Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mineralisering
Forfatter: 
Dato:  01-11-2005 10:57
Mineralisering - hvad er det præcist??? Er det det samme som slidtage eller gigt??? og hvad er forskellen mellem disse ting??? Kan Atroflex virke mod mineralisering??? Håber I kan hjælpe, da jeg nogen gange synes tingene er noget forvirrende.. PFT fremilla
0
0
Svar på denne tråd

Det er svært at sige...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2005 13:20
... når du tager ordet ud af en kontekst, men umiddelbart nej. Mineralisering er som jeg forstår det, når jeg bare hører ordet dannelse af en knogle/fortætning og hærdning af noget væv, så det bliver hårdere end det skulle være pga belastning. På den måde kan du sige, at det har noget med slitage at gøre, men jeg vil ikke kalde det gigt. Atroflex kender jeg ikke Kan du præcisere dit spørgsmål, måske med færre ??? da jeg synes det er noget uklart. Mhv Mette

Voksne er børn, der glemmer at lege
Defineret Ponyrytter · Mere MeLLa - MeLLa.dk · Heste.dk - helt gratis!
0
0
Svar på denne tråd

gigt...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2005 13:53
Hejsa. Jeg vil også tro, at mineralisering kan være det samme som nydannelser, f.eks. når noget af ledbrusken bliver til knoglevæv (forbenet dragtbrusk). Så mister brusken sin absorberende virkning og bliver hård og uelastisk, og dermed dannes der ikke så meget ledvæske og leddet fungerer ikke, som det skal. Hesten bliver ofte helt eller delvist halt. Når der dannes ringfod, så er det vel også en form for mineralisering?! Gigt dækker over en lang række led-, brusk- og bevægelsesrelaterede lidelser, så både spat og forbenet dragtbrusk og hovsenebenssyndrom er en form for gigt og kan behandles som sådan. Hvor har du hørt ordet, og hvorfor spørger du? Måske kan du prøve at sætte ordet ind i den kontekst, du har hørt - så kan vi bedre forstå dit spørgsmål og komme med bedre svar! Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  03-11-2005 10:59
Det er dyrlægen som siger den har mineralisering i gaffelbåndstilhæftetpå det ene forben. Det er ikke min egen hest, blev bare lidt nysgerrig efter hvad præcis det er? Ejeren af hesten ved det ikke og har ikke bedt dyrlægen uddybe det. Håber dette giverlidt mere hjælp med at kunne forklare hvad det er. Men ellers tak for de to svar I har givet. Lidt klogere er jeg da blevet... :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider