Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hestehandler?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 20:12

er der nogen der kender til hestehandlere som sælger slagter heste??...da jeg var yngre red jeg hos nogle som fik nogle af deres heste fra en heste handler ... jeg havde halvpart hos en "veninde" og hun havde lige fået en ny hest..fra den hestehandler, (som jeg så senere hørte solgte "slagter hest) jeg vidste ikke enormt meget om heste sygdom osv. men jeg bemærkede at den ikke var meget for at bevæge sig.. og jeg begyndte så at hygge mere om den i stedet for at ride seriøst. men ejeren hun pressede den..og blev bare sur når den ikke gad bevæge sig nok. jeg tænkte at der nok var noget galt. og inden jeg nåede at konfrontere ejeren med det sagde hun at den var blevet aflivet. fordi den havde spat i begge bagben og dårlig ryg.. (det hvor rygraden står for højt) og den var i virkeligheden kun tre år gammel. jeg var som sagt ikke så gammel og blev meget ked af det. og har i lang tid gået og tænkt på den hestehandler der solgte den til ejeren. for han havde åbentbart "narret" ejeren.. det var da de sku ha tjekket den at dyrelægen så at den var helt gal.. der er sgu noget der virkelig sætter ens @!#$ i kog. ejeren var nu os dyreplager vil jeg sige. red på flere af hendeds heste dengang og hun var fuldstændig ude af kontrol med hendes intelligens for behandling af dyr. men jeg har lige siden undret mig over det med hestehandlere? er der nogen der har en mening om hestehandlere? hmm

0
0
Svar på denne tråd

hestehandlere
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 20:19

Jeg tror man skal passe på med at satte alle hestehandlere i bås. Jeg kender flere der går mere op i hestens trivsel end de penge der kan komme ud af hesten!!

Jeg har desværre flere gange hørt om nogen der sælger heste der skulle have været slagtet og det er jeg dybt imod. Netop derfor er det vigtigt at man selv ser aflivningen af sin hest eller får en til det som man stoler på. På den måde undgår man at hesten skal leve videre med sin smerte hos nogen der tror de har købt en rask hest...

0
0
Svar på denne tråd

hvem er dummest...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 21:18

Den heste handler der sælger hesten.. ?

Den privat person der har solgt en slagtehest til en hestehandler for at få et par tusinde mere?

Eller den person der køber en hest uden at få den chekket i hoved og r.. når man køber den ved "tvivlsomme" folk..

jeg ved det ikke.-.-.- Men i mine øjne er det et fedt..

Ofte får man hvad man betaler for.. og der er ikke nogen der kan "narre" en køber der ved hvad de vil have og ved hvad de skal gøre.. for slet ikke at tale om at narre dyrlægen.. undskyld mig.. Men den holder ikke.. Så vil man gerne "narres"

Vi har handlet "hestehandlerheste" i et par år efterhånden og jeg kan fortælle dig at det er med underskud hvert år. Det er det vi stadig kalder lære penge og vi har nu 2 der skal sælges.. så skulle det gerne være slut. Så går vi på avl i stedet.. ikke for at tjene penge men fordi det er hyggeligt..

Hvis du vidste hvor mange "slagteheste" vi er blevet tilbudt af privat folk der lige skal se om de ikke kan "narre" en "dum hesthandler" så ville du korse dig og omformulere dit indlæg.. for det er pinligt for den etablerede hesteverden. Vi har dog sagt nej til hver og en og bedt sælger om at aflive dem..

Der er dog en del "tvivlsomme" hestehandlere rundt om i dk. og dem ville jeg aldrig købe hest af. ingen nævnt ingen glemt. Men som regel er det et meget godt bud at se på hvad forhold hestene står under og så bedømme ud fra det.. og så ALTID have dyrlægen med på råd.. ALTID ALTID ALTID...

Stald Rohan.
PRE.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

ja altså
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 00:49
rolig nu dog... jeg sviner bestemt heller ikke nogle hestehandlere til...(andre end ham der solgte den hest der burde være aflivet) ... var netop derfor jeg skrev indlægget. for at høre folks mening om hestehandler princippet"" .. men jeg har os kun oplevet EN hestehandler og det var ham der solgte syge heste.. så jeg dømmer skam ikke .. men ja som jeg os mener jeg skrev i indlægget, så var hende der købte hesten af ham jo ligeså dum,.. ville bare lige høre folks mening og oplevelser mht. hestehandlere...
0
0
Svar på denne tråd

undskylder...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 12:15

undskylder lige igen. det var ikke min mening at det skulle lyde så hårdt.. Jeg bliver bare så gal når "hestehandlere" bliver dømt over en kam..

Jeg syntes ofte der sidder en masse hellige mennesker herinde og fordømmer hestehandlere og ikke selv tager ansvar for deres egen hest.. og så bliver jeg så gal .

Specielt fordi jeg kender begge verdner ret godt..

det var ikke en kritik til din veninde eller dig.

Med venlig hilsen Mette

Stald Rohan.
PRE.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

det ok...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 15:45
kan jo godt forstå dig.. jeg skrev os indlægget netop for at høre noget om emnet.. jeg har netop ikke oplevet andre hestehandlere end ham der.. men er da os sikker på at alle ikke er som ham jo
0
0
Svar på denne tråd

Hestehandler
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 11:57

Jeg kender selv flere heste handlere... Flere af dem er fuldt ud til, at stole på. Dem ville jeg ikke være bange for, at have med at gøre. Hvis der er noget galt med den hest som er solgt, så tager de den retur. De vil jo heller ikke virke upålidelige og få ødelagt deres gode ry.

Men kender godt til heste handlere, som sælger "slagte" hestene videre og det er noget frygteligt noget. Der står jeg af.

Har selv set med egne øjne, en stor DV som lige var købt til stalden, det skal lige siges at det var om vinteren og den havde lang pels. Men da det blev sommer havde den forsikrings selskabets stempel på låret, det vil sige den skulle være slagtet og at forsikrings pengene var udbetalt på den. I dette tilfælde var det jo også ejeren af hesten, som var uærlig og solgte den til en hestehandler istedet for at få den aflivet.

Mange tager afstand fra heste handlere og mange tror at de behandler deres heste som skidt. Men det gør de ikke. De bliver passet og redet lige som alle andre heste gør.

DSP hoppe 3 år til salg- se min præsentation (Papaya)

0
0
Svar på denne tråd

stempel
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 12:14

Et brændmærke fra forsikringsselskabet betyder ikke, at hesten skulle have været slagtet, men at ejeren har købt den af forsikringsselskabet. Det kan være en hoppe, der har været uanvendelighedsforsikret, og som ejeren har fået udbetalt forsikringen på. Hoppen kan derefter sælges som avlshoppe eller selskabshest.

Et brændmærke fra forsikringsselskabet er kun et tegn på, at der er udbetalt forsikringssum på hesten.

Det giver jo heller ikke mening at brændmærke en hest, hvis den alligevel skal slagtes.

0
0
Svar på denne tråd

brændemærke
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 23:08

Det var en vallak. Da køberen rettede henvendelse til DV var hesten meldt død.

Nej det giver ingen mening, at brændemærke en hest, som alligevel skal slagtes, men det er jo sikkert pga. forsikringsselskabet vil stemple den, som uandvendelig og ikke længere brugbar som ridehest.

DSP hoppe til salg- se min præsentation! Nu med billeder!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider