Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad skal jeg vælge, høpose eller hønet?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:46

Nu skal Hallas jo snart til at have hø.. men det kan ikke bare ligge i boksen da han bare vil vade oven i det.. så jeg regner med at købe enten en høpose eller et hønet..

ville bare høre jer om hvad i synes er bedst og om der er ulemper eller dårlige ting ved noget af det.. og hvad i vil forslå.. og hvor i kan købe dem.! vil så bare sige at Hallas er stærk og river i ting..

Carpe Diem: grib dagen
>>ligeved og næsten slår ingen mand af hesten<<

0
0
Svar på denne tråd

Medoc skal nok lade være med...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 18:36

at vade i høet, da det jo er så meget bedre end alt andet, så det bliver spist rup og stub, førend han feks. æder sit foder

Umiddelbart ville jeg ikke bryde mig om, at have noget hængende i boksen, som hesten kan komme til skade ved - så ned på gulvet med det, ovre i et hjørne, så skal de nok "passe på" det.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Det er faktisk...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2005 07:58

bedst for hesten at spise sit hø fra gulvet. Det er ikke naturligt for en hest at spise med hovedet opad som den vil gøre hvis den spiser af et hønet. Som Charlotte skriver så læg høet i et hjørne af boksen.

Men hvis det endelig skal være så brug en høpose, den holder bedre end et net. Jeg havde hængt en bold op i et hønet og to dage efter havde Mondea bidt et kæmpe hul i hønettet og punkteret bolden.

Karin

Dansk varmblod - heste der vil til ryttere der kan

0
0
Svar på denne tråd

Karin har ret...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 14:58

Det er skidt for hestens luftveje at stå med snuden i sky og æde hø. Og så er gulvet (eller jorden om man vil..) det mest naturlige sted at æde for en hest. Bare smid det på gulvet, jeg er sikker på at han hurtigt finder ud af det, som Charlotte også siger. Og det er jo ikke den helt store krise hvis han jokker lidt i det, heste er vant til mad der er trådt på.

Signe

www.vindskovgaard.dk

NYT: Kursus i rytterpsykologi ved Heidi Møller. Se her.
0
0
Svar på denne tråd

Til alle
Forfatter: 
Dato:  29-11-2005 20:33

Tak for svarene..

Jeg prøver at se hvordan det går med at han spiser fra gulvet.. det skader jo ikke. og så spilder man jo heller ikke pegnene lige med det samme!!

Carpe Diem: grib dagen
>>ligeved og næsten slår ingen mand af hesten<<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider