Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Stiv eller uren
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 08:54
Hvordan kan det ses om en urenhed bare skyldes at benet er blevet stiv. Nema har spat og er uren, især på højre volte (det er venstre bagben den er galt med) giver det til udslag. Hvordan ved jeg (eller dyrlægen) om hun er uren fordi det gør ondt eller fordi det er blevet stift.
Hilsen Helle
0
0
Svar på denne tråd

Når dyrlægen...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 09:22
... undersøger det, vil han/hun typisk behandle med smertestillende i forskellige led for at se, om haltheden derved forsvinder. Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

stivhed er ikke = halthed
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 09:25
Hejsa. Jeg har set mange heste med spat i bagbenene. Man kan ofte se, at de er mere stive i haseaktionen, men derfor er de ikke halte! Så der er forskel, synes jeg. Hvis en hest er halt, har den ondt, så er benet/leddet ikke bare stiv. Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Smerter
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 10:10
Hejsa Jeg er af den overbevisning at udviser en hest uren, stiv eller stikkende gang uden rytter på, er det p.g.a. smerter. Mvh Dorte

SkyDance, billedsmuk 2 års dressurvallak e. Wolkentanz/HelenikosXX/Allegro til salg. Billede på min præsentation.

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

musklerne
Forfatter: 
Dato:  18-10-2005 11:34
på min unghest med juvenilt spat kan jeg se det ved muskelspændingerne. hvis han spænder over ryggen/lænden og i halsen så er det smerter. hvis ikke er det stivhed. hvis han villigt lader sig longere på en stor volte er det lidt stivhed. hvis han stritter imod og vil stoppe er det smerter.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. PRIS CA 5100 KR. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider