Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min hest er halt
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 17:07

Jeg vil hører om nogle kan give mig et godt råd.. Min hest har haft dyrlæge og jeg fik afvide at hun havde betændelse i begge forhove og at min smed skulle beskære hende. Da smeden kom var der intet galt med hende hove men han skær dem lidt fordi dyrlægen havde sagt det.Nu efter 3 dage uden smertestillende er hun totalt halt igen på højre forben og går helt skævt på hele benet det ser meget mærkeligt ud..

Jeg skal jo have fat i en dyrlæge igen men kan det være rigtigt at jeg skal betale for første gang de har været her, når hesten er fejl behandlet.

0
0
Svar på denne tråd

Beskæring ?
Forfatter: 
Dato:  20-11-2005 19:03

Ved betændelse i hovene ? Tror du ikke der er ment, at hesten skulle have sygebeslag på, og evt. beskæres så den stod højere i dragterne e.l ?

Jeg mener ikke umiddelbart, at din dyrlæge har fejlbehandlet - nok mere at du og din smed skulle have kontaktet dyrlægen, hvis I ikke vidste hvad dyrlægen mente hesten fejlede, eller ikke forstod hvad det var dyrlægen ville have der skulle beskæres.

Nu er det jo meget normalt, at man i halthedstilfælde skal have dyrlægen ud flere gange - for første gang skal den måske stå stille og have smertestillende, anden gang have mere smertestillende og have sygebeslag på, tredje gang røngentfotograferes og lokalbedøves m.m.

Så jeg mener ikke at dyrlægen har fejlbehandlet umiddelbart.

Er du i tvivl om din dyrlæges dygtighed, ja så kan jeg anbefale at du kører den på et hestehospital, feks. Ansager, hvor de er meget erfarne og dygtige, samt har alt udstyret til stede på klinikken.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

ordentlig smed?
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 22:45

Hejsa.

Har du en ordentlig smed?

Havde hesten for lange tæer, sagde dyrlægen noget om det? Hvordan vurderede han hestens stilling på hovene?

Det kunne jo lyde som om, at dyrlægen mener, at hesten ikke står korrekt, men at din smed ikke kan gøre noget ved det... Er han dygtig nok?

Prøv en anden smed og bagefter dyrehospital, hvis det ikke hjælper.

Med venlig hilsen
Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider