaget er tæt.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen! ...Brr!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 17:30

Tja min hopse er bar sart! Hun FRYSER! Hun forstår ikke at hun skulle sætte bedre pels til vinteren! Vi har været på to pincillin-kure pga slemme forkølelser med opløb til lungebetændelse sidste gang så vi er blevet enige om at den forfrosne pind skal have dækken på!

Det er hendes første vinter i dk og der er bar hammerkoldt her i forhold til i Holland! Det er en helt anden slags -og meget hårdere kulde her! Har selv boet i Holland i 11 år så jeg kan egentlig godt sætte mig ind i Jeanine´s situation! -Render også altid og fryser her!

Brr! Lad os få noget sommer!

0
0
Svar på denne tråd

Hm... det lyder alså
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 09:12

underligt men hvad dækken er det`? kan kun anbefale horseware jeg bruger et Wug der er med halv hals men det dækker ca. 3/4 dele og der fungere super fint!

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland

Kátur&Brúsi
0
0
Svar på denne tråd

for stort?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 11:58

Hej.

Lyder det ikke lidt som om, at dit dækken er for stort? Eller måske med for dårlig pasform?

Med ønsket om en fredfyldt jul og

et spændende godt nyt år!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

hmmm lll
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 13:48
kan ikke se hvad det skulle have med det at det er en frieser at gøre??
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 14:43

Jeg tror bar det er pasformen den er gal med! Frieseren er jo bygget lidt anderledes end feks en varmblod og det er jo li´som om dækkenhalsen ikke kan følge halsen som jo er meget hvælvet.

For stort er det ikke for hvis det bliver mindre så stikker bagperronen ud! Så fryser hun på røven i stedet for ! Jeg tror bar jeg må prøve mig frem til hvilket mærke der sidder godt på min hypse! Det var bar li´dejligt hvis nogen derude også havde en hest i "bred model" med høj,hvælvet hals som måske ku´gi´et hint til hvilket mærke der passer godt på den type hest!

Jeg havde engang en meget smal varmblod og den fik fire nye dækner i rap for at finde li´det der passede! Nogle mærker keglede bare rundt (både dyre og billigere dækner) og så fandt jeg et Rambo-dækken (brugt) og dét sad simpelthen perfekt! Det er bar en lidt dyr fremgangsmåde at prøve sig frem! Så jeg håber at I måske kan komme med lidt flere dækkenforslag!

Lygna: Det ku være jeg li´sku prøve at se nærmere på et Horseware-dækken! De plejer jo at være goe´!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er al¨så glad for mit
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 22:34

selv om min kun måler 1.40cm men den er sort med hov skæg og en meeega man

Ej jeg har også problemer med dækken fordi halsene bliver for store, så de kravler ned på bringen, Islænderen er jo også meget velrejst og med en god hals, mit er det nye burberry ternede det fås med 200 og i en vinter model..

Er også vild med Ramo duo men ikke farven men det er et super dækken hvor du har et underdækken du kan tage af samt hals du kan tage af og på...

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland

Kátur&Brúsi
0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 01:10

Jeg har det samme problem med min frieser. Hans dækken er med 1/2 hals og fra Svea/Treastone. Dækkenet kan glide så meget bagud så skulderslidserne næsten sidder bag ved forbenene. Selvom dækkenet lige er blevet lagt på og ligger hvor det skal, sidder skulderslidserne stadig for langt tilbage. Desværre er det ikke lykkedes mig endnu at finde et dækken, hvor bare skulderslidserne sidder korrekt.

Har prøvet både med en mindre størrelse, men det løste desværre heller ikke problemet...

Det skal lige siges at selv om pasformen ikke er optimal, gnaver det ikke nogen steder og kan sagtens bruges.

Patricia

Enhver som ikke har lavet en fejltagelse, har aldrig prøvet noget nyt.
Albert Einstein
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 18:15

Dejligt at høre at der også er andre der har dette problem for jeg begyndte at føle mig lidt åndsvag! Jeg har overvejet at købe et dækken fra hóóks hvor der også er en aftagelig hals på-det virker måske bedre? det kan være at der så er "mere frigang" i halsstykket og så ikke bare glider tilbage! Der er nemlig sådan en strop man sætter fast i grimens nakkestykke og hvis ellers man ikke strammer den totalt meget ved mankestykket så burde halsdækkenet jo blive på plads?! Teori?

Jeg vil helst ikke ud i at købe et bucas/rambo dækken (hvor pasformen jo skulle være i orden),da de er lidt i overkanten til min pengepung! Og så har jeg et æsel der er af den mening at dækner er ganske smagelige og er ikke interesseret i at se 2500 kr blive "spist" op -bogstaveligt talt!

Tja vi må vist bare prøve os frem!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider