Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er jeres heste ude nu? (regn)
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:17
Ja jeg var i tvivl imorges om jeg skulle lukke hestene på fold, det regnede helt ustyrligt meget. Så jeg besluttede at lade dem blive inde lidt endnu og gav dem deres morgenmad samt wrap og frisk halm og det så de ud til at være godt tilfreds med. De kommer dog ud i nogle timer senere. Hvad med jeres? Går de ude? Hilsen Christina
Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:19
... gør de da :-) De har deres læskur, de kan gå ind i, så jeg havde ingen skrubler ved at lukke dem ud.
MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

Enten eller
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:21
I vores tilfælde er det enten eller. Hvis ikke de kommer ud ved 6-tiden, så kommer de slet ikke ud, da vi/Søren først er hjemme ved 4-tiden igen. Så derfor går vores hopper med dækkener og er ude hele dagen.
0
0
Svar på denne tråd

altid ja da
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:35
mine heste er ude tros alslags vejr -det er sundt for dem.
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Det er de da...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:38
... de er sunde og raske, og er i øvrigt vandtætte. Og synes de det regner for meget, kan de jo gå lidt i læ ved træerne.
£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Det varer ikke længe
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:39
Jeg skulle bare lige have en elektriker på besøg først, men ellers normalt ud kl 9, og ind mellem 17 og 18..
Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt.
Al sorg er kærlighedens pris.
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:39
Mine kan frit vælge og de vælger stort set altid at være udenfor, trods de kan gå ind i en lækker løsdrift. Ja så står de ude i alt slags vind og vejr. mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

Ude er godt
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:47
i ALT vejr syntes jeg...Min er endnu ik kommet ind fra døgn endnu. Det kommer hun til den første, men der efter skal hun stadig ud hver eneste dag, uanset regn og rusk. Hun går for øvrigt ik med dækken, men har fået lov til at sætte vinterpels. Hej fra Mette
0
0
Svar på denne tråd

Vores fold
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 10:49
er ikke god om vinteren når det regner meget. Det bliver nærmest et stort mudderhul og da de skal have deres morgenwrap på jorden ville jeg hellere give dem det i stalden og så lukke ud lidt senere. Jeg foretrækker også at de er så meget ude som muligt til hver en tid. Heldigvis har de store bokse med åbne vinduer, så de klarer sig nok. Hilsen Christina
Smil, det varmer... B-)

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe er også
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 11:03
ude... Næsten lige meget vejr og vind... Dog ikke i orkaner og snestorm... Hun har dækken på... Min går ude fra 6om morgenen til kl 20 om aftenen og hun er aldrig syg og stor trives ved at være udenfor...
Knuser Annette og Fabiola

!! HESTENS ØJNE SIGER ALT !!

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 11:05
Med Silver er det også enten eller. I dette tilfælde enten - han står skam udenfor uden dækken eller læ :-) Og han hygger sig ;-D

Mvh. HamletkSilver
Silver05

0
0
Svar på denne tråd

Æslerne
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 11:12
står inde, - deres uldede pels suger vand ligeså godt som en svamp (de mangler det vandskyende hårlag, heste har!) Lille Bob skranter lidt, så han er også inde.
Se dejlige æsler på min præsentation :-)

:-) SÅ HAR VI SLAGTET :-)
GEDEKØD 55 KR KILOET
GEDESPEGEPØLSER 55 KR STK

SMS 2165-4911
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 11:25
Går de ude.. Og har begge rullet sig i mudderet.. Sidder og kigger ud på to skønne og møgbeskidte uldtotter :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jep og ja da
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 11:39
Smukke Ganger har levet for længe som burhest , så han er ligeglad med vejret .Han elsker at komme ud . Han har naturligvis regntøj på , lægger stort set ikke pels og han er for ædel til at jeg vil lade ham gå uden . Mini Mule tænder bare for det indre varmeapperat hun besidder . Illum Snart bonzai avler af ALT ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Mine går i løsdrift...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 12:16
... og da jeg kom ud for at fodre her til morgen, gik de ude på folden og hyggede sig. De er sjældent inde, kun for at sove til middag. Venlig hilsen Lena
Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

ja da :-)
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 12:21
selvfølgelig er han ude - han er ude uanset vejret Så vidt jeg ved er han vandtæt ;-) mvh Charlotte

Stress wouldn't be so hard to take if it was covered in chocolate
0
0
Svar på denne tråd

Ude med dækner...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 12:26
Mine går ude i alt slags vejr, men har også tøj på. Jeg er dog ude og tjekke dem et par gange hvis det styrter ned, for at sikre mig at deres dækner holder tæt. Der er ikke noget værre end en hest der er våd under et regndækken, da de bliver forkølet med det samme.
0
0
Svar på denne tråd

vores...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 12:57
er stadig ikke kommet ind fra døgnfold. det gør de nok til den første. det er hhv. en XX og en DV, begge går uden dækkener og sætter bamsepels. XX'en får dog regndækken på de nætter de lover regn, kulde og blæst, da han har været meget tynd og helst ikke skal tabe det hele igen fordi han skal holde varmen.
-Jane

Medlem af Parelli sekten 8-) PNH-trænede mennesker er sjove mennesker

Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev

hjælp til trailerlæsning og andet tilbydes. se mere på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

mine er..
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:01
inde indtil regnen er stilnet lidt af...æslet får sit lille dækken på,der er regntæt...hvis det altså ikke blæser af::hi hi
0
0
Svar på denne tråd

Det vil jeg da gå ud fra...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:20
...de er, som Jane's, stadig ikke kommet ind fra døgnfold. Begge heste sætter fremragende pels - og de kommer ind en tur i eftermiddag for at få mad og (måske) tørre. (Vi har netop besluttet at sende endnu en flok af vores håndklæder ud i stalden, og har indkøbt nye til os selv... :-))

8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"

Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd

Mine heste
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:33
kom ud kl. 6.50 Kl. 13 kom de ind for at få frokost og kommer ikke mere ud i dag
0
0
Svar på denne tråd

ude...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:40
Der plejer at være en eller to dage om året hvor hestene her ikke kommer ud, fx. hvis det regner og stormer helt sindsygt, tordner meget eller det er strid snestorm. Ellers er de ude. Og ja det regner lige for tiden, men det er jo ikke koldt :-)
0
0
Svar på denne tråd

de er ude
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:41
de har et fint hus og en masse træer de kan komme i læ under, desuden tror jeg aldrig jeg var blevet tilgivet hvis jeg havde holdt dem inde en dag endnu, det var rigeligt at de kun kom ud til middag i søndags ( der var jagt og jægerne har fået lov at gå gennem vores folde)
!
0
0
Svar på denne tråd

Ja det er de
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:52
De kommer ud hver morgen kl.7.30 og kommer ind ved mørkets frembrud. Jeg lukker som Annette, heller ikke mine heste ud i orkan eller vild snestorm. Weruz' står med dækken, de andre gør ikke..

Ejer af fjordhestene Nord Rud og Horsemosegaards Ikaros, samt haflinger hingsten Weruz Rundhøj

Weruz' hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

De er ude
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 13:54
men da 2 af dem har det med at få ondt i maven hvis de bliver meget kolde/våde så har de alle 3 regnfrakker på. Det er nemlig kun ponyen der bor i læskuret, uanset hvor mange der så ellers kunne være plads til, så er det hendes! Så ka' de lære det.
Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

To af vores er stadig på døgnfold
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 14:26
og går derfor ude i al slags vejr. Plagen står et sted, hvor hun går i løsdrift, og de plejer kun at bruge læskuret om natten og DV-hoppen bliver lukket ud kl. 6.30 og ind igen til aften det sted, hvor hun står. Og de bliver lukket ud i al slags vejr...
0
0
Svar på denne tråd

ude ude ude
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 14:52
uanset vejret... dog kom mine heste godt nok ind sidste år den eftermiddag der blev orkan.. de tre af dem er stadig på døgnfold, og en kommer ind om natten ved 20-21 tiden og ud kl. 6.15.. de lider skam ingen nød og de kan lide af være ude..

Dejlig hingsteføl med dressurafstamning sælges
0
0
Svar på denne tråd

Yeps...- de er ude...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 15:07
Mine går også ude... De kan selv vælge og de står som regel ude. Det er meningen at de skal ind og stå på stald på et tidspunkt, men ikke så længe de selv vælger at stå ude. I morges da jeg fodret kl. 6 stod de to små ude og var plader våde, men det tager de ikke så højtideligt. Det er langt det bedste for dem at stå ude så lang tid som muligt.
0
0
Svar på denne tråd

Jeps de er ude...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 15:12
Sankt-Hans og Maine kom ud så snart det blev lyst i morges - og de kommer først ind igen om et pat timer... Mette
Sankt-Hans
Elmevangs Maine

0
0
Svar på denne tråd

min hyps
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 15:36
går stadig på døgnfold, med adgang til læskur, og han elsker at være ude også selvom det regner! -det samme er hans selskabsgimpe. de har ikke dækken på nogen af dem, og er ved at få en dejlig blød bamsepels. ligenu ligner min normal "snehvide" hest et større mudderskred.. den pøl var vis go´.. hehe mvh. Arianna
0
0
Svar på denne tråd

Arianna...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 15:51
He he... Kender følelsen... Har selv normalt en hvid hyp...-meeen i sådan noget vejr, ja så er man et mudder monster...-dog med hvide øre så det er dejligt... Finder altid den største mudderpøl på folden, så jeg føler med dig... :-( ;-)
0
0
Svar på denne tråd

tak AnnemarieR for medfølelsen
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 16:59
jahh den største pøl er altid den ultimative bedste, ekstra splattet og lækker en dag som i dag...uhmm... Tror til tider at min hyps er lidt halv skizo, da han ofte lader som om han er en stor, fyrig, SORT (se mudderfarvet)hingst..Not.. I virkeligheden en måske(afhænger af vejret)hvid vallak, ikke særlig stor, men som spiller fyrig hingst..man er vel ikke ½ araber for ingenting.. fnysss hehe... Arianna
0
0
Svar på denne tråd

Arianna
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 17:03
Min er en connemare vallak, men tror til tider også han er en verdensmand, altså hingst... Ellers også er det for at kamuflere sig for at jeg ikke skal kunne finde ham... He he... Tossede heste... :-P
0
0
Svar på denne tråd

igen enig med dig
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 17:21
måske vores heste skulle være medlem af mensa så kloge de er.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes da
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 17:39
godt nok det er synd, og holde dem inde fordi det regner. Altså, hvad er det for noget. De er vel regn- og vandtætte, som alle andre heste er. Mine er i løsdrift, og har faktisk været ude hele dagen. De lignede i hvert fald druknede mus, da jeg kom hjem. Så fatisk foretrækker de det våde vejr. De skal da have lov til og mærke, at efterår og vinter er på vej. De gør de ikke indendørs! Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jep !!
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 18:41
Jep - vores heste går også ude HVER dag, uanset vejret, jeg husker kun at de har stået inde én dag mens vi har haft dem herhjemme, og det var ganske simpelt af sikkerhedsmæssige årsager dengang orkanen huserede...dét var for farligt med alle træerne der knækkede som tændstikker omkring os. :-@ 5 af vore heste har dækkener på, de øvrige 4 klarer sig fint uden, og så vurderer jeg altid op ad dagen med hvor længe de skal blive ude, for det KAN jo også blive for surt for selv den "bedst klædte" hest, for vi har nemlig ingen læskur men kun de naturlige læhegn og træer omkring foldene, som ikke altid giver læ nok.
0
0
Svar på denne tråd

Nej de blev altså inde
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 19:08
og fik godt med hø og halm, så kom de ud kl. 15 og ind igen ved 17.30 åhh de ville så gerne ind, men synes nu de skulle have lidt luft.
Prøv en fjordhest, og pludselig bliver du helt skudt i heste..
0
0
Svar på denne tråd

Arianna
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 19:08
He he... Ja, det kunne være sjovt... Du kan gå ind på min præs. og se ham når han er ren og pæn... (y)
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 20:23
Vores var inde i dag. Mest fordi der sku komme fotograf og ta billeder. Men så fik min hyp dårlig mave, og så kom Doktor Dyr i stedet... De var nok ik kommet ud alligevel. Vi har ik så gode læ muligheder, og de tre af hestene er ik vilde med regn og blæst samtidig. Bare fordi de godt ka tåle regn og blæst, er det ik sikkert de ka li det. Heller ik selvom nogle af dem har regntøj på. Venligst Christina.
0
0
Svar på denne tråd

hej AnnemarieR
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:18
Har sendt en lille besked over beskedcenter til dig.
Pelle er verdens dejligste hest
MiniMette en shetter med krummer i
0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 21:36
de er jo ikke lavet af gips der opløses i vand :-) altid ude... medmindre det er slemt isslag. hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa igennn...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 22:03
Du kan tro jeg nyder sommerdagene... Der er han næsten altid ren... Han er dog verdensmester i at få grønne græspletter på sig... Men her om vinteren er jeg nogen gange tudefærdig, hvis jeg lige har stået og nusset og pudset omkring ham og han tænker...-jubiii mudder lige i sekundet han bliver lukket ud igen...
0
0
Svar på denne tråd

Bimboe
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 23:13
Jeg er enig med dig! Jeg synes også at de skal være ude så meget som overhovedet muligt, men vores fold er desværre sådan at den bliver voldsomt mudret og jeg er nødt til at lægge deres wrap i mudderet da der ingen tørre steder er :-( Vores staldboss mener vist ikke at hestenene får problemer med jord i tarmene fordi de skal stå og lede efter wrappen i mudderet, så han bygger ikke høkasser eller lign. (han er ennda tømrer :-@) Men de kom ud kl 13 og ind kl 18, så de har ikke lidt nogen nød... Nu må det sg# da også snart holde op med regne? Jeg er iøvrigt ikke bange for at hestene skal blive opløst i vandet ;-) Hilsen Christina
Smil, det varmer... B-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider