Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Aminosyre? Hvor?
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 18:47

Er der nogen der ved hvor på sydsjælland man kan købe Aminosyre?

Hilsen Michelle

Pixie- elsket og savnet <3

Søger lånehest.

Mellem 4-12år

Mellem 160-180 i stang.

Skal bruges til dressur og spring.

Måske også jagt og military.

Skriv hvis Du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd

Skulle det ikke helst
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 18:50
være i foderet eller?? Nogen speciel aminosyre din hest mangler, og hvordan har du konstateret den skal have tidskud?
0
0
Svar på denne tråd

Jo, det er det.
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 19:06

Men jeg stopper med den musli jeg bruger nu, og der er ekstra aminosyre i, fordi han er i gang med at opbygge muskler.

Jeg stopper med musli, fordi den er lidt for dyr, og går over og skal bruge salvimin nu.

Desuden mener jeg at musli bare er et ekstra "luksus" tilskud, men han havde brug for aminosyrene(og det har han stadig) da jeg fik ham, defor vil jeg give ham tilskud af Aminosyre.

Michelle

Pixie- elsket og savnet <3

Søger lånehest.

Mellem 4-12år

Mellem 160-180 i stang.

Skal bruges til dressur og spring.

Måske også jagt og military.

Skriv hvis Du vil vide mere :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  19-11-2005 21:07

skal din hest have ekstra aminosyrer, er den under rekonvalesens?

Aminosyrer er jo essentielle proteiner som hesten ikke selv kan danne. Ved muskelopbygning er det vigtigt med den rette sammensætning af aminosyrerne for at få den optimale virkning. Det er altså ikke bare nok at tilføre én bestemt slags, da de indgår i symbiose med hinanden.

Hvis din hest er under genoptræning ser jeg ingen grund til at tilføre ekstra protein, udover det den skal have for at foderplanen passer. Hvis den er i hård træning og skal bruge proteiner til opbygning af muskelmasse, så ville jeg klart vælge et fuldfoder der netop tilgodeser din hest behov, afhængig af hvilket arbejde den udfører.

0
0
Svar på denne tråd

Proteiner består af aminosyrer
Forfatter: 
Dato:  21-11-2005 15:42

og de 8-9 stykker er livsnødvendige. Så når du skriver aminosyre giver det ikke mening - da det både kan være en specifik aminosyre, fx tryptofan til en varm hest - eller mere generelt et bredt tilskud der dækker det hele.

Hvis du vil have et bredt tilskud kan du give 200-400 gram sojaskrå eller 100-300 gram skummetmælkspulver.

Men den burde være dækket i høe/ wrap og krybbefoder.

HVis du giver den for meget får den knopper i huden og boksen kommer til at stinke af ammoniak.

eva

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider