|
|
| Hvor mnage dækner bruger du? |
|
|
Min Weruz står pt. med overgansdækken (150 g.) både inde og ude. Sputnik derimod går med vinterdækken udenfor allerede(300 g), indenfor står han med stalddækken (200 g) Af ren nysgerrighed vil jeg gerne høre hvor mange dækner i bruger til hestene? Ikke hvor mange i har, men simpelthen kun hvor mange i bruger, så fortæl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når det er |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
09-11-2005 08:11 |
|
Rigtig koldt -16 fx. har han 2 på , på fold 300g + 200g . På stald ved -16 har han et thermatex og et 300 g over .
Lige nu har han et overgangs dækken på på fold og thermatex på om natten .
Jeg skifter vinteren igennem alt efter hvor koldt det er .'
Illum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et dækken.. |
|
|
for jo flere den får på jo dårligere ligger de og jo dårligere bliver de til at varme hesten, tænk på det er luften der varmer hesten og ikke selve dækkenet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
|
|
Jeg bruger kun et dækken. Min hoppe har kun problemer med at holde varmen når det regner, derfor har hun kun dækken på når hun er på fold om dagen. Om natten i stalden har hun ikke noget på. Hvis det skulle gå hen og blive rigtig koldt får hun lov til at beholde dækkenet på om natten også Jeg har ikke noget overgangsdækken eller noget, nøjes med det ene jeg har (et halvtykt vinterdækken - ved ikke lige hvor mange gram). Har dog også et flecee dækken til hvis hun har svedt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et nu og to senere |
|
|
Jeg bruger et dækken til dem alle nu (altså et til hver  ). Og når det bliver koldere får Cæsar 2 på og de to andre får et tykkere på. Jeg skifter aldrig frem og tilbage - men jeg har også altid samtlige vinduer i den ene side af stalden åben. Så temperaturen inde og ude er næsten ens. Hilsen Daniela
90 % af alle fejl sker over sadlen Kig forbi min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et af hvert |
|
|
Jeg har et overgangsdækken Bucas Smartex Rain med 220g foer. Og så har jeg vinterudgaven også Smartex Turnout - den er på lidt over 400g. Lige pt. holder han varmen godt i overgangsdækkenet, så jeg tror først at vinterdækkenet kommer på, når der er frostgrader.
Han har dækkenerne på ude og inde.
Så tror (og håber!) at han skulle være dækket ind gennem dækkensæsonen.
MH Nana
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Sputnik og Tinto kan sagtens starte med at bruge overgangs dækken, og når det bliver koldere får de et vinter dækken på. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min hest.. |
|
|
Min hest startede med at gå med regndækken, det gør hun hvert år, fordi jeg hellere ville have hende på døgnfold med dækken end i stalden uden.. Nu går hun med et såkaldt overgangsdækken, Bucas smartex rain, og når hun om kort tid bliver klippet kommer vinterdækkenet på.. Jeg har et par dækkener, med forskellige tykkelser og vurderer hvilket der nu skal på, men når et varmere et er kommet på kommer der ikke et tyndere et på igen, jo når hun skal til at vænnes af med dækken igen.. Jeg har før brugt det med to dækkener, men bruger nu kun et, jeg mener ikke der er nogen fidus i at bruge to eller flere, de ligger dårligere, samt åndbarheden er ikke ligeså god, jeg ville måske godt kunne finde på at lægge et fleecetæppe under, men da mit kommende dækken kan holde hesten varm ned til minus 25 grader bliver det nok næppe aktuelt.. Glæder mig allerede nu til sommer, dækkener er bøvlet men nødvendigt hvis hesten ikke skal ligne en bamse.. Og at min hest desuden mener hun skal ændre farven på dækkenet, og sig selv er så en helt anden sag.. Hehe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 5 heste 0 dækner.. endnu... |
|
|
Mine går stadig uden. Min Fuldblod får overgangsdækken på hvis hun begynder at tabe sig. Ellers får hun ikke noget på. Går det helt galt får hun sit Vinter dækken på. Ellers ikke. De andre må være bamser i år..
Stald Rohan. PRE. Nu også forhandler af Regulator på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 24 heste og 1 dækken endnu |
|
|
Den der står med dækken, går også med dækken om sommeren hvis det blæser, hvilket skyldes at den er lidt allergisk og derfor altid står med åbent vindue. Pt har han et Rambo 370 g på, men lige så snart klippemaskinen har været forbi ham, kommer der yderliger et Rambo underdækken på - bortset fra det en genial opfindelse, underdækkenet ligger supert, tiltrods for at der ikke er gjorde eller lign på det - det er yderdækkenet der holder det på plads. De andre får vinterdækken på lige så snart de er blevet klippet.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
MinChivas |
10-11-2005 09:42 |
|
Fait har 2 på , et 200 g og fleece med lam så hun ik får sår på manken hun er klippet .Hun får et 300g + 200g på til vinter. Chivas er ik klippet , hun har et 300 g på , så snart hun er blevet klippet får hun et 400 el 500g på , og til vinter et 300 og et 400g , ska li siges at hun 18 år og fryser meget let . Wendy har et tykt uld tæppe og et 200g stalddækken på hun er klippet og til vinter får hun et 500g og måske et 200g på alt efter hvor koldt det er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 stk dækkener |
|
|
1 regn-dækken uden fór (netto-dækken) 1 overgangsdækken på 200 gram (Rambo) 1 vinterdækken, som jeg skal have bestilt. Det er det ekstra tykke fra Rambo, da jeg har en klippet hest. Desuden har jeg et billigere, men glimrende reservedækken til hver af de andre, hvis den kære hest nu skulle bestemme sig for at flå dem. Han kan jo ikke gå rundt i Adams-kostume hvi uheldet er ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 3 stk... |
|
|
Jeg har et billigt regndækken som han startede ud med. Da han så blev klippet første gang fik han et 200g Horseware Rihno m. høj hals på og det går han med endnu. Når frosten kommer bliver han klippet igen og får sit 370 g Rambo med høj hals på. Når det så igen bliver varmere skifter vi igen til 200g og til sidst tilbage til regndækken. Regner med at købe Rambo rengdækken til den tid, da jeg ikke helt er tilfreds med åndbarheden i det billige. Hesten går i løsdrift og fryser på ingen måde. Derudover har jeg et fleece skridttæppe som bruges i den tid han går med 200g og er uldtæppe som skal bruges når han skal have 370g på. Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2-3 stk om natten, da Jackpot står i |
Lene G. Iversen |
14-11-2005 22:54 |
|
udeboks,
et tyndt Back-on-Tack fleecdækken inderst, Equaline thermodækken med maveklap som mellem, Bucas All-tex regndækken øverst. Det er ved +5.
Omkring +5 til -5, bliver regndækkenet skiftet ud med et vinterdækken af sammeslags, og der bliver sat dækkenhals på. Samt Eskadron staldgamacher.
Mellem +10 til +5, Back-on-Tack fleecdækken inderst, Bucas All-tex vinter øverst.
Ved -5 til -10, bliver overdækkenet skiftet ud med et Rambo Premium dækken, og bliver der koldere, kommer der enten et ulddækken imellem, eller en rygvarmer fra Back-on-Tack.
Og det fungere fint! Når der er mulighed for det, - ca 4-5 gange pr uge, kommer hesten en kort tur i ridehus, - uden dækkener, for at rulle sig. Jackpot går lige ind i hallen, ruller sig, ryster sig en omgang, kommer retur for så er han klar til at blive børstet og få dækkener på igen.
mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op. |
|
|
Der bliver godt nok pakket heste ind. Min går stadig kun med et regndækken, er det rigtig koldt og blæsende får han et tyndt flecedækken indenunder. Til vinter får han et vinterdækken med 300g på. Til gengæld har han sart hud, hvilket betyder ofte vask af dækner og underlag. Han sætter ikke vinterpels til, eller det plejer han i hvert fald ikke, og har ikke gjort tegn til det endnu, så jeg satser på at jeg igen slipper for klipning osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endnu... |
kloven |
15-11-2005 19:34 |
|
har min hoppe kun overgangsdækken på. Når den bliver klippet om 2 uger, får den afhængig af vejret, enten sit stalddækken på med sit overgangsdækken på udenover, eller sit vinterdækken, enten med eller uden stalddækken under. Men i øjeblikket har den kun overgangsdækken på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan det |
bimboe |
15-11-2005 20:21 |
|
virkelig være rigtigt at heste der ikke er klippet, på nuværende tidspunkt rebder rundt med 300 g, og skal have 500 g på, når den er klippet??? En anden skal have 700 g synhundrede gram, hold da op. Tror i vi bor på nordpolen eller hva.. Det er jo fuldstændig åndsvagt. MIn helklippet hest, klarede sig fint sidste vinter med 370 g. Hvis man køber et ordentligt dækken, der kan ånde osv, kan det så være rigtigt at hesten skal have både 2 og 3 dækner på, for ikke og tale om femhundrede gram  Bimboe
Der hvor volden går ind, går forstanden ud. Har du overvejet en Homøopat? www.homeotreat.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hm... min bliver |
|
|
klippet her søndag, da han desværre står og sveder på fold/boks om natten og det ender han med at blive syg af nu holder får han fleece på om natten så han ikke bliver fuldstændig våd... Han får det nye Rihno dækken på 200gram og så er det det, med mindre vi får mere end - 10-12 grader
Venlig Hilsen Line K. Jeppesen Nordsjælland Kátur&Brúsi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bimboe |
MinChivas |
16-11-2005 10:25 |
|
Mig du hentyder til ?  Føler mig lidt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækner |
|
|
mine 9 heste går uden dækken endnu selv mon ox hingst der ingen vinterpels har endnu. han er den eneste der evt får dækken på ved behov de andre har aldrig set et dækken andet har dem liggende ved behov til ale men det har aldrig været nødvendigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg må give |
|
|
Bimboe ret, jeg synes også, at det lyder helt vildt med alle de dækkener. Mine heste er helklippede, og klarer sig fint med 300 gram, også i en stald, hvor der er åbent året rundt. Min åring har et regndækken uden foer, som han kun har på de dage, hvor der er blæst OG vedvarende regn. Og så har han et fleecetæppe til de dage, hvor han kommer ind, og er rigtig kold og våd..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bimboe |
Janet I |
16-11-2005 14:32 |
|
Jeg bliver simpelthen i dårligt humør når jeg læser dine indlæg! Folk må da selv bestemme hvor mange dækkener deres hest skal have på og desuden er heste individuelle væsner. Hvis du endelig skal kommentere det, så tal dog ordentligt! Måske synes du det er åndsvagt - men nu er det altså ikke dine heste! Mvh Janet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae.. |
|
|
Begge mine er klippet, og de går begge med 300 g. Det håber jeg at de kan blive ved med hele vinteren, men det kan Queen nok ikke, og så får hun et fleece under.
Mvh. Line Queen og Darling <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært.. |
Salta |
16-11-2005 17:43 |
|
Riga er endnu ikke klippet og har indtil nu gået med overgangsdækken (150g) på fold (7.30-17) og med et tyndt ulddækken på stald. I morges valgte jeg dog at give hende et vinterdækken (300 g)på, da der var frost. Jeg ville egentlig have ventet med vinterdækkenet, til hun var blevet klippet, men sådan gik det ikke. På stald får hun et lidt tykkere ulddækken på nu. Når hun er blevet klippet, må hun få et lidt tykkere vinterdækken på (370 g)- på stald et termostalddækken, og bliver det så rigtig koldt, må hun få et ulddækken under, mens hun er på fold. Jeg har vist noget der ligner 14-15 dækkener til min ene hest.. men så er der altid et at skifte med, hvis et går i stykker eller bliver for vådt. Jeg skifter altid morgen og aften, da vores stald er temmelig varm, og desuden mener, at hesten har bedst af det..
Mvh Christina "life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get" Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janet I |
|
|
Hvis du bliver i dårligt humør over Bimboe´s inlæg, så er det nok det nemmeste, at springe dem over. Jeg synes ikke umiddelbart, at der er noget negativt i det, Bimboe er vist bare lidt chokeret over de ting, hun har læst 
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækken |
Maja(Chilli) |
17-11-2005 09:56 |
|
Min araberhingst er hverken klippet eller har dækken på. Hans vinterpels er kort, og han sveder sjældent. Skulle han alligevel være svedt får han et fleecedækken på et par timer når han kommer ind. Der er godt læ på folden og han holder fint huld. Det er en fornøjelse at se ham rulle sig og gnubbe sig uden dækken. Fornøjelsen er dog knap så stor når mudderhesten skal strigles, men det er arbejdet værd og dækknerne forbliver på loftet.
Maja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Falkon går med |
Eva Grann |
17-11-2005 11:03 |
|
et regn/overgangsdækken med 150 g for. Inden længe bliver han klippet, og så får han et 370 g. vinterdækken på istedet for. Skulle det gå hen og blive rigtigt koldt -20 grader, så lægger jeg et fleecedækken under. Jeg her et reserve-dækken af hver slags i tilfælde af uheld. Hilsen Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silas... |
bimboe |
17-11-2005 12:19 |
|
Hvor har du ret  Men selvfølgelig læser man indlæg forskelligt. Men synes alligevel det er vildt, at det er nødvendigt, hvis det da er det, med så mange og så tykke dækner. Min få nok også dækken på, har ikke besluttet mig helt endnu. Hun får muligvis en jagtklipning, og så et 150 g dækken på nu, og måske et 370 g på til vinter. BImboe
Der hvor volden går ind, går forstanden ud. Har du overvejet en Homøopat? www.homeotreat.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dækkener |
BeritH |
17-11-2005 12:45 |
|
Vakse bliver ikke klippet, for han sætter ikke meget pels. Dækkenet bliver varieret efter temperaturen og han har samme dækken på ude og inde. Jeg har dækkener i følgende tykkelser: - Regn
- 200 g
- 300 g
- 370 g
- 400 g
Det skulle kunne dække de fleste behov. BeritH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil nu også |
|
|
sige at folk pakker deres heste alt for meget ind. Jeg vil hellere bruge lidt flere penge på et super godt dækken og han så kan nøjes med at have et på om vinteren end at han skal have flere på. Da jeg købte ham havde han også flere på og hans skuldre var slidt helt ned så der hverken var hår eller meget andet. De måtte have en kærlig omgang. Det kan jeg ikke se meningen med. I år får han ikke dækken på da jeg ikke får redet så meget som jeg plejer. Når han så kommer hjem og stå vil der være koldere i stalden end den han er i nu. Så kan han få et ulddækken på om natten hvis det bliver nødvendigt ellers ikke noget. Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silas/Bimboe |
Janet I |
17-11-2005 21:16 |
|
Det kunne jeg selvfølgelig...meeen det er jo lidt svært eftersom det kommer i rækken! Det er jo svært at vide hvad der står i indlægget inden man har læst det ikk? Jeg syntes bare det var uhøfligt at skrive som Bimboe gjorde. Thats all. Mvh Janet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo |
bimboe |
18-11-2005 09:42 |
|
så din hovedpine, Janet  Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil holde |
MinChivas |
24-11-2005 12:50 |
|
med janet l , skide godt skrevet  Og bimboe hvis du nu læser mit indlæg igen , skriver jeg a den ene pony er gammel og fryser let Det er skam forklaringen på de mange dækner .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
Trine - Tika og Freja |
24-11-2005 12:58 |
|
Lige nu går den gamle med et regndækken og får når det bliver koldere sit fleecetæppe under. den anden har ikke dækken på da hun kan holde varmen uden
Myss fra Trine - bedre kendt som Neger med Reje
Fighting for peace, is like f*cking for virginity... Hesteprofiler Freja & Tika
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dækkener... |
|
|
Lige nu har min hest to dækkener på (ét ikke så tykt vinterdækken og så ét stalddækken inde under). Når det bliver koldere og mere frostvejr, får hun både et tykkere stalddækken på inderst og et tykkere vinterdækken på udover. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min Chivas/Janet I |
|
|
Nu har jeg læst Bimboe´s indlæg mange gange, og jeg læser stadig kun undren, og ingen personlige angreb..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris. Autostol sælges, se MP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Mine står med overgangsdækkener lige pt. og stalddækkener inde. De får først deres vinterdækkener på til december.
*Animals ar Not Ours to Eat* *Animals are Not Ours to Wear* *Animals are Not Ours to Experiment on* *Animals are Not Ours to Exploid*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silas1 |
bimboe |
25-11-2005 10:00 |
|
Hvis de vil blive ved, så lad dem dog  God weekend, Bimboe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bimboe |
|
|
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris. Autostol sælges, se MP
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min... |
|
|
står i en udeboks, så der er ret koldt. Han er ikke den mest hårdførte type, så han bliver hurtig kold. Her de sidste par dage hvor det har været koldt har han stået med et Rambo vinterdækken + et ekstra underdækken som er 300 gram. Når det blive rigtig koldt får han endnu et underdækken på.
M.V.H Natasja
*** "Military Ridningens Formel 1" *** GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 slags... |
|
|
... et svedabsorberende/-transporterende fleecedækken - og et ditto stald-/thermodækken, når det er for koldt til fleecedækkener. Mine heste bruger kun dækken mens de tørrer. Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 00000000 |
|
|
0 dækner her , hvertfald hvad angår hingste-føllene. Min miniature hingst bliver klippet i løbet af næste uge, da han klør sig rigtig meget. Så han kommer til at gå med vinterdækken i år, og KUN i år. Og selvfølgelig et fleecedækken til når han bliver redet på. Hihi str meget lille - 85 cm . Mvh Anette
Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|