Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kommende mark- go nok eller helt ny?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 14:03

Hejsa

Vi flytter snart på gård. Og mit spørgsmål går på at der er en græsmark derude. Men hvordan kan jeg sikre mig at den er go nok til mine heste?

Den er ikke 100% jævn beplantet med græs, forstået på den måde at det er noget mark, som ikke er blevt brugt til noget de sidste del år og derfor har fået lov at passe sig selv. Dog er græsset ikke vokset vildt, men holdt lidt nede, som det ser ud til.

Men hvordan kan jeg som nybagt gårdejer sikre mig at jeg kan smide mine heste direkte ud på marken, som den er eller evt. forberede mig på at en skal pløjes og sås først?

Får man nogen ud og kigge på marken, tilvænner jeg bare hestene langsomt til det nye eller hvad? Hvordan gjorde i evt.? Og hvordan så jeres marker ud da i fik dem?

Håber på mange venlige råd herinde fra...ved jo godt i kan

Shadowfax - (y) Min hyps er en FRIESER (y)

The Prancing Pony

BoisenDokkedal
0
0
Svar på denne tråd

ukrudt
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 14:08

Du kan godt bruge den som den er - har du nøjsomme heste kan det være en fordel, hvis der ikke er så meget krudt i græsset.

Men i løbet af foråret skal du gentagne gange checke for giftige planter. Evt. på skift få foldene sprøjtet.

Pløjer og sår du, hvilket er for sent i år, så skal du regne med der går et halvt-et år før græsset rigtig har fået fat.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider