Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækken, hvad og hvor meget ?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 16:03

Nu står jeg for at skulle købe lidt dækkener til Alme'ti, da jeg har to som jeg dels synes ikke ligger godt og ikke er varme nok til ham og da slet ikke til "vintervinter".

Men så læser man om gram, denier, fyld og... Jeg er lost !
Hvor meget af hvad skal man have? Og hvad betyder hvad?

Og hvor mange dækkener bør man have?

Jeg overvejer at købe mig et efterårs/overgangs dækken, og så et termodækken til vinter. Han er ikke den som ødelægger sine dækkener, så han er ikke storforbruger.

Jeg har kig på nogle fra Hööks,
THERMO MASTER® OUTDOOR
HORSEPOWER® MAGNINICENT
HORSEPOWER® TURN-OUT WINTER
TERMO MASTER® SUPERFIT WINTER

Jeg er nok mest til de to Thermo Master, men forstår bare ikke alt det med fyld, denier, mvt og hvad der ellers står.

Hvad skal man gå efter ?

. Rollo .
.: Chanell, Uffe, Meti, Rollo & Marie :.
| Hingsteføl sælges | 16" sadel sælges | Dækkener sælges |

0
0
Svar på denne tråd

Dækkener...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 18:14
Denier skal være over 800, da dækkenet så er vandtæt. Men jo højere des bedre. Men du vil hurtig finde ud af at jo højere dernier-værdi des højere pris!

Fyld ansættes i gram og viser hvor varmt dækkenet er. 0-200 g. er et overgangsdækken, hvor jeg foretrækker et på 150-200. Det er dette dækken du skal bruge i øjeblikket! 250-400 g. er et vinterdækken og skal først lægges på når det bliver koldere. Jeg foretrækker et vinterdækken med 400 g. for.

At købe et overgangs- og et vinterdækken burde være nok til at dække hesten ind, hvis det ikke bliver alt for koldt i stalden om natten, da du så skal have et godt varmt stalddækken også.

Det er vigtigt du køber dækkener der er åndbare, så der ikke opstår "drivhus"-effekt under dem, når hesten har dem på.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger overgangsdækkener
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 22:20
med ca 170-200 g fyld hele vinteren. De få dage med virkelig bidende frost får de et uld eller fleece under, evt et termodækken, alt efter hvad jeg har i de forskellige størrelser.
En enkelt som er meget kuldskær har et 400 grams dækken...
Eva
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 10:36
Jeg takker, nu forstår jeg lidt bedre hvad det hele betyder ;)

Min store er meget kuldeskær, så har bestilt to Thermo Master dækkener for dem synes jeg altid er så gode. Så nu får han et godt overgangs og et godt tykt varmt et :) Så fryser han ikke til vinter.

. Rollo .
.: Chanell, Uffe, Meti, Rollo & Marie :.
| Hingsteføl sælges | 16" sadel sælges | Dækkener sælges |

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider