Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævet ben
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 10:43
Hejsa! Min 1½ års hoppe har nu haft et hævet forben i ca. 3 uger. For 2 uger siden var dyrlægen ude og vaccinere, hvor han naturligvis kikkede på benet. Han mente ikke det var noget særligt, og ved mønstring, var hun heller ikke uren. Men jeg forstår så ikke, hvorfor hun bliver ved med at være hævet. Det er nede lige under knæet ved senerne. Er der andre, som har oplevet noget lignende? Og i givet fald, hvad gjorde I? Virker lidt som om, min dyrlæge synes jeg er pylret, når jeg bliver ved med at spørge. Som han siger, når den ikke er uren er det nok ikke noget. Og kan evt. også hænge sammen med hun vokser(?). Frygter jo det væreste - er en værre hønemor :(
0
0
Svar på denne tråd

Du kunne måske
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 11:04
rådføre dig med en anden dyrlæge. Det har man da lov til. Du lyder jo ikke helt tilfreds med svaret, du har fået. Heste skal jo normalt ikke gå og have hævede ben. Men hvis hun er rengående er det måske ok. Og vokseværk kan måske gøre det, det ved jeg ikke. Min pinto har altid haft tørre ben, det kniber mere med olden.
OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 11:49
har din Oldenborger's ben set ud? Er du sød og beskrive? På forhånd tak!
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 12:36
Hun har galle om koderne bag til, dette forsvinder under ridning, men kommer når hun står i stalden. Hun har lige haft en kodeledsforvridning på forbenet, der var hun hævet på indvendig side underknæet bagtil. Var det til at forstå ? Hun har været rengående nu i en uge og har de sidste dage skridtet/gået med hende på asfalt, bare 10 min om dagen. Hun er stadig lidt hævet men som sagt rengående. Ved ikke om andre ville bemærke det/om det er mig der er hys, hun er en stor dame med pibemål på 23 så der skal noget til, for at øjet lige ser det, men mine fingre føler det. (Men er også laborent ;-))
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 12:59
Lyder lidt som det samme min har. Dyrlægen nævnte også kodeledsforvridning, hvilket ikke var unormalt at de unge får, da de render noget mere rundt end de ældre - har også en 12 års vallak, som nærmest står som en stenstøtte - yderst sjældent han løber rundt ;) Men spørgsmålet er, hvor længe kan hun blive ved med at være hævet??? Har du hørt noget om det?
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 14:18
Ja nu har jeg lige brugt mellemtiden til en halv times skridt på asfalt. Synes stadig der er en lille hævelse... Og det er vel 4-5 uger siden hun lavede det . Men jeg tror det er meget forskelligt. Hvor hurtigt man kommer i gang med nedkøling, og hvor meget ro man kan pådutte dem. Det er nok svært for dig med sådan et barn. Var det dig der havde købt af Jane B
0
0
Svar på denne tråd

Nemlig
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 14:49
Det er mig ;)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider