Den heste handler der sælger hesten.. ?
Den privat person der har solgt en slagtehest til en hestehandler for at få et par tusinde mere?
Eller den person der køber en hest uden at få den chekket i hoved og r.. når man køber den ved "tvivlsomme" folk..
jeg ved det ikke.-.-.- Men i mine øjne er det et fedt..
Ofte får man hvad man betaler for.. og der er ikke nogen der kan "narre" en køber der ved hvad de vil have og ved hvad de skal gøre.. for slet ikke at tale om at narre dyrlægen.. undskyld mig.. Men den holder ikke.. Så vil man gerne "narres"
Vi har handlet "hestehandlerheste" i et par år efterhånden og jeg kan fortælle dig at det er med underskud hvert år. Det er det vi stadig kalder lære penge og vi har nu 2 der skal sælges.. så skulle det gerne være slut. Så går vi på avl i stedet.. ikke for at tjene penge men fordi det er hyggeligt..
Hvis du vidste hvor mange "slagteheste" vi er blevet tilbudt af privat folk der lige skal se om de ikke kan "narre" en "dum hesthandler" så ville du korse dig og omformulere dit indlæg.. for det er pinligt for den etablerede hesteverden. Vi har dog sagt nej til hver og en og bedt sælger om at aflive dem..
Der er dog en del "tvivlsomme" hestehandlere rundt om i dk. og dem ville jeg aldrig købe hest af. ingen nævnt ingen glemt. Men som regel er det et meget godt bud at se på hvad forhold hestene står under og så bedømme ud fra det.. og så ALTID have dyrlægen med på råd.. ALTID ALTID ALTID...