Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Indfod, hvad er det ?
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 12:32
Nogen der kan give mig en dybere forklaring på, hvad indfod er og hvilken betydning det har for hesten? Mit føl ser ud til at have lidt indfod på forhovene, og jeg er ved at finde en smed som kan komme og "rette" op på det. Min store vallak har også indfod, og går ikke med specialsko og har gået som springhest med det. Nu står jeg og skal sælge mit føl, og selvfølgelig vil jeg gøre opmærksom på det - men er det noget meget slemt med indfod? Og hvilken betydning har det for hestens brug? Som sagt er Uffe's ikke slemt endnu, han har bare en svag drejning og jeg håber på jeg finder en smed som kan komme hurtigst muligt og kigge på det (Sidder og kimer Strib's ned). Men ville jo også være rart at vide hvad det er :)

† Rollo †

- Rollo, Marie, Chanell, Uffe & Meti -
| RolloPigen.dk |
0
0
Svar på denne tråd

Det behøver
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 12:39
ikke have nogen betydning for hestens brug overhovedet. Som du sikkert kan se på din hyp har hoven en svag drejning indad, som i nogle tilfælde kan rettes pænt op hvis man starter fra føl, men selv hvis det ikke kan rettes helt behøver det ikke have andet end kosmetisk betydning. På engelk bliver det mere retteligt kaldt pigeon toe, så kan vi vel kalde det gåsefod på dansk ;-D
0
0
Svar på denne tråd

smeden
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 13:15
Har smeden ikke sagt noget til hans hove tidligere? Det lyder da underligt, hvis han pludselig er blevet indfodet. :Pia
fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

pjemm...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 13:20
Mht føllet, så er han 4mdr og har ikke haft smed før. Den smed jeg bruger nu er meget god til hestene og meget flink, men jeg vil gerne bruge en med liiidt mere erfaring til at rette indfod.

† Rollo †

| RolloPigen.dk |
0
0
Svar på denne tråd

Salg...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 13:21
Men det er vel noget man bør nævne ved salg!? Og bør man slå noget af prisen?

† Rollo †

| RolloPigen.dk |
0
0
Svar på denne tråd

Det er jo
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 13:42
som regel noget man kan se på benstillingen, så køber kan jo også selv se det. Der går mange konkurenceheste på højt plan i både spring og dressur med indfod, så jeg synes ikke nødvendigvis der skal slåes noget af prisen, medmindre det selvfølgelig er noget der hæmmer dens bevægelser, men det nævner du ikke noget om at det gør
0
0
Svar på denne tråd

smeden
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 13:48
Ok, jeg troede faktisk man skulle have smed når føllet var 2-4 uger gammelt. Netop for at fange den slags ting, men måske er jeg fejlinformeret, jeg har aldrig selv haft føl. Jeg vil mene det trækker lidt ned i pris fordi man jo først om 4-5 år kan se om han evt. har begrænset holdbarhed pga skævheden. Og alt andet lige havde det jo været bedre hvis han var korrekt stillet. Men jeg ville næsten få smedens og dyrlægens vurdering af, hvor slemt det er. Det kan vi jo ikke sidde her og sige. Han er ellers lige min type - men jeg er ikke sikker på jeg kan vente så længe med at ride, og om jeg tør binde an med flere "handicaps". :Pia
fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2005 19:29
Nej han er bestemt ikke hæmmet af det, han jorder frem og tilbage på folden og det ser ikke "slemt" ud. Jeg vidste ikke man skulle have smed inden for de første 2-4 uger, min smed har ikke kigget på ham. Var min onkel som kunne se at han er lidt indfodet og det kan jeg så godt se nu også. Jeg ville bare gerne vide lidt mere om HVAD det er og sådan - nu kan jeg jo så se, at min store dreng har haft det + spat, og været konkurrence hest i Tyskland så helt slemt kan det vel ikke være :) Tak for svarene (Y)

† Rollo †

| RolloPigen.dk |
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider