Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hamp - erfaringer??
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 13:26
Har lige læst en artikel om brug af hamp som strøelse i boks. Er der nogen af jer, som har erfaringer med dette? Såvel gode som dårlige modtages med glæde ;) På forhånd tak!
0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger hamp
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 13:34
og det fungerer rigtig godt, det suger meget bedre end spåner. Vi har også brugt en kombination af tørv og spåner, det virker også godt.
0
0
Svar på denne tråd

øh hamp
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 13:46
er det ikke noget man ryger?fnis,ej undskyld ku bare ik la vær
0
0
Svar på denne tråd

lille rettelse
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 13:50
Vi bruger faktisk tørv nu fordi det faktisk fungerer allerbedst synes vi. Og som sagt, det kan evt blandes med spåner/hamp
0
0
Svar på denne tråd

Lyder smart
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 13:56
... men har lige lidt ekstra spørgsmål: Prisen - er det den samme for hamp/tørv? Mødding - en er fordelen ved hamp skulle være, at den hurtig bliver til jord. Er det det samme med tørv?
0
0
Svar på denne tråd

tørv...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 14:14
Tørv er jo faktisk "jord". Priserne kender jeg ikke...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger hør
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 15:31
og er meget begejstret for det. Det suger rigtigt godt - lugter ikke og giver en fast madras - så hesten ikke kommer til at ligge på betongulvet. Desuden hænger det ikke fast i hestens hale som f.eks. spåner gør. Hør er billigere at bruge end hamp - effekten er den samme. Der er 20 kg i en balle hør og kun 14-15 kg i en hampballe. Jeg har lige købt noget tørv. Det vil jeg ikke anbefale til støvallergiker. Det skal vandes godt igennem ellers støver det meget. Tænk bare på en balle spagnum - det er stort set det samme. Så det vil jeg kun bruge som madras i en halmboks. Det skulle være rigtigt godt til at suge tis og skulle heller ikke komme til at lugte af ammoniak.
0
0
Svar på denne tråd

Grandi er
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 01:46
støv-allergiker, og efter at han er kommet på tørv (i det sidste år) har han haft færre og færre symptomer (y) Det var kun mens det var varmt, at vi vandede boksen - og så gik han i øvrigt på døgnfold det meste af sommeren, men det var jo varmt indtil for en uge siden. Vi har også prøvet hamp, og det er også godt (y) Tørv er dog billigere i brug, og noget nemmere. Og så er det så let at komme af med, for det er næsten kun hestepærer, man tager ud (y) Spåner støver mere og suger dårligere, så det er ikke nær så godt, men dog brugbart. Hør har vi ikke prøvet, men det skulle også være godt ;-) jeg tror, du skal prøve at finde ud af, hvor du kan købe de forskellige ting, og så se, hvad du kan købe dem for. Der kan evt. være problemer med levering...
:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 gule hoppeplage {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider