Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Havde besøg af Tove Due
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 12:32

I går. Jeg syntes ikke jeg havde nogle problemer med min hest,

men når hun nu kom på rideskolen ville jeg lige have hende tjekket igennem.

Det var endelig lidt pinlig, for jeg sagde jo at jeg ikke syntes jeg havde et problem med hende. Jeg nåde knap nok at gå 2 skridt med hende inde de alle sammen sagde at det første problem var fundet

Det viste sig at hun havde låsninger i nakken, begge skulderblade og begge bagben jeg vil bare lige side at min hest ikke var tilfreds med Tove, Jeg skulle havde en stærk mand til at holde hende og jeg skulle lade som om jeg ville rense baghove (fra hendes venstre bag kom der et ordenlig smæld)

Hun skulle jo at have nåle i bagefter det gik da lige men man skulle godt nok holde øje med hendes ben

Da de så skulle ud igen puha det endte med at hun sagde at den sidste nål kunne jeg selv få lov til at tage ud (hun blev fuld stændig vild (dumme Hoppe ) Da den sidste hest havde være til kunne jeg tage hende ud på gangen igen hvor jeg ville lade som om jeg ville strigle hende så var der ikke noget problem med at tage nålen :-) Det hele skete foran hendes boks og der var 9 andre heste som også skulle tjekkes, så jeg tror hun var ved at være noget stresset.

Så jeg er spændt på om jeg kan mærke nogle forskel om 3-4 dage

Det var det her fra i må have en go dag :-)

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Måske overdrevet
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 13:36

Hej Helle

Pudsig oplevelse med Tove Due... Jeg vil ikke gøre mig til dommer overfor hende, da jeg ikke selv har prøvet hende. Jeg er sikker på at hun er dygtig og ved hvad hun taler om.

Men jeg kender en del, som har brugt hende og jeg tror aldrig at der har været nogen af de heste som der efter hendes mening ikke var noget galt med.

Der kan jo sagtens være heste, som trives med mindre skavanker - ligsom jeg f.eks. har ondt i min ryg,hver morgen, men alligevel lever et fuldstændig normalt liv uden behandling.

Nu må du jo se om du kan mærke nogen forskel i løbet af nogle dage (det håber jeg da for dig)

Jeg vil som nævnt ikke hænge nogen ud, men jeg har også oplevet at have en massør ude, som mente at min hest fejlede alverdens ting. Efterfølgende havde jeg en anden massør ude (Margit Pedersen) som punkt 1 var billigere end den første og punkt 2 ikke mente at han fejlede noget som kunne ændres.

Man kan jo godt få den fornemmelse at nogen af dem finder fejl for at kunne tjene penge.

Det var bare min mening - jeg tvivler ikke på at Tove Due og andre gør et stort og godt stykke arbejde for mange heste og hesteejere, men jeg mener også at man skal lytte til sin hests signaler og ikke male fanden på væggen.

KNus Maibritt

0
0
Svar på denne tråd

Har også prøvet Tove Due...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 15:58

Da hun kom og behandlede heste i "min" stald.

Medoc var så en af dem, som rent faktisk ikke rigtigt fejlede noget, andet en lidt låst lænd - som jo så blev rettet op på. Og jeg behøvede ikke at få ham behandlet næste gang hun kom.

Tove D. behandlede vel en 7 heste i stalden - og det var meget forskelligt hvordan det virkede.

For nogle heste var der ingen ændring overhoved, mens der for andre var en ridemæssig bedring.

Min vallak var på det tidspunkt i ridning, og her kunne rytteren mærke en tydelig forskel i sidebevægelserne - hvilket vel også passer udemærket sammen med en let låst lænd.

Så jeg syntes ikke det var spildte penge - men nok heller ikke noget som jeg synes jeg lige umiddelbart vil gentage.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 16:16

Min søster og jeg kørte hele turen fra midtjylland og til fyn for at få Tove Due til at se 2 heste. Begge fejlede en del, som vores ridelære havde forventet.

Den ene ved vi faktisk ikke om det har hjulpet på, da den har haft en infektion i benet og slet ikke er redet siden... Dog er der en ting det ikke hjalp på, et underligt problem den har hvor den stiller sig op og ligesom strækker lænden/korsbenet ud... derfor skal "Regitze" nu se den og se om hun kan hjælpe.

