Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan min plag tåle
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 00:06

at gå direkte i et vinterdækken? Eller skal han "vænnes til" via et overgangsdækken først?

Han er en rabarber og meget tynd (pga tænderne tror jeg - de bliver tjekket snarest).

Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein*

Formand for Foreningen til den Frie Mans Bevarelse
0
0
Svar på denne tråd

Hej ...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 02:47

Hvis din plag er MEGET tynd ( som du skriver ) måske pga tænder, er det om at få det tjekket hurtigst muligt, for er den blevet meget tynd hurtigt kan det jo være derfor - jeg ser på din præsentation at du har Henrik W. Bruun som tandlæge, så den er jo i de bedste hænder på det område. Føl, plage og dækkener er ikke min kop te ( holdningspørgsmål ), måske du udover tandtjekket skulle kigge på din foderplan - efterfølgende blodprøve, da det kunne være fordi der kan være problemer med optagelsen af foderværdierne.

S.B.

0
0
Svar på denne tråd

Orm...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 08:40

Hejsa.

Jeg er heller ikke meget for dækken på plage.

Er den tjekket for orm?

Med venlig hilsen
Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 21:07

Han har lige fået ormekur (havde ormetal 600), men er endnu ikke blevet tjekket for at se om kuren virkede...

Jeg havde heller ikke regnet med at han skulle have dækken på - synes generelt at dækkener er møgirriterende - men når han er så tynd som han er, er jeg bange for at han bruger for meget energi på at holde sig varm i forhold til at fx vokse...

Han leger stadig med de andre på folden - så lidt overskud har han da.

Foderplanstjek er også på programmet; men jeg ville egentlig vente til Henrik havde haft ham i behandling. I øjeblikket giver jeg ham olie i maden som ekstra tilskud.

I Magasinet Hest er der en lang artikel om tynde heste og (bl.a.) tandproblemer. Af alle de ting de har sat som "tjekpunkter" for hvorvidt hesten har tandproblemer eller ej, opfylder Qidar de fleste - så jeg satser på at få ordnet ham snarest.

Men tilbage til dækkener - bør han hældes i et overgangsdækken før han kommer i et vinterdækken, eller kan han gå direkte til de tunge varer?

Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må igen
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 21:21
påpege, at jeg ikke synes at et dækken løser problemet for en for tynd plag...
0
0
Svar på denne tråd

S.B. Dækkenet er ikke bare en lappeløsning...
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 22:36

Jeg mener jo ikke at jeg kun har tænkt mig at smide et dækken på ham og så lade stå til...

Han skal have tandlæge i starten af december, og jeg er løbende i kontakt med den person som udregner foderplaner for både Qidar og min pony Rasmus.

Har du evt en bedre løsning til hvordan han kan holde sig varm uden at bruge energi på det, så vil jeg meget gerne høre den?

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor ikke dækner
Forfatter: 
Dato:  18-11-2005 00:12

Hvorfor er I imod dækner på plage??? De kan vel fryse ligeså meget, som en voksen hest, hvis de står ude i regn og kulde en hel dag uden skur??

Vil gerne høre hvordan deres pels er anderledes end en voksen hests pels, hvis altså ikke de kan fryse!?

Hilsen Fremilla

0
0
Svar på denne tråd

De udvikler
Forfatter: 
Dato:  18-11-2005 09:31

et bedre immunsystem de første leveår, og det bliver ikke udviklet helt i top, hvis de får dækken på. De skulle jo gerne lære og klare sig selv

Men hvis den er så tynd, ville jeg give den dækken på. HVis den ikke er vant til dækken, kan du da nøjes med et overgangsdækken, den har vel sat pels. OG så kan du til vinter NÅR DET BLIVER KOLDT, give den vinterdækken på, så slipper du også for flere dækner på én gang.

Så dækken, tænder og en ordentlig foderplan, udregnet af mennesker der ved nok om det. Massere af hø eller wrap, evt. roepiller og olie.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

min gamle
Forfatter: 
Dato:  18-11-2005 20:15
...plag blev også meget tynd, han var blevet tjekket for orm men tabte sig stadig, der blev taget blodprøve osv. så blev han tjekket for orm igen og det viste sig at han havde bændelorm, og så en ny ormekur så blev han kureret.

Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider