Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp til hoste, allergi, kronisk bronkitis!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 11:17

Hej

Min hest havde sidste år lungebetændelse og kronisk bronkitis. Hun har nok også noget allergi. Hun fungerer godt, men puster mere end normale heste. Men nu er det jo blevet vinter og de er kommet ind. Hun er ude om dagen, står i en stor luftig stald, står i spåner og får vandet hø, wrap og vandet korn, så det kan ikke rigtigt blive bedre.Hun er begyndt at notte lidt, men hoster ikke rigtig endnu.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har samme problem og om der er nogen der kan anbefale mig noget ekstra tilskudsfoder.

Venlig hilsen og håb om hjælp!!

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Måske kan dette hjælpe
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 11:52

Der findes et produkt fra Foran Equine, som du kan købe hos TRAVDISCOUNT.DK , det hedder ZOSFOR eller ZOSFOR GARLIC. Sammen med det kan du bruge HONEY C fra samme firma, og det er en god kur.

Ellers findes der et foder fra MARSTALL, som indeholder urter og te-blade, det hedder CHAMPION og de har også et foder der hedder SYNFONIE, begge er gode tilskudsfoder til allergi og bronkitis heste.

Jeg har en 17 års vallak, som får Champion, sammen med E- Haferfrei, og han har også fået ovennævnte kur, begge dele har hjulpet ham, så han er hostefri. Han har været meget syg af bronkitis.

Desuden står han på spåner, og får kun wrappet hø.

Det var mit bud på, hvad du evt kan gøre !

Du er velkommen til at spørge hvis der er mere du vil vide, så skriv over beskedcenter.

Venligst

Jeanie
- Travfolk er fagfolk -

0
0
Svar på denne tråd

Urteblandinger!!!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 13:15

Hej Mette.

Det lyder da ikke godt med din hest.

Jeg vil foreslå dig at kigge ind på www.hestensurtehave.dk vi har en glimrende blanding mod hoste/allergi.

Husk i øvrigt at det er vigtigt med god udluftning i stalden - det kan også være en idé at væde høet (hvis hesten får det), da noget hø kan indeholde en del støvpartikler.

Håber din hest får det bedre.

Hilsen May-Britt

- Lækker 2-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!!

- Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside:

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

Glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2005 13:21

... jeg glemte lige at nævne, at vores Mix mod allergi/hoste også har vist sig at være yderst effektiv ved kronisk bronkitis og astma!!

*May-Britt*

- Lækker 2-års unghest, spring/dressur, til salg - se min profil: Maygårdens Cordial!!

- Kvalitetsurter til din hest?? Kig på min profil, eller klik ind på vores hjemmeside:

WWW.HESTENSURTEHAVE.DK
0
0
Svar på denne tråd

EQUISTRO Secreta Pro
Forfatter: 
Dato:  17-11-2005 10:41

virker super godt til kroniske hoste heste. Et gammelt produkt som har virket igennem mange år.

Du kan mange andre steder her inde læse om andres positive erfaringer med secreta pro.

se www.equidan.dk

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider