Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hun spiser,spiser og spiser
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 10:46
Som jeg tidligere har fortalt fik jeg mit lille forhutlede føl hjem igår , og siden hun kom kl 10.30 har hun spist masser af hø , hendes følfoder som jeg ville give hende lidt af igår og lidt her til morgen er hun ikke interesseret i , næh det er høet der er lækkert.
Heldigvis drikker hun også en masse.
Men jeg har jo aldrig haft en lille babyhest før , hun blev 6 mdr. igår og blev taget fra sin mor igår , så derfor skal jeg lige spørge herinde , kan hun tåle alt det hø?

Knus Heidi der allerede efter en dag er helt vild med hende.
Trods hendes lugt og hendes flager af @!#$
0
0
Svar på denne tråd

Lad hende
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 11:11
endelig spise alt det hø hun kan, så længe hun drikker godt til. Hun skal nok blive interesseret i foderet senere. Min nægtede også pure at æde sit følmad i starten men nu slikker han krybben skinnende ren :-D. Prøv evt. at fodre den sammen med en anden hest, som kan vise den at det er altså til at spise det der ;-). Det er jo vigtigt at den får vitaminer og mineraler nok.
0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 11:12
Hø, hø og hø er det bedste for hende. Mange føl får mavesår, fordi de for tidligt og for hurtigt bliver vænnet til relativt store mængder kraftfoder (for meget stivelse, der smadrer tarmfunktionen).

Specielt skal du også tænke på, at hun jo også lige er blevet flyttet - og endda væk fra sin moar - og det er en ret stressende situation for sådan en bette en. Stress og meget stivelse er faktisk de værste kombination mht. mavesår, så vær du bare glad for at hun går frisk til høet ;-)

Men høet skal selvfølgelig balanceres op med vitaminer og mineraler, så hun har det rigtige at vokse af :-)

tillykke med den lille ny

mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider