Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foderplan fra ernæringskyndige
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:08
Er der nogen steder hvor man kan få en uddannet ernæringskyndig til at lave en tilpasset foderplan, frem for at sende info til div. netsider, hvor personerne bag derefter plotter tallene ind i et eller andet computerprogram og bonger dig 3-400 kr for besævret?
0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 14:26

de fleste bruger da et computerprogram til at beregne en foderplan - at skulle gøre det i et Excel ark eller lign. er da alt for besværligt.

Der er mange der kan hjælpe dig med en foderplan for et mindre beløb end det du nævner. At lave en foderplan tager tid - man plotter ikke bare nogle tal ind i et program. Man skal vide en del om fodring og hestens ernæring for at foderplanen bliver optimal for hesten - det er ikke nok, at programmet ikke kommer ud med røde tal. Så jeg synes ikke, at der er noget at sige til, at folk tager betaling for en foderplan.

Hos mange foderfirmaer kan du få en gratis foderplan. F.eks. hos Brogaarden, som anvender Dodson & Horrells produkter. Jeg mener også at Tjørnehøj har samme service

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 15:33

Hej..

Du kunne jo også spørge din dyrlæge, de er jo ret gode til at rådgive mht. foder. Et andet god råd er, at tage ridemærker, hvis du selv står for fodringen, i bl.a ridemærke 3, er der rigtig meget ang. foder og foderenheder. Nu skriver du jo heller ikke, hvilken type hest/pony du skal have fodret, og der er jo ingen tvivl om, at en lille trivelig pony, kan klare sig med godt hø og en sliksten. Hvorimod en fuldblodshest kræver noget mere af foderplanen.

Og ellers, se på hesten/ponyen, er den pæn rundet, uden at være fed? Er pelsen blank og glat? Ja, så får den nok, hvad den skal have. Du kan evt. supplere med vitamintilskud.

Håber du kan bruge mit svar.

Mvh Anja

smil
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 16:20

ikke nok og se om hesten får FE nok, for det er standart tal. Nogle heste har brug for flere FE, end programmet foreslår, og andre mindre.

Det handler også om, at man skal kunne se de forskellige vitamin/mineraler i forhold til hinanden, nogle skal der være mindre af, så de optager nogle andre bedre og omvendt. Om hesten får protein nok, om der er nok spormineraler osv..

Men der er jo allerede blevet svaret i din anden tråd om det samme, der har jeg givet dig nogle forslag, hvilke er ganske udmærket.

Bimboe

Glædelig Jul...

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider