Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Eggersman foder
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 21:07
Eggersman foder.
Nogle som har erfaringer med dette foder?

Vi kigger på : zucht musli, samt jährling pellets.

Kunne jo være der var andre der kendte til det , og evt også vidste i hvilken pris klasse det ligger i?

Er vi i samme "gruppe" som Marshall / Havens ?

0
0
Svar på denne tråd

Zucht..
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 21:44
Musli koster omkrimg 160 kr for 20 kg måske lidt mindre ell. mere kan ikke huske det nødagtige.Det er et godt foder.
Men min favorit er krauter,den koster 155 kr for 20 kg.

Mvh Simbaxx
Ejer af 4 isheste samt en welsh sec. f hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

krauter
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 22:12
Hej ;)
Krauter? Er det samme forhandler ? Eller et helt andet mærke?

DS ifol v Imagic sælges PINTO hingsteføl m papirer sælges
0
0
Svar på denne tråd

samme mærke
Forfatter: 
Dato:  04-11-2005 23:48
det er også fra eggersmann

Mvh Simbaxx
Ejer af 4 isheste samt en welsh sec. f hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 00:48
Jeg bruger Eggersmann's Kräutermüsli, den er helt kanon. En voksen hest kan nøjes med 1 kg dgl. for at være dækket ind, og en pony med ½ kg. Der er tilsat en masse forskellige urter og ekstra biotin. Mine heste har aldrig set så godt ud før. Denne sommer har jeg så brugt deres Bricks, de ligner hesteguffer, men er lavet som supplement til heste på døgnfold. 1 hest skal have 6 dgl. og en pony 3, så er de dækket ind med vitaminer og mineraler hele sommeren. Dejligt nemt at dosere, og for første gang har jeg ikke haft heste med tørre hove eller mat pels, heller ikke sidst på sommeren.
Jeg betaler 155 kr for 20 kg müsli, og 192 kr for 20 kg bricks.
Det er rigtig godt kvalitets foder lige efter min smag. Det er andre foderstoffer der har godt foder, men ikke i bedre kvalitet og det er dyrere. Jeg fodrer aldrig med havre, men med wrap hø og lucerne samt gulerødder ved siden af.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Vores ejer
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 01:14
af stalden bruger Vital/senior fra Eggersmann og det er vist et udemærket tilskudsfoder. Men husk på at der ikke er tilsat organiske mineraler.
Her i sommer har jeg også brugt mineral bricks til min pony som supplement på døgnfolden.

Hilsen Christina

Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

eggersmann
Forfatter: 
Dato:  05-11-2005 09:41
jeg bruger zuckt til min hoppe og hendes føl. sækken koster 157,- for 20 kg.

mvh. jeanette2

husk at tavshed sommetider er det bedste svar..(dalai lama)
0
0
Svar på denne tråd

Tjek foderplan grundigt!
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 12:10
Før du vælger Eggersmann til noget så vigtigt som ungheste og plage og drægtige hopper, så få lagt en foderplan, hvor hesten er dækket fuldstændig ind.
Jeg har prøvet at lægge foderplaner til , rideheste, følhopper og plage med flere af Eggersmanns produkter og hestene bliver bare ikke dækket ind på de anbefalede mængder!
Mineral Bricks og Golden Mineral dækker heller ikke hesten ind på de anbefalede mængder!

Eggersmanns produkter har blandt andet alt for lavt kobberindhold til danske forhold. I Tyskland har man angiveligt mere kobberrige jorder end i Danmark, så der får hestene mere kobber med stråfoderet.
Når man lægger en fornuftig foderplan med god mængde stråfoder og bruger Eggersmann, så får hesten oftest kun 50% af sit kobberbehov dækket i den daglige ration. Det er simelthen for ringe.

Kobber er bare helt utrolig vigtig at få givet hesten i det optimale mængder og i ret forhold til zink. Ellers får hesten dårlig knogleudvikling med øget risiko for osteochondrose og bevægeapparatsproblemer.

Derudover har produkterne også problemer med at give E-vitamin og B-vitamin nok.

Jeg ville aldrig opdrætte heste på det foder og jeg finder det utroligt, at det overhovedet kan sælges her i DK til hestefolk.
Ovenstående gælder iøvrigt flere, men ikke alle af de udenlandske foderfirmaers produkter, hvor der ikke er taget højde for de danske jordbundsforhold.

Mvh
Louise
0
0
Svar på denne tråd

Louise
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 17:18
Hvis man ikke kan bruge et Eggersmann produkt efter din mening, hvad vil du så anbefale?

Jeg har et føl jeg fodre med Jahrling, hvilke ´fornuftige alternativer er der så efter din mening?

Mvh
Linda
Jack :-), Pascall :-), Chenika :-) og Thor :-)

Hestetrailer til salg (se præsentation)
Opstaldning af hingsteføl/plag tilbydes (se markedspladsen)

0
0
Svar på denne tråd

Zucht..
Forfatter: 
Dato:  06-11-2005 18:38
Vi bruger også Zucht, og det er vi gost tilfredse med.. Dog er der jo lidt havre i, og det kan godt gøre en af hestene lidt tændte..

Og så er det jo også billigere i Tyskland

Hilsen Helle Nørgaard Henriksen fra
Team Nørgaard..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider