Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er ponyløsdriften stor nok?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 12:57
Jeg har to løsdrift stalde, - en hvor løsdriften er ca. 15 x 8 meter, hvori min dv og plag nyder livet. Folden hertil er græs med små bakker, lidt skov og en enkel sandbunke til rulning... Den anden noget mindre og plejer at huse "lille P" med artfælle. I år går han dog sammen med min ponyhoppe på ca. 1.42. Løsdriften er ca 2 x 4,5 meter, og ponyerne bruger den gladeligt til at sove i, folden er ikke jordens største, men har skråninger, lidt træer og stadig græs. Alle har fri adgang til wrap/hø. - Men jeg er lidt bekymret for om ponyløsdriften er for lille??? Egentlig er den mellemgang i en lille stald med 4 bokse, og det vil være muligt at åbne op ind til en boks... Umiddelbart virker der ikke til at være nogle problemer, men jeg ser jo helt at mine ponyer forbliver glade og uden skader... Det skal lige siges at ponyer IKKE fodres i stalden, men udenfor. Er det areal de har at sove på stort nok, eller burde jeg åbne op og lave madras i en boks også (4 x 4 )?

Kat 1 pony hoppe sælges. Ca 6 år. Mørkebrun uden aftegn. Smukt og udtryksfuldt hoved. En en-mand-hest. Livlig og ærlig springer. Se billeder på min præsentation. Pris: 15.000
0
0
Svar på denne tråd

jhghkfkjhf
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 15:42
Anbefalingerne er jo 12 kvm pr. hest (ved ikke helt om det er store heste der menes). Jeg tror dog også dette tal er vigtigere at have i mente når der er mange heste i en løsdrift - 12 heste på 24 kvm den går nok ikke :-D Vigtigst må være at der ikke er træk, og de kan stå i læ for regnen. Du skriver dog du nemt kan åbne ind til en boks - prøv det i en periode, og se om de bruger den! Nanna.
0
0
Svar på denne tråd

Bare lige
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 18:08
får god ordens skyld, så er de to heste, som bruger løsdriften henholdsvis 95 cm. og 1.42. - Udgangen vender mod syd og ligger i læ. kh Linda

Kat 1 pony hoppe sælges. Ca 6 år. Mørkebrun uden aftegn. Smukt og udtryksfuldt hoved. En en-mand-hest. Livlig og ærlig springer. Se billeder på min præsentation. Pris: 15.000
0
0
Svar på denne tråd

hvis de trives
Forfatter: 
Dato:  21-10-2005 09:42
med det de har nu, ser jeg ingen grund til at ændre noget... min løsdrift er ca 5x4,5 og rummer pt en hest på 162 samt 3 varmblods føl de har så ca 4 ha fold sammen med samt læ på hele folden (alt efter hvor de står - men mulighed for læ i alle vindens retninger)

Sælges : 2 DV føl og 1 4 års Hoppe. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

mine heste (fjorheste)
Forfatter: 
Dato:  22-10-2005 09:07
står sammen i boks på 4*4 de nyder hinandens selskab.
Prøv en fjordhest, og pludselig bliver du helt skudt i heste..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider