Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Erfaring med YSA blandingen
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 22:53

Jeg vil høre om der er nogle af jer der har nogle erfaringer med YSA blandingen fra brogaarden i forbindelse med tynd hest der skal tage på?

Eller tilsvarende tilskud bare andet mærke, men helt YSY blandingen,.

0
0
Svar på denne tråd

støtte til stortarmens flora
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 23:10

Hejsa!

Jeg kan ikke svare præcist på dit spørgsmål, da jeg aldrig har brugt YSY iforbindelse med opfedning.

Jeg bruger YSY med stor - stor tilfredshed, i forbindelse med foderskifte, stærkt græs osv. det er med til at holde deres tarmflora indtakt, således at der ikke bliver noget kolik eller forfangenhed.

Hvis din tynde hest har fordøjelsesproblemer vil jeg tro, at du vil kunne få glæde af YSY, for at understøtte stortarmens bakterieflora, ellers er det bare penge ud af vinduet! Lidt lige som at tage 2 vitaminpiller, selvom 1 er nok, hvis du forstår hvad jeg mener!!

hilsen Am.

0
0
Svar på denne tråd

Taaak..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 23:23

For svaret er helt med på hvad virkningen er med YSY blandingen da jeg har udarbejdet en foderplan med en af konsulenterne fra brogaarden, men ville lige høre jeres efaringer med det ;)

Hvor lang tid brugte du det inden din hest reagerede på blandingen?

0
0
Svar på denne tråd

JEg bruger
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 00:06

YSY blanding dagligt!

JEg bruger det for at styrke tarmfloraen da mine heste har stor tendens til forfangenhed som jo skyldes en infektion der ødelægger bakterierne i tarmen.

Jeg har aldrig hørt man skulle kunne bruge gærkultur (som ysy jo er) til at opfede heste...hmmm

0
0
Svar på denne tråd

Igen tak for
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 10:20

igen tak for svaret.

YSY blandingen skulle efter sigende have en god effekt for heste det skal opfedes.

• Velegnet til ældre heste, heste med ædeproblemer, heste under stress samt avlshopper under diegivning

• Forbedrer fiberfordøjelsen

Denne blanding er udviklet til brug over længere perioder. Effekten af Yea-Sacc (Saccaromyces Cervisae1026) på tyktarmsfunktionen er veldokumenteret af mange forsøgsresultater.

Blandingen medvirker til at stabilisere tyktarmen og forbedrer hestens fordøjelse af fibre.

YSY Blanding er velegnet til brug i følgende situationer:

• ældre heste med nedsat foderudnyttelseheste med tilbøjelighed til kolik og andre tarmproblemer

• heste, der har svært ved at holde vægten

• heste under stress

• ved foderskift

• heste med tendens til tynd mave ved brug af wrap og ensilage

• til forbedring af hoppens mælkekvalitet og -mængde

• bruges forebyggende til heste med tendens til forfangenhed i forbindelse med tilvænning til græs

Jeg ved godt hvad selve blandingen gør godt for, men ville bare høre om nogen har erfaringen med at bruge det i forbindelse med heste der har svært ved at holde vægten.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, min gamle vallak
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 19:59

havde tydeligvis meget svaert ved at holde huld sidste vinter. Vi skiftede foderplan og den nye indbefattede YSY. Det er svaert at sige hvad der har gjort hvilket, men i alle tilfaelde gaar der nu en paen og trivelig (maaske lidt FOR rund) fjordhest rundt paa folden derude. Hans evindelige maverumlen/torden er ogsaa dysset en smule ned. Jeg toer personligt ikke udelade YSY nu.

Carter

0
0
Svar på denne tråd

Virker også for os
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 23:35

Jeg har også med stor succes brugt YSY til mine heste. Deres mave rumler mindre og især den der har lidt sværere ved at holde huldet er blevet pæn. Jeg startede på at bruge det da min tidligere hest fik kolik problemer 3 gange på 2 mdr. Jeg bruger det om vinteren, om sommeren går de på døgnfold.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Taaak
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 16:32

for svarende jeg håber det vil have samme efeekt på min som i carter og mette beskriver.

Det er jo altid dejligt når man finder noget dr har en virkning på hesten :)

0
0
Svar på denne tråd

kdsgfuyatf
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 19:49

Jeg har ikke selv prøvet det endnu, men Magasinet hest har skrevet om det i en artikel om netop fodring af den tynde hest, så jeg havde tænkt at jeg skulle prøve det.

Det er rart at finde ud af at der faktisk er nogen der har gode erfaringer med det.

Jeg skal på foderstoffen og handle i morgen!!

mvh Anne Mette

:-)
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er bare et fjols!
0
0
Svar på denne tråd

Pris???
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 01:24

Hvad koster det og hvor langt rækker en "portion"??

Diablo har nemlig nemt ved at få tynd mave, og i den forbindelse har han tabt sig, og selv om han har taget på, så mangler han stadig en del.

Linda.

Nu med egen hest

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

0
0
Svar på denne tråd

Et skide godt produkt!
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 13:31

Vi har altid en bøtte i huset! Det er supergodt! Jeg kan kun give alle andre her på tråden ret!

Vi har erfaring med at bruge det i forbindelse med heste, som har skulle skifte foder (stabiliserer tarmfloraen), til drægtige hopper (øger mælkeproduktionen), diegivende hopper (samme årsag som sidstnævnte), heste med tynd mave eller diaré (hjælper næsten med det samme i lettere tilfælde uden dyrlægebehov) og gammel hest, som havde svært ved at tage på (hjælper til bedre foderoptagelse).

Vi har været meget tilfredse med det, faktisk har vi ikke på noget tidspunkt overvejet, at det IKKE virker!

M.h.t forbrug, så er det jo et spørgsmål om, hvor mange heste man har, men for os virker det ikke som et dyrt produkt. Vi bilder os ind, at vi har sparret på dyrlægeregningen op til mange gange, så set i det lys, er det jo næsten billigt .

Jeg kan ikke huske prisen.

Der kan læses mere om produktet på deres hjemmeside

www.brogaarden-foder.dk/script/site/ default.asp

og direkte link til produktet:

www.brogaarden-foder.dk/script/site/ page.asp?artid=92

Venlig hilsen (og nej, jeg får IKKE procenter fra firmaet hihi

Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Taak for svarene
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 19:21

Igen tak for alle svarene er rigtig dejligt at høre noget respons !

Angående prisen mener jeg at jeg skal give 150 for et kg ude ved min foderstofforhandler men 2,5 kg koster "kun" 250. JEg er ikke helt sikker på prisen.

0
0
Svar på denne tråd

Taak for svarene
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 19:22

Angående prisen mener jeg at jeg skal give 150 for et kg ude ved min foderstofforhandler men 2,5 kg koster "kun" 250. JEg er ikke helt sikker på prisen.

0
0
Svar på denne tråd

Taak for svarene
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 19:23

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider