|
|
| vægt roepiller |
|
|
Hej.. Er der nogen der lige kan hjælpe lidt.. ??? hvad meget er et kg tør roepiller i opløst roepiller ??? 1000 tak christina
PALOMONO HOPPE SØGES TIL AVLSBENYTTELSE I 2006. SÅ HAR DU EN DU IKKE SELV ØNSKER AT IFOLE ER JEG MEGET INTERRESERET.
SÆLGES: Lækkert hoppeføl efter pintohingsten Gay Pamas, MF frûhling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjsdfguh |
| Forfatter:  |
AM-staldES |
| Dato:  |
26-10-2005 20:07 |
|
Ja, det kommer vel an på hvor meget vand du kommer i! Det er vel bare at lægge vægten af vandet til... MVH Anne Mette
En hest er altid en hest, men en rytter uden en hest er bare et menneske! Og en rytter uden hjelm er et fjols!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
|
|
ikke helt med.. hvis du mener det jeg tror så er du i tvivl om det man angiver i foderplanerne er tør eller våd svar: det er altid tør vægt
Venlig hilsen kristian
Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste nogetJHN RS Moderator medlem af AHNA og FNK stifter og formand: klageklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vægten.. |
Salta |
26-10-2005 20:28 |
|
afhænger jo af mængden af vand. Når jeg blander 1 kg roepiller ("tør" vægt), gør jeg det med 5 l vand. Det vil altså derfor komme til at veje ca 6 kg (1 kg roepiller og 5 kg vand).
Mvh Christina"life is like a box of chocolate, you never know what you are going to get" Medlem af SAK (snobbe-aspiranternes klub)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vægt og mål |
|
|
hvor meget fylder altså i dl et halvt kg roepiller?? jeg har nemlig ingen vægt i stalden men er udstyret med et litermål og et 2½dl mål
Dejlig hingsteføl med dressurafstamning sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vægt... |
LeneG |
27-10-2005 13:14 |
|
hejsa. Man kan da ikke undvære en køkkenvægt i foderrummet?! Eller en høvægt for den sags skyld. Det synes jeg godt nok, at du skulle investere i. Man kan ikke bare sige, at 2½ dl. vejer så og så meget, for det varierer fra sæk til sæk osv. Derfor er det vigtigt, at man jævnligt vejer alt sit foder i de mængder, man plejer at bruge, og i hvert fald hver gang, man tager fat på en ny sæk. Mon ikke et litermål med roepiller vejer omkring 0,5 kg... Jeg kan tjekke senere. Mvh. Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LeneG.. |
|
|
høvægten kan jeg nu godt se som et eksempel bare ikke hvordan jeg vejer det.. mine heste får pr. håndfavn og er der alt høet spist om morgenen får de mere næste dag.. er der hø tilovers ja så har de jo spist hvad de vil ha.. (og det er ikke nu jeg skal overhales med foderplaner og alt muligt vel he he) jeg har nemlig købt EN sæk roepiller fordi jeg lige ville se om de overhovedet ville spise det... de æder det.. de er total vilde med det så det er da noget de skal have hver dag fremover..
Dejlig hingsteføl med dressurafstamning sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| foderplan |
LeneG |
27-10-2005 13:27 |
|
Hej Lene Jeg udfodrer faktisk hø og wrap på samme måde, som du gør, men jeg er rimelig opmærksom på, hvor meget, jeg tror, der cirka er!! For det har jo lidt betydning for foderplanen!! Altså om hver hest får 5 eller 8 kg. hø eller wrap osv. Så jeg vejer af og til en af mine favnfulde/forkfulde hø og wrap...!! Og korn og tilskudsfoder vejer jeg egentlig ret ofte, i hvert fald når jeg tager hul på en ny sæk. Jeg er også slem til over tid at give mål med top på, hvor der ingen skulle være, så det er godt nok med lidt selvjustits. For det koster jo... Og der er ingen grund til at give for meget!! Mine heste har også fri adgang til frøgræshalm på folden, men det har jeg slet ikke med i mine foderplaner. Folk spørger også af og til, hvor meget hestene cirka får, og så vil jeg gerne kunne svare. mvh. Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vægt... |
Ysatis |
27-10-2005 14:31 |
|
Jeg ville også anbefale en vejning... De roepiller jeg bruger vejer 750 g pr liter... Kristina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et kg. roepiller... |
|
|
er det samme i tør såvel som opblødt vægt, så længe de altså opblødes i vand; vægten af dem er derimod afhængig, af hvor meget vand, de opblødes i... >o< Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er lige |
|
|
Startet med roepiller, og for mit vedkommende passer ½ liter med ½ kg..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fylde... |
|
|
Min får ½ kg roepille rom dagen i tørvægt. dvs den får 5 liter piller blandet op med 1,2 liter vand 2*dagligt. vægten passer sådan ca med den str roepiller jeg har nu, men hvis fks pillerne er mindre så kan der jo være flere(de pakker sig bedre sammen) i ½ liter. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Verona får |
Lilar |
27-10-2005 21:58 |
|
½ kilo roepiller (tør vægt) dagligt. Det svarer til ca. 7 deciliter. Linda.
Nu med egen hest Medlem af FHK, HGK og pylreklubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjanna |
Grande |
28-10-2005 00:33 |
|
Hvad er det lige for en blanding du giver ?? er den specielt egnet til det ene eller andet, og hvad for noget rom bruger du ?? Strohn rom, Jamaica rom eller bare alm. Bacardi ?? Har du prøvet med de der dumle rom ?? 
NY Rideudstyrs butik åbner den 4. november. Dystedvej 23, 4684 Holmegaard. Tlf.: 2282 2020
MANGE gode tilbud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Grande |
|
|
Der står jo at det er roepille rom..Hvad det er har jeg ingen anelse om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen.. |
|
|
Ja.. det kan jeg godt se var nok lige lidt for lyshåret der  ... Grunden til at jeg spurte er at jeg blandede det hele, altså til alle hestene i en spand, og så stod jeg jo der og viste ikke hvor meget de skulle have hver  Noget andet er.. når jeg blender 1:5 er der stadig meget vand tilbage når roepillerne har suget det de kan hvad med jer andre.. der passer det for mig bedre hvis det blandes 1:4 har i op levet det ??? men få at få det helt på det rene  så ved jeg godt at det måles i tørvægt  og jeg havde bare ikke lige tænkt over at 1 ltr. = 1 kg ups...så tror jeg jeg har fanget det  christina
PALOMONO HOPPE SØGES TIL AVLSBENYTTELSE I 2006. SÅ HAR DU EN DU IKKE SELV ØNSKER AT IFOLE ER JEG MEGET INTERRESERET.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|