Den anden var der en kæmpe forskel på! Det var en hest jeg havde lånt, min egen er 2 år , og den var ALT galt med. Efter at Tove Due havde ordnet ham fik han lige pludselig rygsving, indundergribende bagben osv , hun syntes at han skulle have en behandling mere og det vil jeg give hende ret i.

Desværre mente ejeren at kiropraktik var noget man finder på og tog hesten hjem mellem 2 behandlinger, så han nu går rundt og er mega øm og stadig mangler den sidste behandling

Så alt i alt kan jeg sige at Tove ihvertifald hjalp den ene hest, den anden vides jo desværre ikke.

Dressur hest søges til låns af erfaren dressurrytter der har redet øvelser til GP.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 16:27

tove Due er meget dýgtig. efter egen erfaring og har også kun hørt godt om hende.

men som Mai Britt nævner, 'man skal ikke male fanden på væggen'

0
0
Svar på denne tråd

tove due behandling
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 17:51

hey er der nogle der ved hva en behandling af tove due koster

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd

pris på behandling
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 21:25

Mener vi gav 700 kr. for første behandling og lidt mindre på den opfølgende. Hvis man har en sygeforsikring, dækker den også denne form for behandling, når det bliver udført af en dyrlæge (som tove due jo er).

Jeg fik en tydeligt mere løsgjort hest bagefter.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes, det virkede...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 08:29
Sorcha har fået en enkelt behandling af Tove Due - som mente, problemet var en fald-skade fra folden, der havde låst "hofteleddene".

Det var tydeligt, at hun fik nemmere ved at bøje igennem ryggen og lettere ved at gå en balanceret galop - selvom det har taget lidt tid at få trænet muskulaturen op igen efter hun havde gået nogen tid med de her låste led og deraf kommende forkert brug af musklerne.

Jeg gav 750,- på girokortet - man får rabat ved kontant betaling og slipper med 700 for en førstegangsbehandling.

Den primære grund til, jeg valgte Tove Due var NETOP at hun er dyrlæge - så har hun da et minimumsniveau af dokumenteret, faglig viden... ;-)

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Vi ses i Grønhøj - efter 1. august!
0
0
Svar på denne tråd

Telefon???
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 13:47

Får man så rabat hvis man stiller med flere heste ved samme besøg?

Er der nogen der vil sende hendes telefonnnummer over BC.

Conni

Conni & Tinker Kel

Søges:

Ældre meget rolig/børnesikker to'er pony,

gerne islænder

til godt hjem/otium.

Pris: symbolsk

0
0
Svar på denne tråd

obs - sygeforsikring
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 14:22

Hej

Vær obs på at det ikke er alle forsikringsselskaber der refunderer kiropraktisk behandling, selvom de bliver udført af en dyrlæge.

mvh

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Bare en lille
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 15:25

kommentar til hende der havde lidt ondt i ryggen om morgenen, men jo fungerede fint senere på dagen. Nu er forskellen jo at du ikke skal bære en rytter, gå til bidet, og hive bagparten ind under dig. Dertil kommer at du jo kan sige fra og til mht. hvor præcist det gør ondt, og hvor ondt det gør, hvilket hesten jo ikke kan!

Jeg tror ikke at ret mange behandlere er interesseret i at behandle en hest for skader der ikke findes, det er der jo ingen pointe i! Og at nogle finder flere skader end andre kunne jo betyde at de har støre viden og kompetence. En massør der har taget kurser udover Axelsons hestemassør kursus vil selvfølgelig kunne undersøge hesten bedre, og vil selvfølgelig også koste mere da personen har brugt penge på div. kurser.

Mht. Tove due så har jeg også kun ros til hende og hendes arbejde

0
0
Svar på denne tråd

har også prøvet Tove Due
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 20:48

Min hest var ½ grad halt. Jeg havde forsøgt med min egen dyrlæge flere gange, og han kunne ikke finde ud af hvad der var galt. (røntgen osv)

Så havde jeg Tove Due ude som sagde at det blot var et overbenog det kunne hun kurere med nåle. Hun satte så et par nåle i benet, som faldt ud efter max 2 minnutter. Jeg sagde det til hende, men hun sagde at det gjorde skan ikke noget, de havde gjort deres virkning.

