Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dommen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 15:26

Min dejlige frederiksborg vallak har en skade fra føl af som der desværre ikke er blevet rettet op på. Hans højre forben er stærkt parallelt forskudt.

Er der andre der har haft heste med denne "lidelse". Han skulle kunne bruges som alm hygge/skovturshest.

Havde ellers solgt ham men hentede ham tilbage i går da køberne ikke overholdte klausulen om

at han kun måtte bruge ham til hygge.

Har været ude og ride på ham her for en time siden og havde samtidig en kollega med som vil leje ham til ren hygge en gang om ugen...og min kollega som ikke har redet i 10 år travede bare derud af på ham og han nød det bare i fulde drag. Han er en super dreng som jeg meget gerne vil passe på og vil derfor høre jer herinde om i har erfaringer med dette. Naturligvis vil jeg kontakte min dyrlæge om hvor meget jeg må bruge ham. Sidste sommer red jeg stort set hver dag på ham og han har aldrig været halt.

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Parallelforskudte
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 15:31

...forlemmer skyldes ikke en skade, men er medfødt. Normalt kan hesten bruges fuldstændig som andre heste. Man skal måske ikke overveje at springe S på dem, men ellers er der ingen begrænsninger.

Normalt styrker knoglen sig selv ved at danne et lille overben under knæet, så benet bliver lige så stærkt som ellers.

Så jeg kan ikke helt forstå din klausul Jeg mener at det er at gå over gevind.

0
0
Svar på denne tråd

Min tidligere
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 15:46

vallak havde det samme. Han havde/har en smule galle i forknæet men har ingen problemer. Han blev halt for en del år siden (han blev dengang brugt til dressur og vi startede stævner på LA niveau i dressur) og endte med at få en ledsprøjte i hvert knæ. Siden har han gået derudaf uden problemer. Han er dog for et par år siden blevet "pensioneret"/skovturshest pga. en skade i bagbenet men hans forben fejler ikke noget.

Da jeg købte ham, fik jeg at vide, at jeg ikke skulle regne med at kunne ride S spring på ham, men sagtens dressur på et relativt højt niveau (måske ikke ligefrem Grand Prix - men det kunne ingen af os nu alligevel)

Jeg synes ikke du bør sætte begræsninger, andet end at man selvfølgelig skal være opmærksom på hesten. Så længe den ikke er halt, ville jeg bare ride den som normalt.

Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider