Hejsa
Jeg har 3 meget forskellige heste i min stald, som kræver meget individuelle behov da de er af forskellig race og alder.
Mit problem er deres morgenfoder - de gider simpelthen ikke spise det - har meget mere travlt med at komme ud til de wrap/hø bunker som de får i folden.
Olivia 2 års hoppe, fuldblodsblanding, overbid, svært at fodre og holde huld på:
Nægter at spise roepiller - spiser meget gerne hø og wrap - kan dog godt lide havre/byg med grøn salvimin og olie - dog ikke om morgenen hvor hun nægter at spise sit krybbefoder.
Rennes 10 års tysk varmblodshoppe - i fin foderstand, tendens til at blive tyk, har en ben/seneskade og er her i pleje.
Hun spiser gerne roepiller, wrap/hø og salvimin grøn, vil dog helst have hø - får ikke korn da hendes ben hæver op.
Trixia 2 års fjordhest, let ved at blive meget tyk og er altædende.
Når jeg nu har disse heste der ikke ønsker at spise morgenmad i krybben - kan jeg så i princippet nøjes med at give dem hø/wrap om morgenen, og blot give dem krybbefoder til aften hvor de gerne spiser det i løbet af natten, sammen med det hø/wrap de også får?
Jeg har lidt dårlig samvittighed, men de gider bare ikke spise morgenmad - måske smager mit hø/wrap bare rigtig godt??
Nogle forslag til hvad jeg gør?
Olivia nægter ihvertfald sit krybbefoder om morgene, mens de andre kan lokkes til det med nøje og besvær.
Nogle gange giver de heste altså en mange bekymringer.
Hilsen stine