Så satte hun også nogle nåle i rumpen på hende. Da de blev taget ud igen, efter 1½ time, så var de alle helt bøjet, dvs de havde ikke været ret langt nede. Men det betød skam ikke noget!!

Nå 700 kr. fattigere, og ikke en dyt nærmere målet. Det vidste sig senere at hun havde brækket griffelbenet, da jeg fik taget ydererligere røntgen billeder.

Jeg synes jeg fik en temmelig "dårlig" behandling, det var ihvertfal ikke noget hold i hendes dianose, og desuden var hun jo ligeglad med at nålene faldt ud og at de var bøjede.

0
0
Svar på denne tråd

og vi..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 21:26

er så mange her påyn som vælger hendes "fabrik" fra ALLE får den samme behandling og mange er nød til at søge anden hjælp bagefter fordi hendes "haløjsa" llige vel ikk ebr noget bevendt...

enkelt får åbenbar lidt glæde af hendes behandlinger men mange kører næste gang gerne LANGT for at få fat på en anden...

hesteuniverset.dk/debataa/index.php

ET STED MED PLADS TIL ALLE - Raceopdelt debat

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle hest
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 08:31

var halt den dag hun skulle se den, i følge Tove Due halt på 3 ben. Hun behandlede den og så var jeg ude og mønstre den. Hun udtalte "at den var nu rengående"! Svært at se når man løber med den så jeg var jo glad da vi kørte hjem

Næste dag hjemme i longe var det overhoved ikke væk.

Hesten kom til min almindelig dyrlæge og fik konstareret slidgigt i lænden og spat i det ene bagben. Ligemeget hvor længe min dyrlæge så på min hest kunne han altså kun se haltghed i det ben spatten vidste sig at sidde i.

Jeg synes ikke hun virker særlig god til at vurdere eventuelle skade. Det er som om hun tror hun kan afhjælpe alt med nåle og kiropraktik. Jeg har hellere aldrig før Charlotte herinde, hørt om nogen der ikke har været en del galt med.

Med venlig hilsen
Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er jo så én,
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 09:12

som er helt "vild" med Tove Due.

Hun har fået min nyindkøbte fuldblodshoppe på benene igen. Den var skævt gående, og havde ondt i ryggen. Den er blevet behandlet, og idag en glad hest, som gerne vil have rytter på og arbejde. For mdr. tilbage bukkede og stejlede hun, lige så snart jeg satte mig op. Der er intet idag. Hun kan nu, gå 2 skridt over sit eget spor - mod tidligere 1 skridt under.

Jeg har dyb respekt for hendes arbejde, og min hest´s fremgang.

2 ponyer fra springholdet, har besøgt Tove Due nogle gange, og begge ponyer er godt gående igen.

JO... jeg er fan af Tove

Tina Hansen

www.team-stald-hestehaven.dk

Opstaldning tilbydes -privat hestepension - * Bokse * udendørsbokse * løsdrift.

Udendørs springtræning starter op igen fra 1 maj.Alle er velkommen. Tina 22457320

0
0
Svar på denne tråd

Ikke imponeret...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 16:11

Min vallak har været behandlet af hende 2 gange. Egentlig havde jeg ikke nogen ridemæssige problemer med ham, men han har altid haft skæv haleføring. Så det ville jeg jo gerne have set på.

For det første bryder jeg mig absolut ikke om Tove Due som person. Jeg synes hun er frygteligt overlegen og så taler hun så lavt, at ingen kan høre hvad hun siger. For det andet, så hjalp behandlingerne ikke en disse. Hesten har stadig skæv haleføring og intet er ændret under ridningen. Så det var spild af penge og tid.

Derimod har jeg haft STOR succes med en anden, mindre kendt, kiropraktor til mine 2 hopper. Han er både flinkere, bedre og billigere. Så for mit vedkommende er det slut med Tove Due. Jeg har også et par veninder, som har brugt hende (det var derigennem jeg hørte om hende), og der har hendes behandlinger heller ikke hjulpet noget som helst.

Jeg skal ikke sige at Tove Due generelt bare er en dårlig kiropraktor og en fupmager, men jeg ville lige fortælle om mine erfaringer med hende.

Med venlig hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

ved i hvad...?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 18:22

Hej..

Hvis man tror en hest ikke fejler noget sender man den jo ikke afsted, men hvis man mener at den gør det, gør man det jo.

Så hvis man mener at den fejler noget ville det jo heller ikke passe særlig godt hvis tove due sagde at der ingen ting var i vejen.

Forstår i det?

Hvis alle sagde at en hest fejlede noget og så tove due sagde at der ikke var noget i vejen.!

Var hun så god!

Det jeg mener er at hvis man er klar over at hesten er syg så er det jo klart at tove due siger at det og det og det er i vejen.

Bare det jeg tror ..

0
0
Svar på denne tråd

der er jo ikke
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 22:17

nogen heste der ikke fejler noget når hun kigger på dem.

Hun lever jo for h... af at "helbrede" folks hest for alverdens ting og sager

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 15:16

Jeg havde "fornøjelsen" af Tove i foråret. Det var ret sjovt for hun var nærmest som sådan en rockstjerne eller chefkirurg, der gav et par ordrer og så hev lidt i hesten. Jeg tror nu nok at hun er dygtig og jeg kunne også finde på at bruge hende hvis jeg havde et problem og min egen dyrlæge havde givet op, men jeg kunne ikke mærke forskel sidst og ud over det fjernede jeg en nål fra min vallaks halerod dagen efter. Det undrede mig lidt at hun ikke havde styr på hvor mange nåle hun havde i ham.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Har været der!
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:35

Homestyle var også i behandling hos Tove, når jeg siger også, så er det fordi, han har været i behandling hos de fleste(anerkendte dyrlæger og anerkendte alternative behandlere og clavoyerante), og ingen, jeg gentager ingen, stillede den rigtig diagnose, før til sidst, hvor han blev røngtenfotograferet i Næstved, hvor de heldigvis et par dage før, jeg ankom med Homestyle, havde fået et nyt røngtenapperat som kunne lysne og mørkne billederne.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

"Danser med Drenge" -oppe i himlen

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er en
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:01

Af dem, der har haft en god oplevelse med Tove, og kunne mærke forskel på hesten bagefter...

Jeg ville også bruge hende igen, men har også fået anbefalet en der hedder Torben fra Varde dyrehospital, fordi han kører ud privat , selvom der kun er en hest, og han skulle være lige så dygtig som Tove, så nu i er i gang med den gode og dårlige kritik, så kunne det være rart, at høre om Torben, hvis nogen kender ham..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Tove Due...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:40

Har en hest i ridning som fik konstateret kissin Spine hos Falk Rønne sidste år og den røg til Tove Due, for at se om hun kunne gøre den til ridehest igen. det kunne hun og den dag i dag, er hesten nu igang med sin springtræning igen.

0
0
Svar på denne tråd

Torben...!
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:59

Jeg tror, du mener Thorsten (det hedder kiroprakteren fra Varde dyrhospital, som også er uddannet dyrlæge).

Men i hvert fald...AL RESPEKT TIL DEN MAND!!!

Min hest kunne i vinters ikke bevæge sig i andet end skridt med rytter på. Jeg havde Thorsten ude og han var meget dygtig til at forklare mig omkring, hvad han lavede og var meget stille og rolig omkring hesten. Der var en anelse bedring hos min hest, men han var bestemt ikke sig selv. Han var ude hos os igen, og anden gang sagde han, at hvis denne anden behandling ikke virkede, var det ikke et kiropraktisk problem. Behandlingen virkede heldigvis og min hest var "mirakuløst" helbredt! ...Var jo bange for at den stakkels hest aldrig blev ridehest igen.

Måden Thorsten behandler på er utrolig stilfærdig...trykker bare hesten på ryggen og drejer dens hoved på en bestemt måde.

Jeg har ikke selv ærfaringer med Tove Due, men hun har været i vores stald og behandle andre heste...og en ting er sikkert: Hun skal aldrig behandle min hest! Det er så voldsomt, den måde hun nnærmest står og river i hesten på. (Men Tove og Thorsten behandler også udfra forskellige principper) ...Og der var en der sagde, at hun taler frygteligt lavt: Jeg kan kun give dig ret! Oplever hende som værende meget dårlig til at forklare, hvad det er hun gør ved hestene.

Herudover synes jeg det er lettere at planlægge et behandlingsforløb med Thorsten, da han jo kører ud til enkelte heste alt efter, hvornår det er nødvendigt i behandlingen. Min hest var jo ikke helbredt efter første behandling, men skulle have en igen allerede 14 dage efter.

Det var bare min mening... Men tjek lige ham Thorsten ud, hvis i bor i nærheden af Varde, han er virkelig dygtig!

0
0
Svar på denne tråd

Linse.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:01
Det er det jeg mener...

0
0
Svar på denne tråd

MarianneHø
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 01:13
Hvad fandt de ud af ved røntgenundersøgelsen, og hvad havde Tove Due sagt om din hest??
0
0
Svar på denne tråd

Thorsten
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 06:15

Jeg har kun hørt godt om ham, men har også kun gode erfaringer med Tove, men jeg har bedre mulighed for, at benytte Thorsten, så derfor ville det være interessant, at høre hvad der er af erfaringer med ham herinde..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Rikkelyck
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 08:38

Ved den sidste røngtenundersøgelse, fandt de ud af at Homestyle havde spondylose(slidgigt i ryggen) 3 steder.

Tove Due, sagde at han var skæv i nakken, hvilket han muligvis også var, men det var ikke det der gav ham alle smerterne.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

Mariannahø
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 10:09

gud hvor pudsigt min Fuldblod blev aflivet pga slidegigt i ryggen (konstateret på ansager) og TD havde også sagt den var skæv i nakken og havde "hamrede" noget på plads der virkede NADA..

Meen den med noget skævt i nakken bruger hun nu tit i de tilfælde hun ikke kan finde ud af havde der er galt med hesten.

If everything else fails, always stay true too yourself..

Mangler du et sted til din hest i Skive omr.? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter

Adopter en Greyhound? Kontakt mig

Take Along Swing delu

0
0
Svar på denne tråd

Travfreak
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 10:18

Ja det var da pudsigt!

Det er ikke så mange heste man høre om, som har spondylose, og man kan ikke rigtig finde noget på nettet om det, jeg tror jeg har fundet een artikel, men der står ikke noget om det på diverse dyrlæger-sites.

Homestyle blev nok røngtenfortografert 4-5 gange før man fandt ud af at det var det der var problemet, alle de andre gange fik jeg at vide, at det var to torntappe, der sad lidt tæt og det burde jeg kunne ride væk, eftersom de ikke rørte hinanden, -det kunne jeg bare ikke.

På KVL gav de mig besked på at longere 2 gange om dagn med indspændinger, hmm med smadret indspændingstøjler og skæv bidring til følge, Stakkels Homestyle

Hilsen Marianne

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

Fik anbefalet
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 11:01
Tove Due på et dressur kursus af Margit Ørum om det hjalp på min hoppe eller ej vides ikke efter 4 behandlinger, havde før de 4 behandlinger fået undersøgt min hoppe af diverse dyrlæger også i af Helsinborg regions dyresygehus og jeg valgte derfor at nu kunne min pengepung ikke mere og det var syndt for hoppen at blive ved med at kører hende til behandlinger rundt omkring. Hun er derfor nu sat i avlen og stortrives med det. Men efter 4 behandlinger var der ingen fremskridt.
0
0
Svar på denne tråd

Tove Due
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 13:55

Jeg har kun haft en meget positiv oplevelse med Tove..

Den hest jeg passer havde ligesom LOUSE´s hest fået konstateret kissing spine. Og Tove var den sidste udvej, inden en aflivning. Hun hjalp den, og den er helt rask nu.

At hun taler lavt er rigtig nok, men hvis hun kan hjælpe hesten er jeg sådan set ret ligeglad med hvordan hun snakker, og om hun er overlegen.

Der var en der spurgte efter hendes telefonnummer.. Det har jeg ikke.. Men hendes hjemmeside er www.tovedue.dk..

Cathrine vs. Zeppelin

Arabere ER det bedste!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider