Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foderplan - Regulator Complete???
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 11:15
Hej... Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde ud af, hvor meget korn der skal gives sammen med Regulator Complete??? Min foderstof vidste ikke noget om det, og jeg kan ikke lige umiddelbart finde det på deres hjemmeside... Der står bare noget med i forhold til hestens huld og brug; men der må vel være en eller anden tommelfingerregel, som man kan gå ud fra først??? MVH Tanja
Se min dejlige tinker på min præsentation - venter føl i april 2006 :-)

Lækkert hingsteemne - Dansk Miniature - sælges
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 11:50
an på hvad du bruger din hest til, og hvor meget? Er den ved godt huld? Er den krybbebider eller væver, så den ikke tåler store mængder stivelse? Man kan ikke bare sige, at den skal have 1 kg havre. Nogle heste får slet ikke korn, og arbejder meget. Andre får korn, og laver ikke særligt meget. Andre igen arbejder meget, og får meget korn. Mine heste får roepiller, Regulator Complete og lucerne. Hetsen får også olie. Hesten og den store pony går pt 45-60 min tur dagligt i skridt tempo, dog med skiftende terræn. Jeg bruger ikke korn, og har heller ikke tænkt mig og gøre det. Hvis man kan undvære det, synes jeg, det er det bedste. Der er meget stivelse i korn, hvilket ikke er sundt for hesten. Mange bruger korn, uden det faktisk er nødvendigt. En hest får en del energi tilført igennem deres hø/wrap, hvis de vel og mærke får nok, og behøver derfor ikke de store mængder kraftfoder. Korn - havre, bug og majs er faktisk først rigtig nødvendigt, når hesten laver et hårdt og hurtigt arbejde som eks. galopheste. De skal bruge hurtig energi, hvilket stivelse er. Det bliver frigivet hurtigere end eks olie og hø. Få lavet en foderplan, prøv http://www.foderplan.dk. Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

vil også
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 12:37
anbefale Tanja fra http://www.foderplan.dk hun kan hjælpe dig og er dygtig men billig.
-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning og andet tilbydes. se mere på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Tak det vil jeg prøve...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 13:17
Men sådan lige til oplysning, så bruger jeg også roepiller. De får al den hø, de gider spise - og så drejer det sig mest om vedligeholdelsesfoder... 1 stk gammel pensionspony, 300 kg 1 stk gammel pensionspony, 175 kg 1 stk hingsteplag, fra foråret træning ½ time 2 gange ugentlig, 100 kg 1 stk drægtig hoppe, 450 kg, skridtes 1 time i skoven 1-2 gange i ugen MVH tanja
Se min dejlige tinker på min præsentation - venter føl i april 2006 :-)

Lækkert hingsteemne - Dansk Miniature - sælges
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 17:53
hvorfor både havre og roepiller? mangler de energi? ellers er det da bedre at droppe havren, der er rigtig meget stivelse i.
-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning og andet tilbydes. se mere på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Hvis du
Forfatter: 
Dato:  02-11-2005 19:19
bruger roepiller og massere af hø, og dine heste faktisk ikke bliver brugt, så er havre overflødigt. Du kan evt. tilsætte lucerne, der er rigt på protein og calcium. Hvis du mangler huld eller energi, er olie bedre end korn i mine øjne. Mange heste kan på vedligehold, nøjes med vitamin/mineraler, protein og hø/wrap. Derudover er roepiller super godt. Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider