Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Viæ bare ikke tage på
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 20:47
Hej Jeg har en plag på 1½ mdr han er meget svær at fodre på jeg har fået lavet en speciel foderplan til ham men denne virker ikke rigtig. Han er passet med ALT og selv dyrelægen kan ikke finde en logisk forklaring, der er udtaget mange prøver fra ham men uden at vise nogen egentlig grund. Han går på massere af græs og får hø og wrap ad libitum og jeg følger hans foderplan, men hvorfor pokker taber stakkelen sig?? Sidste år blev han tilsidst så syg at han stod med dobbeltsidet kold lungebetændelse og måtte have dækken, jeg frygter at skulle igennem dette igen. Hans foderplan lyder således: 5 kg hø 4 kg wrap 0,5 kg roepiller 1 kg Caballo tilskud 3 dl olie 100 g majs 0,5 kg lucerne Nogen der har en ide til hvad der kan være galt med den bette? VH Mig
0
0
Svar på denne tråd

Caballo
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 21:03
er det organisk? Jeg spørger bare fordi jeg havde en hest der ikke kunne udnytte uorganiske mineraler, den så farlig ud. Måske det var en mulighed? Har din hest fået testet lever og nyre tallene? Den kan evt. have græssyge, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber for dig, men det kunne godt ligne symptomerne...
0
0
Svar på denne tråd

rikke...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 21:20
Måske han bare ikke trives på det foder. Hvad med om du finder et fuldfoder til ham med masser af følkraft i? Jeg er så glad for Brogaardens fase blandinger og så lidt lucerne og roepiller, så er stort set alle heste til at have med at gøre.
0
0
Svar på denne tråd

Hej Pretty Fancy
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 21:33
Hej Pretty Er gået fra brogaardens til Caballo og brogaardens var lige så "slem" VH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 22:26
Jeg synes ikke din plag får ret meget "foder". Vores 1 års får 4 kilo foder + 6 kilo wrap. Vores foder består af havre, grønhø, flydende melasse og så Salvana mineraler og de ser godt ud.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Hej Grete
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 22:35
Hej Grete Fordi jeg er af den overbevisning at hesten har bedst af at størstedelen af foderet er stråfoder (af super kvalitet) VH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 00:53
men det lader jo til, at den ikke trives på det :-( Det er faktisk også min overbevisning, men jeg har alligevel måttet moderere den lidt - også med hjælp fra Miki - som havde gjort sig nogle erfaringer ang. tynde heste ;-) Grandi spiser simpelthen ikke mere end 5 kg wrap om dagen - han kan have boksen fuld og folden ligeså, mere bliver det ikke til :-( Og han har fået ordnet tænder. Han får roepiller, havre, Fase 3, olie + div. tilskud + Build up lige nu efter en infektion. Muligvis er din plag også blevet for kold sidste år 8-) Heste kan sagtens stå på fold og blive forkomne :-( . De skal jo ud, men de bør have god læ, også der hvor de spiser på folden, hvis de er ude i længere tid (y) I øvrigt sker der jo ikke noget ved at give dem dækken på, selv om det er bedre uden... Jeg holder da også af at få en god, varm frakke på om vinteren :-P (Jeg ved jo ikke, hvordan den har haft det - bare lige for at understrege det ;-) )
:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 gule hoppeplage {>
0
0
Svar på denne tråd

Skal lige siges
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 08:33
at han næsten i forvejen ikke kan overkomme at spise sit foder op nu, dog er alt hans hø og wrap væk. Han skal helst ikke have dækken på hvis jeg kan undvære dette Der har et kæmpe hus på 65 (gammel kostald) de kan gå ind i hvor der er strøget et godt lag halm og hvor der også er hø inde. VH Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Rikke.
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 09:34
Er han hingst eller vallak? Hvad er hans forventede udvokset vægt? Er der lavet foderanalyser af grovfoderet? Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 20:40
Hvad så med spillers? Eller måske Eggersmann? I alt fald må du jo gøre noget. Og hvis han ikke kan spise sin mad op, så tag lucernen fra og se om det hjælper. Erstat det med roepiller, det hjælper ofte. Hvad med tænder og orm osv? Og så vil jeg sige at det kan godt være at man selv er meget imod dækkener, men hvis man har en hest der så nemt taber sig og bliver syg, så må man jo altså stå fra det princip og give hesten dækken på. Det vil helt sikkert også hjælpe meget!
0
0
Svar på denne tråd

pretty fancy..
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 20:54
pretty fancy begynder han at fryse og blive kold får han skam dækken på, sådan er jeg heller ikke, men det er ikke det første jeg griber til. Eggersmann fik han sidste vinter som han desværre tabte sig endnu mere af. Vh rikke
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 18:22
Jeg læste lige at "sillefisk" herinde havde samme problem med sin hingst (ved ikke hvor gammel) og der blev hun rådet til at bruge Borgaardens "build up" som fuldfoder. Måske det også var løsningen for din hest? Det er ikke umiddelbart en løsning som jeg selv ville have foreslået, men Brogaarden skulle have sagt godt for løsningen og det er måske også det der skal til for dig og din hest?
0
0
Svar på denne tråd

Grandi
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 19:04
har nu fået Build up i en uge, og han er allerede lidt mere fyldt ud (y) Og så er han frisk som en havørn ;-D
:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 gule hoppeplage {>
0
0
Svar på denne tråd

det hjælper altså ikke
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 12:02
at fraholde hesten noget den kan have brug for. jeg kan se det er uddebateret. måske skulle du undersøge hesten for blodorm?? for hvis den har haft det eller stadig har, kan en del af tarmen have taget skade. og jeg vil lige sige , af bitter erfaring,at sådsanne heste er møj svære at foder på og de tit har elevator vægt.(dvs går op og ned i vægt hele tiden) men hvis han har svært ved at overkomme sit foder, så skal du have fat i et foder der er noget mere i end der er fylde hvis du forstår? roepillerne, dem de fylder ret meget men jeg vil ikke anbefale at du tar dem fra ham. de er nemlig gode! 8er selv begyndt for et stykke tid siden og mine hyppere står nu og hopper når de ser spanden) gi ham hø ad libitum, hvis du har muligheden. ellers spørg pretty fancy,hun ved rigtig meget om foder og fodring. knuz anne w
Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd

Det kunne jo være
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 15:49
at den har brug for et dækken til hjælp. Så du kan fodre ham op. Hvis du giver ham dækken på nu, og fodrer ham op, inden det bliver koldere, kan det være det hjælper. Der er nogen der bruger Yesac-et eller andet. Det er fra Brogården, og er en gærkultur, der skulle hjælpe på optagelsen af foder. Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider