Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Navlebrok blvet som sten? HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 14:05

Min lille kattekilling har haft en blød navlebrok og det er egentligt meget almindeligt, men den er fra den ene dag til den anden blevet hård, og den er bestemt ikke ret frisk... vil heller ikke spise, men drikker mere end normalt!

hjælp...

0
0
Svar på denne tråd

Lyder ikke godt
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 14:18

Da vores føl sidste år havde navlebrok, fik vi at vide at den største fare var at tarmen satte sig i klemme. Derved er der ingen passage hverken af afføring eller af blod i de små årer, der løber i tarmvæggen. Manglende blodtilførsel i tarmvæggen vil gøre at tarmen dør, og så er der desværre kun en udvej; aflivning.

Så jeg ville tage benene og killingen på nakken, og så køre til dyrlægen.

0
0
Svar på denne tråd

tro det eller
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 15:03

Tro det eller lad være, men jeg ville prøve at heale killingen, og ca. en halv time efter var knuden/tarmen væk!

Håber ikke at knuden har siddet der for længe så tarmen er død, for katten er stadig ikke på dupperne. Den har ligget i min seng og sovet hele formiddagen! Og gider ikke rigtig at spise...

0
0
Svar på denne tråd

Det behøver ikke
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 15:19

at være faretruende.

Jeg kender en hund, der også har en lille navlebrok. Da den var ved dyrlæge for at blive vaccineret undersøgte han brokken og konstaterede at den sad fast, dvs ikke kunne skubbes tilbage igen, men det var umiddelbart uden betydning, for det var ikke tarm, men blot fedtvæv, der sad dernede og det gjorde normalt ikke noget.

En enkelt gang før havde han oplevet at dutten var blevet misfarvet (blå/sort) på en hund og da havde de selvfølgelig måtte operere den væk. Det var blodet der kunne løbe ned i dutten, men ikke tilbage igen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider