Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

A38 til hesten?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 11:24

Jeg red et sted for et godt stykke tid siden, hvor dt var meget brugt at give hestene en liter A38 hvis der var noget tynd mave på vej, eller om sommeren hvor græsset begyndte at spire...- og så mente de at A38 hjalp maven til lige at komme på rette kurs.

Er der nogen andre som også bruger det?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke om man
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 12:47

kan bruge det til heste. Men man bruger det jo både til hunde og katte hvis de har lidt dårlig mave.

Dog ville jeg aldrig give det til hesten hvis den har dårlig mave uden at snakke med en dyrlæge. Tænk hvis hesten var blevet forgiftet med noget, og derfor havde fået dårlig mave??? Mener ikke at man skal føje til alternativer, så længe dyrlægen kan give en diagnose og behandle.

Mvh Anette

Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd

fshgfyis
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 12:51

Det er nu heller ikke fordi der er noget i vejen med hesten, ville bare bruge det til forebyggelse, og så fordi de godt kan lide at stå og smake i det...

Hvis hesten stod med feber og tynd mave ville jeg aldrig selv prøve at behandle det...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt det...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 15:36

A38 kan godt bruges. Har selvbrugt det en del.

Hvis du spørger dyrlægen vil han bare grine af dig og sige den skal have store mængder af det før det har effekt.

Jeg gav min hyp det i en uge.

1/2 l om dagen med meget tilfredsstillende resultat.

0
0
Svar på denne tråd

Har også brugt det
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 17:02

Jeg har også brugt A38 til Diablo med godt resultat. Og det var ifølge aftale med dyrlægen - jeg ringede nemlig og spurgte hvad jeg skulle gøre, når han fortsat havde dårlig mave. Og da fik jeg at vide at jeg skulle give ham A38 og se tiden an i et par dage.

Så jeg tror bestemt ikke de tager skade af at få A38.

Linda.

Nu med egen hest

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

det virker
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 19:47

Jeg har også erfaringer med A38 til hestene.

og det gav gode rasultater!!!

SKØN DV vallak til salg!!! KANON SPRINGER!!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 22:47

Hvordan får I dem til at spise det? Ja jeg har ikke selv forsøgt mig, så jeg ved da ikke om det er noget hyppen uden videre vil æde, men jeg tvivler... Putter I det over foderet?

<P>

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har brugt
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 23:39

en stor engangssprøjte de første gange, men Diablo er så vild med det, at jeg nu bare kan hælde det over foderet, og så æder han løs. Han bliver rigtig lækker med helt hvid mule og A38 i halvdelen af hovedet

Ellers så brug en engangssprøjte (uden nål selvfølgelig) og giv det som du ville give en ormekur.

Linda.

Nu med egen hest

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Man kan
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 22:03

også bruge paraghurth, som er piller med mælesyrebakterier. De bruges normalt til mennesker med dirreah. Jeg har brugt dem til æslerne med gode resultater flere gange. Især om foråret, når græsset er grønt. Jeg passede også et par geder en gang med tyndskid, så det gjorde en ting. Der hjalp pillerne også.

Hanne, Æselhaven

se www.aesel.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hanne Skovdal
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 23:17

Hvor mange skal de så have af de piller i forhold til størrelsen?? Jeg har nemlig overvejet det, men har ikke villet bruge det fordi jeg ingen anelse har om, hvor mange de skal have.

Linda.

Nu med egen hest

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

jeg gav
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 15:33

Gorm og Pelle, de er 105 cm, 8-10 stk 2 gange om dagen, gæmt i en humpel rugbrød. Gederne fik 5 stk. 2 gange om dagen også i rugbrød. gederne tog længere tid til at komme sig over det. Men de havde også haft dårlig mave længere tid.

Hanne, Æselhaven

se www.aesel.dk
0
0
Svar på denne tråd

Det var mange
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 23:31

piller om dagen synes jeg. Hvor mange dage fik de i så??

Jeg tror næsten det er billigere med A38, men det er ikke sikkert det er lige så effektivt.

Linda.

Nu med egen hest

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 17:40

ikke om det er dyre, men det er meget nemmere. Æslerne fik det i 2 dage og gederne i 5 dage. Man kan også købe det i pulver hos sin dyrlæge.

Hanne, Æselhaven

se www.aesel.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hanne Skovdal
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 18:51

Tak for dit svar Måske man skulle afprøve det en anden gang. Det virker da meget nemmere end at skulle stå og fedte med A38.

Linda.

Nu med egen hest

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider