|
|
| skal man varme bidet inden man rider? |
| Forfatter:  |
Frk-anso |
| Dato:  |
02-12-2005 21:53 |
|
skal man varme bidet inden man rider? er det en regl eller hvad`?
Don Juan, Gina.. Vidt forskellige racer, men tilfældes har de et stort hjerte <3 Lille mis, lile mis. Hvis er du? Hvis er du? Jeg er sgu min egen! ;P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
Illum |
02-12-2005 21:56 |
|
Aldrig gjort det og Smukke Ganger tager det sommer som vinter . Nogle gange er det et gummi bid og det er jo ikke sådan rigtig koldt . Men det i metal tager han også lige meget hvad . Uden tvang han åbner bare munden . Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg holder |
bimboe |
02-12-2005 21:58 |
|
det mellem hænderne et øjeblik, så det lige bliver lidt over frysepunktet, inden hoppedyret får det i munden. Bimboe
Glædelig Jul... Der hvor volden går ind, går forstanden ud. Har du overvejet en Homøopat? www.homeotreat.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okayayayayay |
Frk-anso |
02-12-2005 22:05 |
|
okay så det er ikke en regel, og hesten tager ikke skade af det?? undskyld jeg spørger lidt dumt 
Don Juan, Gina.. Vidt forskellige racer, men tilfældes har de et stort hjerte <3 Lille mis, lile mis. Hvis er du? Hvis er du? Jeg er sgu min egen! ;P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god vane |
|
|
Hej Om det er en regel eller hesten ligefrem tager skade er det, tror jeg ikke. Men synes bare ikke jeg vil være andet bekendt, når der er frost grader og metallet føles p...koldt. Så gnubber jeg det godt et minutstid, så det ikke føles koldt længere, inden jeg giver hesten det i munden - for dét skader ihvertfald ikke, og jeg bilder mig selv ind at det er behageligere for hesten med et lunkent bid istedet for et meget meget koldt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Gør det ikke |
|
|
Jeg gør det ikke, og Jack er også yderst villig til at tage biddet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay okay okay |
Frk-anso |
02-12-2005 23:47 |
|
tak får jeres svar  jeg gør det kun fordi det er behaligt får hesten  men har hørt at det skulle være "syndt" får hesten hvis den ikke får det varmet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frk-anso |
|
|
Det er vel også en smule synd for hesten? Uden at være "Ulovligt" eller mishandling. Men det svarer vel til at du får åbnet munden. og puttet en isterning ind. Og det er jo ikke helt rart. Jeg varmer altid biddet om vinteren inden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Frk-anso |
03-12-2005 01:42 |
|
hmm måske.. synes bare ikke det er sådan direkte synd.. men ja jeg varmer bidet når det er hunde koldt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synd eller ej |
pjemm |
03-12-2005 08:52 |
|
Jeg gør det ikke af rent egoistiske grunde - mine fingre gør mere end meget ondt. Desuden tror jeg ikke det er koldere end det isvand de drikker eller græsset med rimfrost. Havde jeg en hest som blev sær og ikke ville tage det, så kunne jeg finde på at prøve om det hjalp. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| unødvendigt |
|
|
Jeg ser ingen grund til at varme et bid, men heller ingen til ikke at gøre det. Jeg synes dog på ingen måde at det er syndt ikke at varme bidet. Hestene drikker jo f.eks iskoldt vand, og nogle af mine går da også og smager på lidt sne/is om vinteren. At varme et bid tror jeg mere er for ejerens skyld en for hestens, lidt ligesom med dækkener osv. er i nogle tilfælde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|