Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flydende blåsten?
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 13:52
HeeJ (: Er der nogen herinde, der har gode/ dårlige erfaringer med 'flydende' blåsten, kan ikke huske hvad det hedder? Min pony bliver nemlig ved med at have sur stråle, blåsten virker ikke rigtigt, men fik at vide at jeg skulle bruge det flydende.. hva gør i, når jeres har surstråle? kram Jeannette <'33
||Alle KaN riDe, DeT eR baRe ikkE aLle sOM Er ligÉ gOde til Det||
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 17:44
Er det ikke det samme det er lavet af - altså den flydende og pulveret? :-) Pulveret skal jo også blandes med vand. Anyway, når du bruger blåsten skal du jo først huske at gøre hoven ren og tørre den igen. Derpå kan du så putte blåstenen på, måske noget hovtjære udenpå for at få det til at sidde? :-) Jeg kender nogle der prøvede noget der hedder 'Trush Buster' (skulle jeg mene? ;-)) - det virkede også godt :-)

Mvh. HamletkSilver
Silver05

0
0
Svar på denne tråd

blåsten
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 17:48
Min plag havde surstråle for ½ år siden. jeg blandede noget blåstenspulver op i vand (det man bruger til køer) og sugede det op i en sprøjte uden kanyle, sprøjtede blåstenen ind i strålen og "lukkede" hullet med nget vat.. Det er noget nemmere end det tykflydende stads man køber på tube og som man ikke kan få ud... ;-D
{>
Eien Coons Highlander og Karismas Petrea venter killinger - se præsentation
{>

Lille hunkilling bortgives, se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

til hamlet
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 19:12
Jo, det er vel det samme. Men har fået at vide, at det flydende skulle være bedre. ?
0
0
Svar på denne tråd

Min hyp...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 20:02
... har også sur stråle i øjeblikket. Min smed sagde at jeg skulle blande en ordenlig snotklat halosan med blåstenpulver til halosanen bliver flot turkis. (Jeg kunne ikke få min farve mere turkis end lyseblå) Han anbefalede at jeg smurte det på med en pensel og en Magnumispind :D (Så det kunne komme godt ind i revner og huller osv.) Skulle gøre det i ca. 1 måned og hver anden dag. Han siger at det virker, men nu vil jeg prøve at se :)

0
0
Svar på denne tråd

Er godt tilfreds med den flydene
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 23:26
Har for en måned sidden gået i gang med den flydene blåsten, og så hurtigt resultat. Så jeg kan godt anbefale dig at bruge den. Dog prøv ikke at presse ud igennem tuberøret. Man føler sig dybt dum efter man har været oppe at slås med den et godt stykke tid. Tyk masse gennem lille hul. Åndsvagt opfundet. Skru låget af. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

prøv noget andet
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 09:19
Jeg ville sige at du hellere skulle løse problemet frem for at lappe på det. sur stråle kommer ikke af ingenting. min pony har tidligere døjet meget med det og jeg brugte alle mulige medikamenter - og det virkede da...men ikke ret længe og ikke godt nok. for det kom jo igen og igen og igen... nu står ponyen så med en bund af sammen stampet tørv i sin box. ca. 6 baller. og med halm ovenpå. tørven skal ligge der fast hele vinteren uden at blive rodet i. han havde det også sådan sidste vinter og det virker bare. ingen sur stråle overhovedet. for tørv suger al ammoniak og det er meget ammoniakken der giver sur stråle da det ætser hovene. det forhindrer også at halmen bliver våd og snasket. så han står med tørre hove altid. - og som et extra + så er boxen renere end nogensinde da halmen ikke bliver våd af tis.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. PRIS CA 5100 KR. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

min hest
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 10:58
min hest har også sur stråle. smeden sagde at først skal man rense strålen fuldkommen for snavs, og så putte/smøre tjære på. derefter blander man blåsten(jeg bruger pulveret)ned i det. jeg gør det en gang om ugen, og har gjort det i 4 uger. jeg kan allerede se resultat. en ting som er meget vigtigt hvis ens hest har sur stråle det er at muge ud i boksen HELE tiden. der må ikke være en eneste @!#$ i boksen, for det er tit at heste som ikke får muget ud i boksen nok, får sur stråle! min hest går i løsdrift hele året rundt. jeg fjerne også @!#$ fra alle foldene!
0
0
Svar på denne tråd

den fra blue hors
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 11:05
er mægtig god !
0
0
Svar på denne tråd

Rodalon
Forfatter: 
Dato:  28-10-2005 13:53
Vask evt. først med lidt rodalon i en spand vand. Rodalon er bakteriedræbende Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Til Lykke b
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 11:53
Ja, men min hun går ude. Så det er jo også lige det. Men hun har det så grumt at hun har været halt af det, og har haft det i snart 2mdr. (hvor det er blevet behandlet) ..
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2005 18:14
Min hest har også tendens til sur stråle - især om vinteren, hvor det hele bliver lidt mere vådt og smattet... Jeg behandler med tjære og vandskyende vat. Tjæren i en sprøjte (uden nål ;-)), rens så godt du kan ned i strålen så alt snavset kommer ud, før sprøjten ned og tøm den, indtil det "vælter ud over det hele". Herefter tager du en ren hovrenser og propper vattet ned i strålen, så den forsvinder ind i strålen. Efter 3 uger med den her behandling, hvor du skifter vattet og kommer ny tjære i ca hveranden dag, garanterer jeg dig for, at der tydelig og markant bedring (y) Mvh Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider