Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel valg
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 11:38

Jeg får forhåbentlig min nye hest hjem her i næste weekend. Og da det er længe siden jeg selv har haft hest, har jeg mistet følingen med hvilke sadler der er gode.

Jeg har sat en annonce på efter en Windsor Elite, da jeg ved det er en sadel jeg kan sidde i (efter at min parthest havde en).

Nu er der så en der tilbyder mig en Bates Caprilli Dressage CAIR.

Sadlen skal bruges til en trakhener hoppe på 160. spinkel af bygning.

Hun er 6 år og har været avlhoppe indtil for et halvt år siden, så hun har ikke sat alt for mange muskler endnu.

Hvilken sadel ville I vælge? og hvorfor?

Jeg har desværre ikke mulighed (læs penge) til at købe en ny sadel, så jeg skal have fundet en brugt.

0
0
Svar på denne tråd

Isabell Werth
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 14:51
Jeg ville vælge en Isabell Werth da den har udskifteligt kobjern og med luft, dvs. når din hest har fået sat muskler kan du bare rette den til uden du skal ud og købe en ny sadel. Den har dybtsæde og du kan også skifte knæstøtterne ud efter smag.
0
0
Svar på denne tråd

Windsor Elite
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 15:04

Hejsa.

Jeg stoler ikke på Cair systemet, og nu har jeg oplevet op til flere heste, der har fået ondt i ryggen af sådan en "ny" slags sadel.

Jeg ville tage Windsor Elite - det er en god sadel med brede sadelpuder.

Med venlig hilsen
Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

windsor..
Forfatter: 
Dato:  22-11-2005 15:46

tror også jeg ville holde mig til windsor modellen ;).. har selv en lux model (greenlinen) som jeg er eminent glad for

men der er jo også gode stübben modeller og andre klassisk.. har dog ikke altid hørt det bedste om kiefferne hvis man kigger på hestens udgangspunkt.

0
0
Svar på denne tråd

Har lige
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 08:52

oplevet en unghest på 5 år der absolut ikke kunne gå med sin Windsor.

Den har endda underudviklet muskler i sadellejet fordi den ikke havde den rigtige pasform og kunne ha givet meget store rygproblemer hvis det ikke var blevet opdaget nu.

Mit råd er at få en sadelmager ud for at finde ud af hvilke typer sadler der vil passe til din hests ryg og så købe ud for det.

Bare fordi en sadel har store brede puder er den ikke god til alle heste.

Det er en videnskab at finde en sadel som både hest og rytter har det godt med, men en sadelmager er den der hjælpe dig bedst.

Held og lykke med det

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 09:22

aftale med en sadelmager om at komme ud og se om sadlen passer til hesten, når jeg har købt en sadel. Desværre har de ingen brugte sadler lige nu.

Jeg får ham selvfølgelig ud og kigge inden jeg begynder at ride med sadlen.

Jeg hælder også mest til en Windsor Elite, da jeg ved det er en sadel jeg ikke får rygproblemer af.

Selvfølgelig skal den også passe hesten - det er det vigtigste af alt.

Tak for jeres svar, nu har jeg da lidt at arbejde videre udfra

Mvh Puskin

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  23-11-2005 12:24

vælge en bomløs, hold op man sidder godt, hesten er meget glad for den, man kan bruge den til alle heste, da der ingen bom er i, og så koster den ikke så forfærdelig meget.

www.naturhesten.dk

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

Sadel..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2005 18:29

Jeg har ikke prøvet en windsor elite, men har hørt den er god. Bates caprilli'en er vildt lækker ! Både jeg og min kusine har den og den er bare vildt dejlig, det er ihvertfald en jeg kan andbefale, dog er vores uden cair..

Hilsen Mette og hendes elskede Balou, og Selando<'3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider