Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lyder det fornuftigt??? (fodring af 3-års)
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 14:39
Hej Alle-sammen :-) Jeg kunne godt tænke mig, at høre om i synes min unghests foderplan lyder fornuftig?? Lidt Info først: Hun er 3 år og 5 måneder, 143 istg, stadig lidt høj bagtil! Hun er en welsh cob sec. D (mor er 150/fra 153 i stg) Hun går på fold fra tidlig morgen til sen eftermiddag:) Jeg træner klassisk med hende 3-4 gange om ugen og går ture med hende! Alt fra 20 minutter til 2 timer :-) Hun er ikke tyk (efter min mening), men skal heller ikke tage på! Hendes foderplan: Morgen: 0,3 liter leisure mix Lidt under et bæger salvimin grøn et halvt mål yea-sacc Et mål biotin (fra stormøllen) Lidt hvidløg (hvad der kan være mellem fingre) Aften: 0,3 l leisure mix lidt hvidløg 5 sprøjt B-komplex (fra stormøllen) + 2-3 skiver hø (ca 5 kg) Hvordan lyder det i jeres øre??? Kan man evt give noget, som fylder i maven uden at de tager på af det??? Jeg vil ikke bruge lucerne! -Stina

:-D Stina :-D

Kapsun købes, str cob, læder
0
0
Svar på denne tråd

ups...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 19:40
jeg glemte vidst at skrive, at hun vejer 475 kg :-) -stina

0
0
Svar på denne tråd

mere hø..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 10:03
Er der egnet foderenheder på alt det hun får ?? Jeg ville mene, at du skulle give hende det dobbelte i hø.. Derud over frostår jeg ikke hvorfor hun får grøn salvimin og leisure mix. leisure mixen er kendt for i de rette doseringer, at dække hesten ind med vitaminer og mineraler. Hvordan ved du, at du ikke ved at blande et vitamintilskud og en færdigblandet musli ikke overdoserer ? Roepiller fylder rigtig godt i maven.. Roepiller og salvimim samt masser af hø er mewre end rigeligt for hende.. Få en sød person til at regne foderenhederne ud på disse produkter ( hvis du vælger at fodre sådan - vel og mærke )- tag udgangspunkt i masser af hø og salviminen og doser roepillemassen derefter. Nu ved jeg ikke hvad yea-sacc er, kunne du ikke fortælle lidt om dette produkt ?
Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Tak for dit svar Heidi:-)
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 14:12
Tak for dit svar:) Grunden til at hun får salvimin udover leisure mixen, er fordi hun ikke får den mængde hun skal have for, at være dækket ind med vitaminer! Efter din mening ville hun så kunne leve af roepiller og vitaminer?? Og så selvfølgelig hø! Yea-sacc er en organisk gær-kultur, som er god for fordøjelsen og heste der har svært ved at optage deres foder! Og godt til heste med tendens til forfangenhed! Du kan også læse om det på brogaardens hjemmeside :-) Jeg har tit tænkt på om hun får for mange vitamininer? Men da jeg jo ikke giver hende et helt bæger vitaminer, som er anbefalet burde der jo ikke være noget problem i det?? Hun får jo kun 0.6 liter foder om dagen! -Stina

0
0
Svar på denne tråd

tænke tænke
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 14:38
Nu har jeg lige siddet og summet lidt over det hele:) Jeg havde selv tænkt på om roepiller ville være en god ide?! Hvis jeg nu gav hende speedi-beet 3 gange om dagen + et bæger salvimin grøn+ 10 gram biotin (fra stormøllen)+ hvidløg+ yea-sacc+ Ville hun så være dækket ind eller ville det være skævt med noget??? Hvor meget speedi-beet skal hun ca. have??? -Stina

0
0
Svar på denne tråd

Det er altså
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 15:38
meget svært for os andre, og vide hvor meget det er, når du skriver et bæger. Et bæger er et vidt begreb. Heste kan satens leve af roepiller, vitamin/mineral tilskud som eks. Salvimin grøn samt godt hø. Nogle vælger og tilsætte korn for ekstra energi, andre bruger olie, og andre igen bruger majs. Så er der også mennesker, der vælger og købe müsli enten i tilskudsform, så man selv tilsætter energien. Eller også som fuldfoder. Du kan selv vælge om du vil bruge roepiller + salvimin, eller roepiller og Leisure mix. Bare du huske godt med hø, gerne mere end de ca 5 kg. Og så får regnet på det, så du ved om den får det rigtige, når den er i voksealderen. Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

Bimboe
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 20:08
Tak for dit svar:) Ja, jeg ved, at et bæger kan være et vidt begreb! Det er det bæger der følger med i bøtten (mener det er 100 g) Nu har jeg fået bestilt speedi-beet og får det hjem i morgen, så må jeg se om hyppen kan lide det?! Kender I nogle steder, hvor man kan få lavet foderplaner??? -Stina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider