Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af plag med fiberlux?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:36
Hejsa.. Ville lige høre om der er nogle der har erfaring med fodring af plag med fiberlux..? Lige nu får min hoppe plag på 1 ½ år følgende: 150-200 g havre ½ kg fiberlux 1-2 dl olie 5 kg hø. Hvil du anbefale andre mængder eller nogle ekstra vitamin/proteiner?? Hvis ja hvad?? Håber på svar hurtig. Mvh Sif.
0
0
Svar på denne tråd

fodring af plag
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 23:14
i mine øre lyder det ganske fint, og hvis hun trives, kan du være ganske rolig :) Kathrine.
0
0
Svar på denne tråd

vitaminer...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 09:33
Jeg ville jo personligt vælge at købe noget foder specielt blandet til plage/ungheste... Prøv evt. at få din lokale foderstof til at kigge på din fodringsplan, umiddelbart vil jeg mene, at der mangler tilskud af mineraler og vitaminer, noget, der er ret vigtigt for en hest i voksealder.
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 10:52
rimeligt ok, dog håber jeg du fodrer med fiberlux champ og ikke basic, da din plag ellers vil have ubalance omkring nogle mineraler.
0
0
Svar på denne tråd

vitaminer/mineraler..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 15:23
Så vidt jeg ved skal man give minimum 1 kg fiberlux for at hesten er dækket ind (dette gælder vedligehold og let arbejde for en voksen hest). Et føl/plag har lidt andre behov. Ville nok vælge en følblanding (der er masser at vælge imellem), eller at give et ekstra tilskud (eks. travo). Maria
0
0
Svar på denne tråd

MacyGrey
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 15:31
Det kommer igen an på hvordan det passer ind i foderplanen. Man kan desværre ikke bare stole blindt på foderanvisningerne, man er nødt til at regne efter, og afbalancerer fodermidlerne efter hinanden. I dette tilfælde vil 1 kg være alt for meget. 5-600 gram er meget passende til Sifs plag. I øvrigt har jeg aldrig været oppe og give min varmblod 1 kg fiberlux, selvom den var i træning, og vejede 600 kg. Skriver det bare fordi at mange tror at bare man følger foderanvisningerne så er hesten dækket ind, men det er altså langtfra altid tilfældet.
0
0
Svar på denne tråd

fodring af plag..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 23:25
Hej, Min plag på 1½ år bliver også fodret med fiberlux. Jeg fik lavet en foderplan hos en forhandler af dangrønt. Der blev anbefalet 6-8 kg wrap, knap 900 gram havre og et kg fiberlux. SÅ skulle den gerne være dækket ind. Den virker også meget frisk og er i fin foderstand plus den skinner i pelsen. :-)
0
0
Svar på denne tråd

HVILKEN plag?
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 11:19
Hejsa. Er det en varmblodsplag? Og hvad er forventet voksenvægt? Mvh. Lene?
0
0
Svar på denne tråd

Superstar
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 19:02
Det er en Knapstrupper :-) men ingen pletter :-) Hun bliver en stor 1 pony. ca 400 - 450 kg. Mvh Sif
0
0
Svar på denne tråd

1 kg mindst
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 19:13
Jeg har talt med dangrønts foderkonsulent. En hest i let arbejde eller vedligehold SKAL have minimum 1 kg for at få tilstrækkelig med vitamin og mineraler. Det er en helt anden snak med en plag. Dan har behov for ekstra vitaminer og mineraler da den skal vokse. Man kan redde sig mange problemer, ved ikke at fodre sin plag korrekt. Ville selv vælge et andet fodermiddel. Din hest er sikkert i underskud af vitaminer og mineraler når den ikke får hvad dangrønt anbefaler. Ved at det det er vejledende mængder, men dangrønt skriver at man bør udfodre med mellem 1 og 2,5 kg pr dag. Alt andet er for lidt. Tror du har fået noget forkert forklaret. Maria
0
0
Svar på denne tråd

fiberlux
Forfatter: 
Dato:  25-10-2005 19:17
I øvrigt så er denne anvisning udarbejdet efter at man fodrer med kerne og havre. Netop her skal man fodre med min. 1 kg fiberlux. Ellers er den ikke dækket ind. Læs selv på sækken :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider