Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Løsdrift - jord eller græsfold?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 19:06
Jeg ville lige høre jeres mening om hvad var bedst til løsdrift, jord eller græsfold? Det er 2 shetlændere der i første omgang skal gå der. De vil få mulighed for at komme på større græsfolde samtidig men vil hovedsageligt opholde sig i den fold med læskur. Vi kan bare ikke helt finde ud af hvad det optimale vil være, græs eller jord. Grunden til jeg spørger er at der har været meget oppe med at shetlændere helst ikke skal have for meget græs. Håber på nogle kloge ord fra bedre vidende.
*** Snart med shetlandshoppe ifol og føl ***

{> {> {> {> {>

Transport søges fra Jylland til Sydsjælland snarest!
0
0
Svar på denne tråd

Slet...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 21:48
Ingen der har noget bud?
*** Snart med shetlandshoppe ifol og føl ***

{> {> {> {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Når det er
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 22:32
shettere så vil jeg sige at det er super med jordfold med adgang til godt stråfoder, og de så kommer på græs nogle timer hver dag. De bliver nemt overvægtige (det er i hvert fald min erfaring), og så er det på denne måde nemmere for dig at styre hvor meget de får. Linda.
Nu med egen hest

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

0
0
Svar på denne tråd

kommer an på ponyerne
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 23:05
Vi har nogle på døgngræs, nogle på jordfold, nogle på jordfold med adgang til græs!!! Det besvarer overhovedet ikke dit spørgsmål :-) Hvordan trives de med græs? Bliver de til balloner efter to dage? Vurder løbende, så du kan nå at tage græsset fra dem inden der sker skader. De skal selvfølgelig tilvænnes, og du skal især holde øje, når der (engang om meget lang tid) kommer rigtig vækst i græsset og indholdet af fruktan stiger igen. mvh Christina
Se dejlige æsler på min præsentation :-)

:-) SÅ HAR VI SLAGTET :-)
GEDEKØD 55 KR KILOET
GEDESPEGEPØLSER 55 KR STK

SMS 2165-4911
0
0
Svar på denne tråd

Fra hestens vinkel
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 19:37
Fra hestens vinkel vil det da være optimalt med løsdrift på græsfold, så der altid er noget at pille i. Nu kommer det jo selvfølgelig an på hvor meget og hvor godt græs det er, men jeg vil da ikke mene at det er den farligste tid lige nu. Mvh Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Ville aldrig
Forfatter: 
Dato:  20-10-2005 20:07
Byde nogen hest jordfold . Folden bliver til mudder , og giver fx. tit mug . De har INTET at lave , pille i , og resultatet kan ofte blive at de bryder ud . Græs folde hele året rundt ,er bestemt det optimale . Mini Mule går på græs hele året . Men jeg har jo også mulighed for at propfodre hende , ja begge , med roepiller dagen lang ( 4 gange foder på et døgn ) Men jeg VIL have dem på græs året rundt . Så hun bliver ikke forfangen eller over overvægtig ;-) Illum
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider