Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner i nord/midt jylland el. mirakelkur ?
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 11:35
Harj Alle sammen :-) Min hoppe fik sidste efterår en ide med at hun æder alt halm der er i boksen, men vi var nød til at holde lidt igen med Hø/hlam (sammen sat, som var ståfoderet!) Da hun er lidt overvægtig og fik kolik 2 dage i træk, af at æde for meget halm.. 8-) Gennem vinteren prøvede vi alt for at hun ikke skulle æde halmen.. Da vi i første omgang synes det var for dyrt at skulle til at køre med spåner (da jeg er den eneste i stalden med hest på spåner, så.) Vi prøvede bla. at sprøjte bidstop i halmen, give hende enormt meget stråfoder (hvilket resulterede i at hun fik kolik! 8-)) og give hende størrer mængder opblødte roepiller (uden sukker!) Men lige meget hjalp det.. Hun stopper bare ikke før hun for kolik eller der ikke er mere hun kan æde.. >:-( Og nu har vi så snakket om at det nok er billigere at hun står på spåner i stedet for de mange dyrlæge regninger.. :-( Med mindre nogle kloge hoveder herinde fra kan udtænke en mirakelkur, så hun ikke længere æder alt halmen ;-) Men nu til spørgsmålet: Hvor henne kan man købe billige spåner i nord/midt-jylland ? Er det ikke noget med at spåner på paller er billigst? Håber på svar ! Kram Ditte & Velour
Velour <'33

^Elsker dig min tøs!^

Tjek Anne og min webside, vi sælger rideudstyr!

www.velour-fallon.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

VIl bare sige
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 11:54
Jeg har en hest ligesom din. Hun er kommert på spåner, men jeg kan godt se, det er en fordel at være i en stald, hvor de bruger spåner (giver mindre mødding, fortæl de andre det). Nu er det eneste problem bare for mig at finde ud af, hvordan jeg bedst muger i det :) Lone
0
0
Svar på denne tråd

Okay..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 12:08
Harj igen.. Azina: okay, men nu er vores problem langt fra gødningen, da alle markerne har brug for det. Så vi har ikke noget problem med at komme af med det, tvært i mod! :-D Men hvor køber i spåner henne ? Kram Ditte & Velour
Velour <'33

^Elsker dig min tøs!^

0
0
Svar på denne tråd

Er der slet ikke?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 12:11
Hej igen.. Er der slet ikke nogle som ved hvor jeg kan købe spåner i store mængder i nord- el. midt jylland ? Kram Ditte & Velour
Velour <'33

^Elsker dig min tøs!^

0
0
Svar på denne tråd

jo det ved jeg da
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 13:48
vi køber ved møllerne. alle vores står på spåner. Og så er der star spåner de forhandler også spåner direkte til døren. Vi giver ca 44 kr pr. stk ved møllerne og de kommer med 12 stk ad gangen. Vores står på spåner for at de ikke skal være vommet og fordi halm giver meget mødding og så syntes jeg at selve klimaet i stalden er bedre når hestene går på spåner. de er ude fra 6.00 til ca 22.00 dagligt. hilsen Marianne
0
0
Svar på denne tråd

det r billigst hos
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 14:11
land og fritid i henholdsvis ikast og viborg (de eneste to der er) jeg plejer at få 10 baller spåner for 499kr. jeg har også een hest der står på spåner grundet forfangenhed (han er rask)
Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd

undskyld
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 14:12
det er da miljøfoder!! (ja sådan går det når hjernen er på standby) knuzzz
Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd

Du kunne..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 11:22
... jo også ringe til Spanvall eller Tommy Mikkelsen. De levere spåner til stalddøren, og til en fornuftig pris. Du skal blot tage minimum 4 paller afgangen. Spanvall Tommy Mikkelsen
MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider